Resultat:
0%
röster
2019-11-28, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Men låt oss säga för enkelhetensskull att jag äter 2000 kalorier och har ett BMR(basal metabolic rate) på 2800-2900. Innebär det att jag vid 800-900 underskott kommer bli helt torr och börja producera de där ämnet i blodet som kostar vatten. Jag är ingen expert men när man tar bort kolhdyrater så börjar kroppen ställa om sig och bränna byggstenen fett som energikälla. Det innebär att kroppen blir extremt torr under omställningen. Är det detta som sker eller varför blir jag torr? Matschemat är OK, det är 2000 kalorier och används utav många välkända profiler inför tv och filminspelningar då dom behöver shredda sig, jag litar fullt ut på schemat (jag har flera varianter för att byta ut om jag tröttnar på någon måltid t.ex kan ta smoothie till frukost osv).

1000 kcal underskott är inte mycket om kosten är rätt.
Som decimal skriver så kan du testa att äta mer fett. Tex ägg och skippa shakes. Det kan säkert fungera bättre för dig. Det skulle jag göra direkt.
Shakes är oseriöst och man kan ifrågasätta hela schemat, men skit samma.

Basic schema i klipp och klistra. Men ett bra upplägg ändå. Det är inte ofta man ser någon köra på något som fungerar på flashback.
Senast redigerad av MRZnr1 2019-11-28 kl. 17:46.
Citera
2019-11-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
1000 kcal underskott är inte mycket om kosten är rätt.
Som decimal skriver så kan du testa att äta mer fett. Tex ägg och skippa shakes. Det kan säkert fungera bättre för dig. Det skulle jag göra direkt.
Shakes är oseriöst och man kan ifrågasätta hela schemat, men skit samma.

Basic schema i klipp och klistra. Men ett bra upplägg ändå. Det är inte ofta man ser någon köra på något som fungerar på flashback.

Varför skulle Fett påverka min uttorknad? Det betyder ju indirekt att det är pga kaloriunderskottet som jag upplever den här bakfullheten av uttorknad??

För att konkretisera, jag låg igår innan sänggång och hade ont inuti kroppen och kände mig sjuk pga hur törstig jag var men jag drack och drack inget hände. Testade även ta saltlösning (sån bakis tablett) inget hjälpte. Till slut så gav jag upp och slängde i mig mat och det hjälpte.
Citera
2019-11-28, 18:27
Medlem
Citat:
Varför skulle Fett påverka min uttorknad? Det betyder ju indirekt att det är pga kaloriunderskottet som jag upplever den här bakfullheten av uttorknad??

För att konkretisera, jag låg igår innan sänggång och hade ont inuti kroppen och kände mig sjuk pga hur törstig jag var men jag drack och drack inget hände. Testade även ta saltlösning (sån bakis tablett) inget hjälpte. Till slut så gav jag upp och slängde i mig mat och det hjälpte.

Det vet jag inte. Så länge det inte är något problem så kör på. Det är när schemat är dåligt som man upplever negativa erfarenheter. Det är väl det enda viktiga egentligen. Det är ju resultaten är det viktiga.
Citera
2019-11-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det vet jag inte. Så länge det inte är något problem så kör på. Det är när schemat är dåligt som man upplever negativa erfarenheter. Det är väl det enda viktiga egentligen. Det är ju resultaten är det viktiga.

Du verkar ju vara påläst och förmodligen själv dietat. Vad innebär det att ligga på ett stort kalori underskott? Vad är det som upplevs jobbigt? Hunger kan jag uthärda men inte när kroppen blir snustorr =(
Citera
2019-11-28, 18:54
Medlem
Citat:
Du verkar ju vara påläst och förmodligen själv dietat. Vad innebär det att ligga på ett stort kalori underskott? Vad är det som upplevs jobbigt? Hunger kan jag uthärda men inte när kroppen blir snustorr =(

Jag har "deffat" runt en gång per år de senaste tolv åren så jag har lärt mig en del av mina misstag och sambon driver företag som kostrådgivare så hon har hjälpt mig en del senaste åren. Just att man känner hunger är ett tecken på att man missar något i kosten. Eftersom många hoppar över fett så brukar det vara en vanlig miss på deff. Då kan det bli jobbigt. Iaf blir det jobbigare än vad det behöver vara.

Blev precis klar med min "deff" för några dagar sedan och min journal är här nedan. Stort underskott är väl minus 1000-2000kcal. Det är lättare att pendla mellan minus 500-1000 kcal så man brukar rekommendera det. Jag räknade inte kalorierna denna gången, men samtidigt så har jag erfarenhet sedan tidigare och jag vet kalorierna på de flesta livsmedel utantill. Så jag kan göra lite överslagsräkning på ett ungefär. Nu gick jag ner runt 5kg mer än beräknat, men det gick så bra så fortsatte lite extra.

(FB) Från 94 till 89-90 kg snabbt och bra

Kosten beskrivs på sida 8 och bilder före och efter på sida 9.

Sen på helger så blev köpt stekt kyckling med sallad och dressing och andra saker för att kunna vara social hemma. Tror jag skrivit det i journalen. Den är mest skriven för mig. Ska skriva ut den och använda nästa gång.
Senast redigerad av MRZnr1 2019-11-28 kl. 19:10.
Citera
2019-11-28, 20:02
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missintegrity
Kul att veta vad ni andra äter helst under en dag. Min dag blir idag så här:

1. Kaffe kl 05.00
2. Styrketräning 05.30 -6.30
3. 3 löskokta ägg med kaviar, proteinpulver 07.00
4. 400 g spenat snabbfräst med 280 g ugnsstekt lax 12.00
5. 1 banan 15.00
6. 2 dl turkisk youghurt med äpple, solroskärnor, linfrö och honung 18.00
7. Om jag är hungrig mer proteinpulver eller 2 kokta ägg.
"Måltid 1" består av antingen kaffe eller celsius och en banan. Kl 05.45

Träning 06.50-07.45

Måltid två består av 40 gram protein från vassleprotein (efter träning runt 07.45 tiden)

Måltid tre kl 12.00 består av runt 200 gram pasta mer eller mindre, kött eller kyckling på 200 gram. Tillbehör varierar.

Måltid 4 består av 500 gram kvarg, 150 gram havregryn, 250 gram blåbär, 50 gram russin och 3-4 skogaholmslimpa med smör och ost. kl 18.30

Måltid 5 är runt 40 gram vassleprotein. Runt 21-21.30 tiden.

Det är en typisk vardag, helgen ser annorlunda ut.
Senast redigerad av jpettersson1991 2019-11-28 kl. 21:23.
Citera
2019-12-02, 18:48
Bannlyst
Ok. Jag ska verkligen försöka att ta mig i kragen och minska på alla snabbmat och Chips. Samt att jag ska börja gå promenader på 2 h dagligen.

Tips på maträtter? Hur äter ni en normalvecka? Jag gillar egentligen inte grönsaker men kan väl äta.

Inte gått mycket alls på senaste tiden, idag gick jag en promenad på 3 timmar, och de var inte lätt att gå hem sista biten, så jävla ont i benen samt ryggen. Jag tänker inte börja gymma ,men hoppas såklart att det går att gå ner i vikt utan gym?
Senast redigerad av jpettersson1991 2019-12-02 kl. 18:59.
Citera
2019-12-02, 18:52
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan
Ok. Jag ska verkligen försöka att ta mig i kragen och minska på alla snabbmat och Chips. Samt att jag ska börja gå promenader på 2 h dagligen.

Tips på maträtter? Hur äter ni en normalvecka? Jag gillar egentligen inte grönsaker men kan väl äta.

Inte gått mycket alls på senaste tiden, idag gick jag en promenad på 3 timmar, och de var inte lätt att gå hem sista biten, så jävla ont i benen samt ryggen. Jag tänker inte börja gymma ,men hoppas såklart att det går att gå ner i vikt utan gym?

Spring om du orkar, måste ligga på för att aktivera muskler och med det fettförbränning. Minskar din dagsförlust till 30 min ist för 3h
Citera
2019-12-02, 18:52
Bannlyst
Grönsaker och nötkött.
Citera
2019-12-02, 18:56
Bannlyst
Är i samma sits! Kör med dagliga promenader. Samt dragit ner 70 procent på onyttigheter.
Citera
2019-12-10, 22:07
Medlem
coxhuvuds avatar
Hej, jag har haft vilodag idag och därför reflekterat lite över hur jag ska gå till väga för att se maximalt resultat av kosten. Jag har fått höra otaliga gånger av farsgubben att jag inte kan lägga på mig fett, att min kropp inte fungerar på detta vis p.g.a anlag. Varken mor eller far var biffiga eller rent av lite runda i min ålder (19 ung.) så det låter väl vettigt. Som ni förstår är jag inte störst på gymmet men längst i klassen .

Jag har testat mig fram med olika kostscheman men jag vet inte hur jag ska gå till väga för att lägga på mig fett. Mitt mål är inte att bli fet (som i sitta hemma framför tv:n och nalla chips), utan snarare lite mera grizzlybjörns-utseende, lite som Thor om man vill ha en referens. Jag har bestämt mig för att köra en dirty-bulk, och innan någon korrigerar mig och säger att jag INTE ska göra en dirty-bulk så har jag dessvärre bestämt mig för vad jag tror krävs

Min diet ska se ut ungefär såhär (i denna ordning): Frukost: Ett flertal pannkakor och grädde samt en gainer som medhavs till institut om den inte dricks upp under morgonen. Snack: kommer göra lite vad som helst här men primärt någon litet med mycket cals, som tas med hemifrån. Lunch: Pizza/Kyckling med ris Snack: Någon godbit som inhandlas i ICA'n bredvid skolan Mellis: Nutella/Jördnötssmör m. 4 skivor ljust bröd och 3-6 dl chokladmjölk (detta skall även bli min preworkout, samt en bcaa dryck under gym-tiden. Middag: bor fortfarande hemma, så jag tar så mycket jag kan av det som bjuds på Kvällsmat: Likadana gainer som dricks under morgontimmarna Gym: 5-7 dagar i veckan, ung. 1 timme per pass

Har en del frågor som ni nog kan ana. Kan jag lägga på mig fett överhuvudtaget? Kommer detta schemat hjälpa mig att lägga på fett? Kan jag byta ut eller ta bort något ifrån schemat (som inte är hela schemat ) ? Hur länge bör jag förhålla mig till schemat?

P.S: Jag håller fast vid att jag kan lägga på fett och jag är redo att göra allt för det, tid, pengar, allt som krävs. Har en del inspiration från Dylan McKnight, som säger sig gjort sin transformation på ett år. Länk till kanal: https://www.youtube.com/channel/UCRWQco6IQJF17v_lVEi7_8Q
Senast redigerad av jpettersson1991 2019-12-11 kl. 05:46.
Citera
2019-12-10, 22:29
Medlem
Lost.Villains avatar
Varför vill du lägga på dig fett istället för muskler? Ät mycket bra mat och träna hårt så får du en fin kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in