Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-04, 23:53
  #433
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag brukar klaga på andras läsförståelse men här var det jag som måste fått hjärnsläpp

Jo, problemet är ju att SD utesluter folk ur partiet hela tiden men låter ekonomiska brottslingar vara kvar.

David Perez är ju en annan som inte följer lagen.

Perez kommer att ryka snart. Men av helt andra skäl. Reslow har tydligen slickat rätt folk i arslet.
Citera
2020-02-05, 00:30
  #434
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Perez kommer att ryka snart. Men av helt andra skäl. Reslow har tydligen slickat rätt folk i arslet.
Ja, SD rensar friskt. I Uppland har de ju rensat ut typ alla nästan. Undrar lite vad SDs väljare tycker om det. Var ju en i kommunfullmäktige i Knivsta som nyss bytte från SD till KD istället för att bli utesluten. Skulle jag röstat på dom hade jag verkligen tagit mig en funderare på hur stabilt partiet verkligen är.

Fast det är off topic här inser jag. Jag får fortsätta diskutera detta i nån lämpligare tråd
Citera
2020-02-21, 10:57
  #435
Medlem
SD-ledamoten Patrick Reslow, som gick över från Moderaterna 2017, reste för över en miljon kronor under den förra mandatperioden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ns-polisforhor
Citera
2020-02-21, 13:20
  #436
Medlem
whogivesafucks avatar
Vad har de som attesterar eller betalar räkningarna för ansvar?
Händer fan hela jävla tiden. Och de som sitter och godkänner klarar sig alltid.

Ok att det i vissa fall är svårt att på ett rent kassakvitto kunna se detaljer. Men skulle jag komma in med reseräkningen till chefen utan att ha något mera än ett kassakvitto skulle det bli en bakläxa.

Har han sådan tur han suttit tillräckligt för riksdagspension också?
Citera
2020-02-21, 13:31
  #437
Medlem
Han uppfyller år 2022 kriterierna för full inkomstgaranti (riksdagspension) i 15 år och kan då bara sparka kottar och skratta åt den arbetande befolkningen som tvingas försörja honom.Det som hela riksdagen har beslutat ska gälla för bland annat honom.
Citera
2020-02-21, 15:47
  #438
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Han uppfyller år 2022 kriterierna för full inkomstgaranti (riksdagspension) i 15 år och kan då bara sparka kottar och skratta åt den arbetande befolkningen som tvingas försörja honom.Det som hela riksdagen har beslutat ska gälla för bland annat honom.

Antar att SD:s policy om att bidragstagare ska bort inte gäller deras egna politiker. Man blir ju nyfiken på vad han har på ledningen som gör att dom går så långt i försvaret av honom och behåller honom på plats.
Citera
2020-02-21, 16:09
  #439
Medlem
Problemet är väl att de sitter på personliga mandat,precis som Emma och de måste tydligen bli fällda i domstol för att kunna sparkas.
Citera
2020-02-21, 17:28
  #440
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Problemet är väl att de sitter på personliga mandat,precis som Emma och de måste tydligen bli fällda i domstol för att kunna sparkas.

Ja, han hade kunnat försöka sitta kvar som politisk vilde. Men SD försvarar honom, hela tiden, han har varit väldigt transparent mot partiet tror jag dom kallade det.
Det behövs ingen fällning i domstol för att sparkas ut ur ett parti, ganska många som blivit utkastade. Så något är det ju som gör att dom inte sparkar ut honom, dom vet att han drar partiets rykte i smutsen och skrämmer bort väljare men behåller honom ändå.
Citera
2020-02-21, 17:46
  #441
Medlem
Jag tar gärna namn på de som blivit utkastade.

Jag kommer inte ihåg någon som ”fått sparken” från sitt riksdagsuppdrag. De som slutat sista tiden har gjort det på egen begäran. Sedan finns det andra tex Emma och Reslov som troligen kommer att ta inkomstgaranti efter 2022.

Riksdagsledamoten Emma Carlsson Löfdahl, 48, lämnar Liberalerna – och blir politisk vilde.
Genom att sitta kvar i riksdagen mandatperioden ut kan hon få omkring 9,9 miljoner kronor av skattebetalarna – inklusive riksdagsarvode och inkomstgaranti.

– 50-årsgränsen är av avgörande betydelse för om man ska få inkomstgaranti fullt ut till det att man går i pension, säger Johan Hirschfeldt, ordförande i riksdagens arvodesnämnd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...e-och-inkomstg
Citera
2020-03-10, 22:13
  #442
Avstängd
krauthammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeO84
Du får väl googla som alla andra människor? Åklagaren la ned den punkten för några veckor sedan och förklarad det på det sätt jag skrev. Var tusan tror du annars jag fått informationen ifrån?

Nej men se. Nedlagd. Typ av kvittning. Ingen förlust för staten. Och min poäng om avsaknad av uppsåt är tämligen en rimlig poäng i sammanhanget. Inte sant?

Jag har som du bett om gjort en googling. Jag hittar inget som styrker påståendet om ekonomisk kvittning för singaporeresan.
Vill du vara vänlig och ge mig en länk till ett uttalande ifrån Reslow så att sanningen nu kommer fram.

Som jag ser det har hotellreceptionen i singapore bekräftat att han bokade rum till fler än 1 person samt att de var med på resan. vi kan även se att han var noga med att få bonuspoängen på sitt privatkonto och inte som är brukligt, på arbetsgivarens.

Jag kan inte åka på tjänsteresa och kräva att få Eurobonus poängen på mitt privatkonto. Önskar att det vore så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback