Citat:
Ursprungligen postat av
white.heavy.engine
Han spelade i ett lag som hette FC Balkan tills han var 14 tror jag, sedan gick han till MFF. Han kom upp i MFFs A-lag när han var 17 år gammal. Tror han spelade där i två säsonger, och sedan köptes han upp av Ajax.
Så han har 4 år i MFFs förening skulle jag gissa. När han kom upp i A-laget så fick han mycket mothugg av andra spelare i laget, som inte gillade sättet han spelade på. Det var mycket avundsjuka antar jag, på en tiden spelade MFF i Superettan och många av spelarna där var 30+ och visste att de inte skulle uppnå så mycket mer i sina egna karriärer. Det fann även en del fotbollsfans både i Malmö och i andra delar av landet som öppet uttryckte sin avsky mot Zlatan, och han var långt ifrån omtyckt av alla. Han var lite av en vattendelare.
Precis, och man ska inte glömma bort att han såldes till Ajax för en rekordsumma tack vare att han hade den lägsta lönen man någonsin kunde få, därav det höga försäljningspriset. Han satt hungrig i sin bostad utan möbler i Holland, han ringer hem till MFF för att han behövde pengar till mat. Då svarar svinet som blåste honom "Hasse", Zlatan det är såhär det fungerar så du får klara dig själv.
Hade inte en av hans lagkompisar tagit hand om Zlatan så hade han svultit ihjäl och presterat så dåligt att inte ens Brage hade velat ha honom.
Zlatan vill väll vara delaktig i en klubb med glädje och framåtanda, HAMMARBY.