2019-11-23, 12:34
  #1021
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Hon kanske välkomnade den egentid som kom av att lämna barnet på kyrkans barnverksamhet.

Att barnet var på aktiviteter säger inte ett skit. Han är död, förmodligen dräpt av sin mamma.
Det spelar ingen roll att det inte var ”meningen”.
Sunda föräldrar dräper inte sina barn.

Lämnar man barnet där själv? Jag har för mig att en förälder också ska vara med när barnen är så små.
Citera
2019-11-23, 18:28
  #1022
Medlem
Varför dömer ni i förtid innan sanningen kommit fram ?
Citera
2019-11-23, 19:11
  #1023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Jag blir så innihelvette provocerad och förbannad efter att ha läst artikeln. Nu är jag ännu mer arg på mamman..
Dom målar upp henne som en offerkofta och en sorglig historia.

Det enda som är sorgligt är att mamman haft en trasig bakgrund och att barnet har blivit mördad.
Allt annat är bara ett jävla skitsnack!
Hon som förälder borde faktiskt ha bett om att sitt barn hade blivit omplacerat.

Sen förstår jag inte riktigt mig på soc här. En ensamstående kvinna med ett känt missbruk, förmodligen borderline, destruktiva relationer, problem med försörjning, sociala insatser, soc anser att hon haft bristande förälsrsrförmåga fullt ut.
Och ÄNDÅ har pojken fått bort kvar hos henne. ? Soc tar barn höger och vänster i dag utan mindre anledningar och här har dom svart på vitt att hon brister i sin föräldrarroll och dokumenterade problem och ändå bör pojken där?

Mamman förtjänar en fet livstidsdom och soc har fanimig gjort grova tjänstefel och är delaktiga i varför barnet dött.

Jag kan bara tänka mig hur denna stackars grabb fått genomlidit dessa 4år av sitt liv med missbruk, orosanmölningar och soc möten, våld i hemmet, en mamma med empatistörningar och agresstionspoblematik med ingen bra mat på bordet. FYFAN säger jag bara...finns inga jävla ursäkter.

Är så arg så jag kokar.

Lilla lilla älskade ängel. Må du äntligen få sinnesro ifrån ditt lidande

Du tänker alltså fram ett helvete för "din älskade lilla ängel" utan att veta och spyr sedan ut ditt hat, utan att veta ett skit.
Citera
2019-11-23, 19:25
  #1024
Medlem
De som bär huvudansvaret är ju ändå Soc. eftersom de tillåtit mamman ta hand om pojken ensam.
Citera
2019-11-24, 01:44
  #1025
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Varför dömer ni i förtid innan sanningen kommit fram ?

Vilken sanning? Barnet har dött. Fyraåringar självdör inte plötsligt. Såvida han inte hade nån märklig medfödd sjukdom?

Jag har verkligen inga problem med att döma knarkande socialfall som slår ihjäl sina barn. Att de haft jobbiga liv innan är ingen ursäkt, det är inte synd om dom.
Citera
2019-11-24, 01:46
  #1026
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
De som bär huvudansvaret är ju ändå Soc. eftersom de tillåtit mamman ta hand om pojken ensam.

Nä, den som bär huvudansvaret är den totala sopa till förälder som orsakar sitt barns död.
Dock är det här naturligtvis ett stort misslyckande för socialtjänsten, de borde ha omhändertagit barnet.
Citera
2019-11-24, 08:15
  #1027
Medlem
Hade Soc. låtit pojken bo på säker plats hos kärleksfulla människor, hade hon kanske inte kunnat vara elak mot honom. Inte vara helt ensam med honom. Det är så jag menar.
Tror ni att all personal på Soc. bedömer alltid rätt ?
__________________
Senast redigerad av 1900-talet 2019-11-24 kl. 08:23.
Citera
2019-11-27, 16:30
  #1028
Medlem
Om en tid kommer hon kanske att inse, att Soc.Förvaltn. Vuxenenhet utsatt henne för viss manipulation.. Då erkänner man ibland det man inte har gjort . Vi får se..
Citera
2019-11-27, 18:38
  #1029
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Nä, den som bär huvudansvaret är den totala sopa till förälder som orsakar sitt barns död.
Dock är det här naturligtvis ett stort misslyckande för socialtjänsten, de borde ha omhändertagit barnet.

Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Hade Soc. låtit pojken bo på säker plats hos kärleksfulla människor, hade hon kanske inte kunnat vara elak mot honom. Inte vara helt ensam med honom. Det är så jag menar.
Tror ni att all personal på Soc. bedömer alltid rätt ?

Ja, och i det här fallet, med kvinnans trasiga bakgrund, är det också helt uppenbart att soc hade fått igenom ett LVU om de ansökt om det, och även att de inte behövde vara rädda för repressalier. Så jag förstår inte varför de inte gjorde det.

Det är lättare att förstå varför de är rädda för att stöta sig med sådana föräldrar som t.ex. Bjärred-paret (som dödade sina två döttrar och tog sitt eget liv, eller hur det nu var - flickorna dödades i alla fall av någon av föräldrarna) - sådana som är välutbildade, välbeställda, högt uppsatta, har kontakter, vet sina rättigheter - och vet hur de ska kunna göra livet surt för både de enskilda socialsekreterarna och socialnämnden om de fuckar med dem. Det är helt obegripligt att soc inte har haft mer tabbar på den här mamman!
Citera
2019-11-27, 21:17
  #1030
Medlem
https://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/mamman-erk%C3%A4nner-att-hon-d%C3%B6dade-sin-fyra%C3%A5ring-1.20858171
Citera
2019-11-27, 22:28
  #1031
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpa-89
https://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/mamman-erk%C3%A4nner-att-hon-d%C3%B6dade-sin-fyra%C3%A5ring-1.20858171
Då har hon alltså erkänt, kanske blir dråp.

Citat:
Åtalet mot mamman som misstänks för mord på sin fyraårige pojke dröjer till efter nyår. I förhören med henne har hon erkänt att det var hon som gjorde att pojken avled
Citera
2019-11-28, 06:27
  #1032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpa-89
https://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/mamman-erk%C3%A4nner-att-hon-d%C3%B6dade-sin-fyra%C3%A5ring-1.20858171

Citera gärna det intressanta, annars är länken meningslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in