2019-11-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad ger det? Om USA säger ja till att FN går in med hård kraft mot stora tysta svenska instagramkonton så kommer Ryssland att lägga in veto och tvärtom om Ryssland stödjer en intervention.

Tyvärr är FN lame duck när det kommer till sånt här. Tror att det är bättre att gå via Haag-domstolen.

Tack! Tror att du har rätt, det ligger faktiskt närmre att dra det via Haag då det handlar om kriget mot kvinnor och det svenska rättssystemet är solklara krigsförbrytare här.

Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Okej sant sant! Men vad svarar folk på hanna.lans inlägg då egentligen? Är det ”yaaas gurl slaaay” osv?

25 likes.
Citera
2019-11-21, 12:22
Medlem
https://www.svtplay.se/video/2455835...t-cissi-wallin

Direktrapport. Och ja, det är "samtalsterapeuten" som skall höras.
Senast redigerad av CameliaCalua 2019-11-21 kl. 12:28.
Citera
2019-11-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag har hela tiden hävdat samma sak. Att Fredrik utan uppsåt våldtagit Cissi.

Ja, du är inte så lite som en trasig skiva faktiskt. Vad du än får för mothugg så blajar du bara på med dina debila felaktigheter, utan att svara på frågor. Charmigt.

"Kvinnor verkar ha problem med att hålla en tanke i huvudet överhuvudtaget", kanske en parafras på ditt eget påstående skulle kunna låta. Fast det vore ju dålig ton att säga svepande generella saker om män eller kvinnor så det gör jag inte.
Citera
2019-11-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag hade hoppats att Engelwinge dansade en erotiskt eggande dans för alla demonstranter.

Besvikelse.

Knuffa henne i ena änden av fläsket så dansar hon ofrivilligt i två veckor.
Citera
2019-11-21, 12:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CameliaCalua
Tydligen ska man kalla Cissis ex. Undrar om det är samma ex som hon skrev ett blogginlägg som dröp av klassförakt om? Han är servitör och hade mage att göra sitt jobb och servera Cissi och Linus när de hamnade vid ett av hans bord.

Ja, det är ju diskriminerande i sig att dom släpptes kl 8, tror du att man orkar gå upp kl 6-7 när man har psykiska problem och el-allergi?
Det här är uttänkt av patriarkatet.
Oh. Går det att få en print på det inlägget? Länk går så klart bra men vill ju inte bjuda på klick i onödan.
Citera
2019-11-21, 12:32
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
https://www.svtplay.se/video/2455835...t-cissi-wallin

Direktrapport. Och ja, det är "samtalsterapeuten" som skall höras.

Haha, otroligt. Undra vem som är mest ansvarig för den här cirkusen, Cissi eller hennes samtalsterapeut.

Nytorgsprinsessa, som verkar haft väldigt svårt att sova i natt och som annars är aktiv hela dagarna på Flashback, verkar i alla fall fått en stol i rättssalen, med tanke på att ”hon” nu är offline.
Senast redigerad av Durochmoll 2019-11-21 kl. 12:35.
Citera
2019-11-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Oh. Går det att få en print på det inlägget? Länk går så klart bra men vill ju inte bjuda på klick i onödan.

https://imgur.com/a/VrmNwDt

https://www.expressen.se/nyheter/wal...t-om-virtanen/

Eller du menar det hon skrev om sin ex? Kommer inte ihåg var hon skrev det men det kan nog någon med mer ork än jag leta fram. Troligtvis ligger det på hennes gamla blogg om mat.
Citera
2019-11-21, 12:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
https://imgur.com/a/VrmNwDt

https://www.expressen.se/nyheter/wal...t-om-virtanen/

Eller du menar det hon skrev om sin ex? Kommer inte ihåg var hon skrev det men det kan nog någon med mer ork än jag leta fram. Troligtvis ligger det på hennes gamla blogg om mat.
Precis, det om exet. Annars om du kommer ihåg några väl valda nyckelord så kan jag googla själv.
Citera
2019-11-21, 12:55
Medlem
Kan någon förklara för mig varför man går ut ur en persons lägenhet, bakfull, och fnissande ringer upp en väninna och berättar att man har haft sex med en känd person. Kan någon förklara varför den bakfulla personen skickar otaliga sms till till den kände personen en lång tid efter??? Jag förstår inte riktigt.... Och sedan anmäler personen för våldtäkt flera år senare...
Senast redigerad av juttan 2019-11-21 kl. 12:58.
Citera
2019-11-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Kan någon förklara för mig varför man går ut ur en persons lägenhet, bakfull, och fnissande ringer upp en väninna och berättar att man har haft sex med en känd person. Kan någon förklara varför den bakfulla personen skickar otaliga sms till till den kände personen en lång tid efter??? Jag förstår inte riktigt.... Och sedan anmäler personen för våldtäkt flera år senare...

Jag själv ställer mig tveksam till CW:s historia men hennes hållning och förklaring till ovanstående är att sexualbrottsoffer inte alltid beter sig logiskt eller efter konstens alla regler. Det ligger väl något i att alla har olika sätt att hantera dylika situationer och att det kan vara förnekelse eller sätt att undersöka hur omgivningen reagerar, inte sagt att det inte är ett suspekt tillvägagångssätt.

Jag såg aldrig Uppdrag gransknings avsnitt om fallet. Är det så att CW med hjälp av en terapeut framkallade förträngda minnen av natten i fråga och att hon innan detta inte var övertygad om att det var en våldtäkt? Finns det någon länk till detta? Och om detta stämmer så skulle det vara mycket intressant hur CW:s försvarare ställer sig till detta. Jag tittar på dig Nytorgsprinsessa.

I övrigt är det ju intressant att den som är kallad som vittne till CW:s försvar i rättegången är just terapeuten och inte denna "Annika" som tidigare nämnts. Skulle det inte ligga i försvarets intresse att kalla någon som kan bekräfta att FV är en usel våldtäktsman? Och vad hände med CW:s tidigare uttalande om att "Annika" skulle vittna? Jag tittar återigen på dig Nytorgsprinsessa.
Citera
2019-11-21, 13:15
Medlem
Citat:
Precis, det om exet. Annars om du kommer ihåg några väl valda nyckelord så kan jag googla själv.

Om någon minns i vilken tidning eller på vilken sida det var så kan man i vissa fall använda Wayback Machine för att få tillgång till numera borttagna cachelagrade krönikor och sidor.
Citera
2019-11-21, 13:18
Medlem
Citat:

Det är så längesedan jag läste det. Men det handlade i korthet om att hon var förfärad och förbannad över att han gjorde sitt jobb, samt att hon gjorde en stor affär av att hon minsann inte dricksade honom.

Nu verkar supportrarna ha tröttnat och gått hem, vilken uthållighet!

https://imgur.com/a/q9feWhk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in