Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-28, 09:42
  #1
Medlem
burialhexs avatar
.Riksdagsledamoten Patrick Reslow bor i dyra sviter för upp till 4 000 kronor per natt, familjerum och flerbäddslägenheter i samband med sina tjänsteresor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...andra-personer

Fattar de verkligen inte att de kommer upptäckas? Patrick R förnekar allt.
Citera
2018-09-28, 09:43
  #2
Medlem
Kipps avatar
Om man hade gjort en allomfattande granskning så hade detta nog genererat i en störtflod av liknande upptäckter. De gör för att de kan. Ett och annat offerlamm hamnar i pressen.
Citera
2018-09-28, 09:49
  #3
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kipp
Om man hade gjort en allomfattande granskning så hade detta nog genererat i en störtflod av liknande upptäckter. De gör för att de kan. Ett och annat offerlamm hamnar i pressen.
Japp, det tror jag också. Det är en kultur där alla ger sitt tysta medgivande genom att se mellan fingrarna eftersom alla är införstådda med vad som gäller.
Citera
2018-09-28, 09:52
  #4
Avstängd
Kyzs avatar
Politiker är bland de smutsigaste folket som finns tror jag.. Skandal efter skandal... Hycklare hela bunten.. Jag skulle kunna bli politiker . Så slipper man jobba.. O får gratis sprit

Mvh Johan
Citera
2018-09-28, 09:53
  #5
Medlem
burialhexs avatar
Bör herrn avgå likt de andra politiker som blivit avslöjade?

Själv förnekar Patrick allt.
Citera
2018-09-28, 09:57
  #6
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Hotell : Det bodde flera på rummet och det är olagligt.

Men varför i helvete gjorde "hotellet" inget då och sen spiller ut skiten i media. Finns ju inga bevis och Aftonhoran gräver desperat efter skit på SD.

9 st hatartiklar hade aftonbladet idag som var om SD . Gissa hur många som var om Fredrik Virtanen och dennes våldtäkter ?
Citera
2018-09-28, 10:00
  #7
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kipp
Om man hade gjort en allomfattande granskning så hade detta nog genererat i en störtflod av liknande upptäckter. De gör för att de kan. Ett och annat offerlamm hamnar i pressen.
Knappast, så mycket misstror jag ingen men, jag är inte bland de 3% som gör det heller.
Citera
2018-09-28, 10:03
  #8
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Har moderaten gjort sitt nu?

Citat:
Riksdagsledamoten Patrick Reslow bor i dyra sviter för upp till 4 000 kronor per natt, familjerum och flerbäddslägenheter i samband med sina tjänsteresor.

Sex olika hotell och uthyrare som Aftonbladet har fått ut uppgifter från uppger att SD-toppen haft med sig andra personer.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...andra-personer
Citera
2018-09-28, 10:09
  #9
Medlem
Sånt här är garanterat extremt vanligt på svenska myndigheter och andra statliga organisationer.

Jag har själv jobbat statligt och förvånades hur chefer med tjänstebilar kunde få bensin, biltvätt m.m. betalt trots att de inte åkt i tjänsten. En chef av bosnisk härkomst tog varje sommar bilen ner till Bosnien - eftersom att företaget betalade ALL bensin. En annan tog bilen till Italien och skickade till och med in kvitton för en båtresa från Italien till Sicilien som företaget glatt betalade. Så väl tar man hand om folkets skattepengar!
Citera
2018-09-28, 10:10
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
.Riksdagsledamoten Patrick Reslow bor i dyra sviter för upp till 4 000 kronor per natt, familjerum och flerbäddslägenheter i samband med sina tjänsteresor.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...andra-personer

Fattar de verkligen inte att de kommer upptäckas? Patrick R förnekar allt.
Det enda han förnekar är att bodde i sviterna tillsammans med andra.

Aftonbladet påstår att de gått igenom alla reseräkningar, men jag vet inte om de menar alla riksdagsmän eller alla sverigedemokratiska riksdagsmän.

Hotellräkningar på 4000 kr/dygn godkänns tydligen av riksdagens revisorer, men om andra bott i rummen ska de betala sin andel själv.
Citera
2018-09-28, 10:11
  #11
Medlem
ursprungligens avatar
Bojsänket och Smutsdemokraten Patrick Reslow förnekar sig inte. En fifflare till som partiet måste utesluta för att rädda sin skadskjutna image.

Han bor i sviter och lyxrum med sin familj och låter skattebetalarna stå för notan.

Hur man än vrider och vänder på det är en fifflare ingen vidare tillgång för partiet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...andra-personer
Citat:
Sex av sex boenden
I samtliga dessa fall uppger anställda och uthyrare att SD-toppen bott med andra personer, ofta ytterligare en vuxen och ett barn.

Reslow är gift och har ett barn.

Samtidigt har SD-toppen i dessa fall låtit skattebetalarna stå för hela notan.

I somras bodde Reslow i en svit i en natt på Västervik Stadshotell för 3 290 kronor.

– Reslow? Vad jag kan se var det tre personer, säger en hotellanställd.

I somras bodde Reslow även i ett familjerum på Stora Hotellet i Jönköping för 1 790 kronor för en natt.

– Det står två personer. Två personer och ett barn, säger en hotellanställd.

Reslow är väldigt skadlig för Smutsdemokraternas trovärdighet som ansvarsfullt parti. Men det kanske inte spelar någon roll att han fuskar och fifflar när han är en sådan där "drömvärvning" för Smutsjimmy.
Citera
2018-09-28, 10:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Bör herrn avgå likt de andra politiker som blivit avslöjade?

Själv förnekar Patrick allt.

Har han så många andra alternativ än att tacka för sig? Ribban är redan satt av de som avgått tidigare. Avgår han inte inom en mycket snar framtid så kommer säkerligen AB att publicera ännu mer snaskigheter ang. resornas syften.
__________________
Senast redigerad av Konrad 2018-09-28 kl. 10:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback