2018-10-02, 13:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja, vi måste alla kollektivt ifrågasätta Smutsjimmys sviktande omdöme i denna fråga. Men ju längre han väntar med att agera desto mindre trovärdighet har han kvar.

Så måste det väl vara?

Där är vi i alla fall överens?

Det gäller väl hela svenska folket som har så dåligt omdöme att de ger dessa korrupta 7K-politiker mandat.
Citera
2018-10-02, 13:27
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det gäller väl hela svenska folket som har så dåligt omdöme att de ger dessa korrupta 7K-politiker mandat.

Eller som 82.5% inser att Smutsdemokraternas offerkoftepolitik "Det är alltid någon annan fel" knappast är trovärdig och leder till något bättre.

Reslow ljuger och fifflar som Smutsdemokrat, inget annat.

Då får Smutsdemokraterna städa själva. Om Smutsjimmy har stake nog.
Citera
2018-10-02, 14:41
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det spelar egentligen ingen roll vilket parti som Patrick Reslow tillhörde när han stal skattebetalarnas pengar då poängen är att han, genom att stjäla från dig och mig, har förlorat rätten att sitta i riksdagen för all framtid. Fast du kanske tycker att tjuven Reslow borde få sitta kvar i riksdagen bara för att han nu representerar Sverigedemokraterna? Det tycker inte jag. Med det sagt så inser jag naturligtvis att SD inte kan sparka honom från riksdagen men Jimmie Åkesson kan enkelt sparka honom från partiet för att markera att han inte vill ha företrädare som stjäl skattebetalarnas pengar.

Beror väl lite på hur man ser på saken. Personligen hade jag tyckt att alla som sysslat med fiffel eller annan kriminalitet skulle vara diskade från riksdagen. MEn andra partier verkar inte ha samma rigorösa avskedskrav eller ens inträdeskrav, så jag orkar inte bli upprörd av en total ickenyhet.

SD borde givetvis sparka honom för att upprätthålla sin dignitet.

Dock svarade du på ett inlägg som specifikt knöt personen till SD, vilket inte är sant om man kikar någorlunda nyktert på debaclet.
Citera
2018-10-02, 14:43
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kar94A/efter-aftonbladets-avslojande--forundersokning-mot-sd-topp

Då får man se fram emot åtal och fällande dom den här gången kanske och parasiterna ökar i omfång vilket kan få vilken skattebetalare som helst att bli förbannad. Två SD den här veckan alltså under förundersökning för bedrägeri. Skojare ska bara bort från politiska poster.

Håller med. S leder dock den ligan med råge.

https://petterssonsblogg.se/2014/07/03/nu-granskar-vi-s/
Citera
2018-10-02, 16:48
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Reslow får avgå "frivilligt" för att rädda partiets trovärdighet. Nu är han ju säkert inställd på fyra årslöner från riksdagen så att han blir politisk vilde är nog ingen högoddsare direkt.

Han lämnar frivilligt sin plats till förmån för en ny Sverigedemokratisk politiker.
Nu är det 62 Sverigedemokrater i Sveriges riksdag.
Citera
2018-10-02, 16:50
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Källa på att McDonalds agerar så?

McDonalds i det här fallet är Sverigedemokraterna och pedofilen är Patrick Reslow som trots att han ertappats med bedrägeri får fortsatt förtroende av sitt nya parti.

Citat:
Ja det gäller att vara väldigt misstänksam mot 7K-politiker, de är ofta väldigt korrupta.

Du kanske har rätt i sak då Reslow rekryterades från ett "sjuklöverparti."
Citera
2018-10-03, 03:55
Medlem
ursprungligens avatar
slow klarade
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Beror väl lite på hur man ser på saken. Personligen hade jag tyckt att alla som sysslat med fiffel eller annan kriminalitet skulle vara diskade från riksdagen. MEn andra partier verkar inte ha samma rigorösa avskedskrav eller ens inträdeskrav, så jag orkar inte bli upprörd av en total ickenyhet.

SD borde givetvis sparka honom för att upprätthålla sin dignitet.

Dock svarade du på ett inlägg som specifikt knöt personen till SD, vilket inte är sant om man kikar någorlunda nyktert på debaclet.

Hur menar du? Läser du ens vad du skriver?

Vad är det för "rigorösa inträdeskrav" Reslow passerade när Smutsjimmy slog på stora trumman och kallade till presskonferens?

Nyheten var att Smutdemokraterna "lagt beslag" på en Moderat på väg ut i kylan. Att den lismande opportunisten Reslow bara spelade med för egen vinning är något som undandrog sig Smutsjimmys klena förstånd.

