Citat:
Ursprungligen postat av
juttan
Kan någon förklara för mig varför man går ut ur en persons lägenhet, bakfull, och fnissande ringer upp en väninna och berättar att man har haft sex med en känd person. Kan någon förklara varför den bakfulla personen skickar otaliga sms till till den kände personen en lång tid efter??? Jag förstår inte riktigt....

Och sedan anmäler personen för våldtäkt flera år senare...
Jag själv ställer mig tveksam till CW:s historia men hennes hållning och förklaring till ovanstående är att sexualbrottsoffer inte alltid beter sig logiskt eller efter konstens alla regler. Det ligger väl något i att alla har olika sätt att hantera dylika situationer och att det kan vara förnekelse eller sätt att undersöka hur omgivningen reagerar, inte sagt att det inte är ett suspekt tillvägagångssätt.
Jag såg aldrig Uppdrag gransknings avsnitt om fallet. Är det så att CW med hjälp av en terapeut framkallade förträngda minnen av natten i fråga och att hon innan detta inte var övertygad om att det var en våldtäkt? Finns det någon länk till detta? Och om detta stämmer så skulle det vara mycket intressant hur CW:s försvarare ställer sig till detta. Jag tittar på dig Nytorgsprinsessa.
I övrigt är det ju intressant att den som är kallad som vittne till CW:s försvar i rättegången är just terapeuten och inte denna "Annika" som tidigare nämnts. Skulle det inte ligga i försvarets intresse att kalla någon som kan bekräfta att FV är en usel våldtäktsman? Och vad hände med CW:s tidigare uttalande om att "Annika" skulle vittna? Jag tittar återigen på dig Nytorgsprinsessa.