Citat:
Ursprungligen postat av
MamaGris
Verkar för långsökt det där. Det borde väl vara BÅ som skjutsade hem Eva eftersom någon här sa ju att BÅ bodde i Brunne, då skulle dom ju åt samma håll. Nej, jag tyckte hon verkade trovärdig när dom intervjuade henne i Svenska fall för FBI. Varför skulle hon göra sig besvär att skydda honom ifall han gått bärsärk på hennes kompis. Det är inte normalt
Långsökt? Mordfall är inte logiska om du nu trodde det, om BÅ skulle åt samma håll som Eva eller inte kvittar givetvis. Menar du på fullt allvar att BÅ inte kan ha ljugit för polisen för att hon och Eva hade samma färdväg hem?
BÅ stod f.ö. betydligt närmare PAJ än Eva, dessutom hade dom någon form av kärleksrelation vid tidpunkten för mordet. Det är i sådant fall kärleksrelationen och vänskapen som är orsaken till att BÅ skyddar PAJ, hon ljuger för hans skull (eller deras skull). Enligt vad jag har hört så stod varken Anneli eller Eva nära BÅ, hon var en jobbarkompis till PAJ (och förmodligen hans kk). BÅ verkar heller aldrig ha varit en i tjejgänget, dvs marpet1, Eva, Anneli och PG m.fl. även det är värt att nämna i sammanhanget. Så nog kan BÅ både ha ljugit och vittnat falskt för PAJ's skull med tanke på omständigheterna.
Jag tycker inte att BÅ lät ett dugg övertygande när Bosse Åström ringde upp henne i Svenska Fall, snarare tagen på sängen och nervös.
Jag menar, allvarligt talat.. vad fanns det för alternativ? vad skulle hon säga nu 28 år senare när Svenska Fall ringde upp? Det är klart att hon vidhöll saker och ting och att hon höll sig till "historien". Den verkar vattentät och har ju funkat bra i nästan 30 år, hon vill väl knappast åka dit för skyddande av brottsling så det är klart att hon spelade med.
Varför tror du själv är orsaken till att BÅ lämnade Kramfors för gott?