Vi andra ser ganska klart på vad som hänt. Det ser inte bra ut för Smutsdemokraterna.

Nu bevisar Smutsjimmy det genom att inte agera i affären.
Citera
2018-10-03, 04:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
McDonalds i det här fallet är Sverigedemokraterna och pedofilen är Patrick Reslow som trots att han ertappats med bedrägeri får fortsatt förtroende av sitt nya parti.

Du kanske har rätt i sak då Reslow rekryterades från ett "sjuklöverparti."

Jag tror att du talar för tomma tunnor!

Det finns några här i tråden som ägnar sig åt s.k. damage control, och de vill hellre prata om: Invandring, Mona Sahlin, terrorister, våldtäkter, Moderaternas moral, alla de andra partiernas förmenta moral, Mc Donalds. din mentala hälsa, Reslows påstådda fetma och vad som helst som inte har med denna tråd att göra. De vill för allt smör i Småland inte prata om Reslow och hans obefintliga moral.

Det de försöker styra över fokus från är att bojsänket Patrick Reslow fuskade och myglade efter att han konverterade till Smutsdemokratin och att han ljög för media då han satt i deras riksdagsbänk.

Vi som inte är helt SD-blivna genomskådar detta lätt. Vilket jag tror att borde gnaga trovärdigheten lite även i den i vissa kretsar helgonförklarade st: Smutsjimmys hejaklack.

Att vi andra inte ens tror att deras egna väljare är så korkade att svälja betet tycks inte hindra dessa krafter. Kanske de har rätt? Är man SD-bliven så är man.

Reslow är en riktig halmgubbe i den betydelsen att han kommer att skrämma bort Smutsdemokraternas väljare bättre än en fågelskrämma. Dock är det just "halmgubbetaktiken" som med ganska liten lycka används här i tråden av användargruppen "Damage control".

Reslow är ett bojsänke som måste bort om Smutsjimmy ska framstå som ens halvseriös.
Citera
2018-10-03, 04:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Han lämnar frivilligt sin plats till förmån för en ny Sverigedemokratisk politiker.
Nu är det 62 Sverigedemokrater i Sveriges riksdag.

Källor på det?

Det är väl 61 riksdagspolitiker i St:Smutsjimmys gille och en politisk opportunistvilde som inte ens Moderaterna ville ha kvar men som skulle in i de SD-blivnas skara till varje pris. (Ekeroth fick gå.)

Så är läget och St:Smutsjimmy borde agera omedelbart eller tappa trovärdighet totalt hos sina SD-blivna väljade.
Citera
2018-10-03, 07:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Är du helt SD-bliven eller? Reslow måste ut!

Om du är medlem i St: Smutsjimmys Gille så kan jag bara beklaga.

Reslow ljög under Smutsdemokraternas brunsolkiga fana. (Det här är svårt att förstå för damage control människor här i tråden, men inte för de som kan Googla "Kalender" på nätet.

Patrick Reslow (Tack för att ni påpekade att "Fettpärlan Reslow" genererar färre träffar på Google: My bad).

Det är problembilden i den här tråden.

Att drygt 82% inte delar din SD-blivna verklighetsuppfattning behöver du bara titta på valresultatet för att försöka förstå.

Att inte Smutsjimmy fattar att han måste agera innan fönstret stängs, vilket det gör snabbt, är bara att beklaga för de 17,5% SD-blivna i riket. Vi andra har andra prioriteringar.

Reslow är en orm. Att Smutsjimmy inte i såg att detta är helt hans problem och något vi andra
82,5 % applåderar med skadeglädje.

Smutdsjimmy borde agera eller dö!

(Gallimattias i panik: ) "Agitera eller dö!"
Citera
2018-10-03, 08:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Är du helt SD-bliven eller? Reslow måste ut!

Jag skrev ju det, alla 7K-politiker måste ut, de är inte att lita på, inte ens de som byter sida och vill gå till SD.
Citera
2018-10-03, 12:28
Medlem
Vad jag kan sluta mig till är det bara en tidsfråga innan Reslow är avpolleterad.
Man förvånas ändå en aning över alla fingrar i syltburken från olika riksdagspartiers ledamöter.
Man tjänar ju betydligt mera pengar på att hålla sig till reglerna så att man kan fullfölja sina fyraåriga mandatperioder,och att man därigenom i de allra flesta fall kvalificerar sig för ytterligare fyra år.

Jag menar...sötebrödsdagarna för en sådan som Pavel Gamov är ju över nu.Långsiktigt förlorar han en hel del flis.
Senast redigerad av Lookalike 2018-10-03 kl. 12:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in