2019-11-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad är det för jävla bullcrap? Min klubb gör fel hela tiden men jag byter inte klubb för det. Du borde inte få följa sport öht.

MFF är inte hans klubb på det sättet. Han spelade i FC Balkan längre tid än vad han gjorde i MFF, han blev upplockad av MFF, som dammsuger staden på talanger, precis som vilket annat lag som helst.

Han har gjort 2 hela säsonger för A-laget, mer än så är det inte. Dessutom har han upplevt massa annan skit som avundsjuka, bitterhet, kritik från både spelare och supportrar i Malmö, innan han kom till Ajax. Han bär med sig erfarenheter som inte vi andra känner till eller kan relatera till. Så att han inte känner någon kärlek till MFF är inget konstigt i sig.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-11-27 kl. 15:16.
Citera
2019-11-27, 15:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Givetvis inte. Men varför så skulle Zlatan vara bunden till Malmö efter att de lurade han i hans övergång till Ajax? MFF ska istället vara jävligt glada för alla de pengar som de har tjänat på Zlatan genom årens gång.

MFF är inte bättre eller större än ngn Allsvensk storklubb, de kvalade in till CL 2 ggr för typ 5 år sedan där de var det sämsta laget i CL och plötsligt så tror de att de är ngt.

Zlatans agerande visar med tydlig hand att man inte ska bry sig om sport, att det bara är ett event. Alla klubbar är större än nån jök som råkat känna att den inte fått rätt behandling vid en övergång.
När Zlatan (eller Ferguson) är död så står klubbarna kvar och de på läktarna bryr sig. Det gör inte du, för du kan lika gärna byta ut en match mot att gå på bio eller en shoppingtur till Åland.

Fuck dig och alla eventnissar.
Citera
2019-11-27, 15:17
Medlem
Skulle varit kul ifall Zlatan återvänder till Sverige och spelar för FC Rosengård istället för Malmö FF och samtidigt ägare i Hammarby.
Citera
2019-11-27, 15:18
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Han spelade i ett lag som hette FC Balkan tills han var 14 tror jag, sedan gick han till MFF. Han kom upp i MFFs A-lag när han var 17 år gammal. Tror han spelade där i två säsonger, och sedan köptes han upp av Ajax.

Så han har 4 år i MFFs förening skulle jag gissa. När han kom upp i A-laget så fick han mycket mothugg av andra spelare i laget, som inte gillade sättet han spelade på. Det var mycket avundsjuka antar jag, på en tiden spelade MFF i Superettan och många av spelarna där var 30+ och visste att de inte skulle uppnå så mycket mer i sina egna karriärer. Det fann även en del fotbollsfans både i Malmö och i andra delar av landet som öppet uttryckte sin avsky mot Zlatan, och han var långt ifrån omtyckt av alla. Han var lite av en vattendelare.

Zlatan va ju riktigt keff när han spelade med MFF. Visst han hade uppenbar talang och gjorde några enstaka soloprestationer som resulterade i mål/vinst. Men överlag va han riktigt keff(dålig).
Citera
2019-11-27, 15:27
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Han spelade i ett lag som hette FC Balkan tills han var 14 tror jag, sedan gick han till MFF. Han kom upp i MFFs A-lag när han var 17 år gammal. Tror han spelade där i två säsonger, och sedan köptes han upp av Ajax.

Så han har 4 år i MFFs förening skulle jag gissa. När han kom upp i A-laget så fick han mycket mothugg av andra spelare i laget, som inte gillade sättet han spelade på. Det var mycket avundsjuka antar jag, på en tiden spelade MFF i Superettan och många av spelarna där var 30+ och visste att de inte skulle uppnå så mycket mer i sina egna karriärer. Det fann även en del fotbollsfans både i Malmö och i andra delar av landet som öppet uttryckte sin avsky mot Zlatan, och han var långt ifrån omtyckt av alla. Han var lite av en vattendelare.

Precis, och man ska inte glömma bort att han såldes till Ajax för en rekordsumma tack vare att han hade den lägsta lönen man någonsin kunde få, därav det höga försäljningspriset. Han satt hungrig i sin bostad utan möbler i Holland, han ringer hem till MFF för att han behövde pengar till mat. Då svarar svinet som blåste honom "Hasse", Zlatan det är såhär det fungerar så du får klara dig själv.

Hade inte en av hans lagkompisar tagit hand om Zlatan så hade han svultit ihjäl och presterat så dåligt att inte ens Brage hade velat ha honom.

Zlatan vill väll vara delaktig i en klubb med glädje och framåtanda, HAMMARBY.
Citera
2019-11-27, 15:30
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Han kommer sponsra/köpa in sig i klubben. Genom att lägga ut en sån video på instagram har han fått miljontals människor att uppmärksamma Bajen ännu mer.
Citat:
– Jag hade kommit överens med teamet från Hammarby och AEG om att få den här grejen så global som möjligt. Vi skulle synas över hela världen. Inte bara i Sverige utan i hela världen. Alla ska veta vilka Hammarby är och när man ser loggan ska man förstå: det där är Hammarby.

Precis som jag skrev Ingen allsvensk klubb skulle kunna betala hans lön. Bra för Hammarby att få en sån internationell köpare. Kan nog bidra med lite intresse och nyfikna spelare
Citera
2019-11-27, 15:37
Medlem
needAlifes avatar
Någon borde ju dock montera en live-kamera kring statyn utanför stadion. Den kan väl knappast vara kvar särskilt länge?
Citera
2019-11-27, 16:26
Medlem
Citat:
MFF är inte hans klubb på det sättet. Han spelade i FC Balkan längre tid än vad han gjorde i MFF, han blev upplockad av MFF, som dammsuger staden på talanger, precis som vilket annat lag som helst.

Han har gjort 2 hela säsonger för A-laget, mer än så är det inte. Dessutom har han upplevt massa annan skit som avundsjuka, bitterhet, kritik från både spelare och supportrar i Malmö, innan han kom till Ajax. Han bär med sig erfarenheter som inte vi andra känner till eller kan relatera till. Så att han inte känner någon kärlek till MFF är inget konstigt i sig.

Stjernfeldt Jammehs uttalande efter statyinvigningen, där hon sa att hon "blir helt varm i kroppen varje gång Zlatan pratar om Malmö" är hysteriskt roligt i det här läget när Zlatan valt sin egen business i en Stockholmsklubb framför de himmelsblå i ämm-äff-äff.

Så mycket lojalitet känner alltså stadens stora invandrarson för sin gamla hemmaklubb.
Citera
2019-11-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
men efter vad jag har förstått så har Zlatan aldrig varit intresserad av svensk klubblagsfotboll

Zlatan är nog inte jätteintresserad av Sverige överhuvudtaget. Zlatan är intresserad av Zlatan.
Citera
2019-11-27, 16:34
Medlem
Nu är ju Hammarby en klubb helt utan själ och hjärta men att inte deras supportrar blir förbannade?
Är lite som att Henke Larsson skulle köpa Malmö eller Rosenberg köpa Göteborg.
Citera
2019-11-27, 16:35
Medlem
Arons avatar
hur lurade malmo zlatan nar han saldes till ajax
Citera
2019-11-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.order
Nu är ju Hammarby en klubb helt utan själ och hjärta men att inte deras supportrar blir förbannade?
Är lite som att Henke Larsson skulle köpa Malmö eller Rosenberg köpa Göteborg.

Varför ska de vara förbannade?

Alla älskar Hammarby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in