Citat:
Ursprungligen postat av
GeorgeO84
Du får väl googla som alla andra människor? Åklagaren la ned den punkten för några veckor sedan och förklarad det på det sätt jag skrev. Var tusan tror du annars jag fått informationen ifrån?
Första länken som kom upp.
https://www.di.se/nyheter/aklagaren-lagger-ner-en-av-brottsmisstankarna-mot-sd-ledamoten/
Nej men se. Nedlagd. Typ av kvittning. Ingen förlust för staten. Och min poäng om avsaknad av uppsåt är tämligen en rimlig poäng i sammanhanget. Inte sant?
Oj, förlåt. Här misstog jag dig för en person som faktiskt ansåg att man faktiskt måste göra rätt för sig. Informationen du producerar är skit. Den säger absolut inget om att Reslow gjort fel.
Den säger klart och tydligt att åklagaren inte känner att man kan bevisa att han fuskat.
Inte ens du kan vara så enfaldig att du inte inser att bara för att det inte går att bevisa i domstol betyder det inte att det inte är sant. Eller är du så enfaldig? (svara gärna ja/nej, så jag får en klar förståelse)
Så jag frågar igen, länka gärna till källan där Reslow förklarar sitt agerande i Singapore i text eller intervju.
Edit: Din poäng om uppsåt? Du tror att han blåst staten och partiet på pengar för skoj skull? För inte är det han som förlorat på pengar på hans upplägg så mycket kan jag säga. Så vem han blåst pengarna av är intressant i sig, men för mig är det inte av större vikt, någon betalade och inte var det han.