Citat:
Ursprungligen postat av
Magnetmassor
Visst finns det stora frågetecken som lämnas i FBI dokumentären som enligt mig inte har så svåra svar, svar som antingen inte kollats upp eller som inte tas med. Rena spekulationer nu men... Tänker på det med att PAJ ringde Eva för att höra om hon kommit fram.
Hon skulle ringa när hon kommit hem? hon gjorde ej det? . Paj GICK ner till puben för att se om hon var där.. där av hans genomblöta kostym?
Vem jag tror det är... ja S (cyckelmannen) är den mest troliga. Inte som att det kryllar av tänkta mördare i kramfors då direkt.
Jag undrar även om den tänkta andra eller riktiga pojkvännen, han tas inte upp alls.. är han en helyllesnubbe?
Jag föreslår att du läser igenom den sammanställning som Timeout har lagt ut om mordet, då kommer du att inse att P HAR EN HEL DEL att förklara.
Att det fortfarande finns dom som tror att Sture är GM har jag förstått - så lär det nog förbli, så länge inte någon blir dömd. Men idag är det nog inte många som tror att Sture är skyldig.
Sture passade perfekt in på den gärningsmannaprofil som polisen tog för givet, hur den skulle se ut.
Han var en inarbetad självklar GM, redan då rikskrim kom på plats, mycket på grund av hur han vimsade till det mesta. Initialt fanns det inte på kartan att någon från Evas närmaste krets, eventuellt kunde vara inblandad i mordet.
Den ende som verkligen blev granskad ordentligt in i minsta detalj var Sture - husrannsakan, kroppskontroll, analys av beslagtagna kläder, knivar, massor av förhör under många år. Polisen hittade ingenting!
Att bli utsatt för pressande förhör och inte kunna formulera sig, måste vara fruktansvärt! Jag tror att Sture var på väg mot en psykisk kollaps. Jag tycker mig ha läst någonstans att "åklagaren av icke denna världen" "Kwasten" till slut föreslog att Sture borde åka bort och vila upp sig.
Anledningen till att den som du kallar "den andre eller riktiga pojkvännen (?) inte tas upp kan vara att han har kollats upp - han är helt enkelt inte det minsta intressant. Nu existerade han knappt, inte mycket att kolla.
SVT:s granskning går nog inte att se längre.