2020-01-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Okej, så man får inte gilla enskilda spelare? Då vet jag. Skrotar direkt mitt idoliserande av Yzerman, Maradona, Lewis, Knutsen och Tumba.

Vill du inte förstå, gött att fotbollen spelas i Qatar.
Citera
2020-01-11, 21:33
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Läser man svenska medier så kan man tro att Zlatan på egen hand spelade in 9 poäng till Milan på 35 minuter. Han gjorde inte bort sig på något sätt, men här någon svensk spelare någonsin behövt prestera mindre för att bli hyllad?

Durmaz, Isak kanske? Svårtippat, PK har investerat så hårt i zlatten att han i princip är untouchable. Vi får se hur kort tid det tar innan krav på att han ska ingå i startelvan i landslaget kommer. Som sagt, den här gången välkomnar jag det. Naturligtvis kommer de floppa i EM i så fall och det hade varit riktigt avslöjande. Regelbundna floppar med zlatten under hans storhetstid, ett mästerskap utan honom och genast vinner laget över stornationer och man går till VM-kvartsfinal och sedan ett mästerskap med honom och då flopp igen. Det är komiskt som fan, han kommer ha allt att förlora på att chansa och om han spelar i Milan så kommer alla tycka att det är konstigt om han inte vill in i landslaget.
Citera
2020-01-11, 21:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Beundran och beundran. Jag tycker inte att han är bäst i världen och har aldrig tyckt det. Men det är Sveriges största spelare genom tiderna, klart det är intressant att följa och diskutera då. Det är nog svårt för en finne att fatta, ni har aldrig haft en så stor idrottare.

Sveriges störste spelare, möjligen på höjden. Som fotbollsspelare är Bosse Larsson den störste och mest allround. Fast du fick kanske aldrig se honom spela?
Citera
2020-01-11, 22:41
Medlem
om zlatan nu lyckas vinna serie A titeln med AC Milan kan vi säga att han är the GOAT?
Citera
2020-01-11, 23:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sveriges störste spelare, möjligen på höjden. Som fotbollsspelare är Bosse Larsson den störste och mest allround. Fast du fick kanske aldrig se honom spela?

Om du ska komma med något så kom med någon som heter Gunnar, för det är bara Gunnar och Gunnar som man ens kan överväga. Bara en MFF-supporter kan få för sig att slänga fram Bosse där. Men 11 guldbollar när ingen annan har mer än 2, det är svårt att argumentera emot.

Mest allround var Erlingmark för övrigt.
Citera
2020-01-11, 23:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Zlatan är konungen av Sverige.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-01-11 kl. 23:11.
Citera
2020-01-11, 23:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Räcker det inte med hans extremt juvenila uttalanden att sluta avguda, men så länge det blir mål så är det befogat?

Jag avgudar inte Zlatan, så ditt skitsnack är inte befogat.

Citat:
Så lågt

Du har redan gnällt över det inlägget en gång, och igen, du får tåla att jag gnabbas tillbaka lite när du snackar skit om mig.
Citera
2020-01-11, 23:23
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Då kan din idol hålla käften kanske?

Tror det är du som borde hålla käften (eller fingrarna i styr). Du beter dig jävligt illa ska du veta.

Zlatan är en otroligt bra fotbollspelare och enligt mig lätt Skandinaviens bästa genom tiderna. Kanske till och med top10 i världen.
Klart man följer honom speciellt nu i en ny klubb på sista åren i karriären.
Man märker att du är en hater.
Tycker synd om dig, och din familj.
Citera
2020-01-11, 23:34
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Nu när vi (snart) har sett ett par matcher tycker jag vi har fått ett definitivt svar på det här i alla fall. Zlatan är fortfarande mycket, mycket starkare än en genomsnittlig mittback i Serie A. Han flyttar ju på dom hur lätt som helst när det blir strid om en yta.
För Zlatan är det väl bara som det är, som han gör. Det går att säga att det var en okej prestation från en anfallare i en ganska alldaglig match, och det vore sant. Men det finns ju förutsättningar att väga in här.

Zlatan är 38 år, han har inte spelat regelbunden fotboll alls på en hel vinter, inte spelat toppfotboll på ett par år. I Cagliari spelade han lika mycket med hjärnan som med fötterna; inga maxlöpningar i onödan, positionsspel i stället för presspel i försvararbetet, men han gav ändå Milan en riktning i offensiven, han skapade själv deras bästa chans före paus (en nick som Robin Olsen räddade fint), och han avgjorde matchen med sitt 2–0.
Citera
2020-01-11, 23:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tror det är du som borde hålla käften (eller fingrarna i styr). Du beter dig jävligt illa ska du veta.

Zlatan är en otroligt bra fotbollspelare och enligt mig lätt Skandinaviens bästa genom tiderna. Kanske till och med top10 i världen.
Klart man följer honom speciellt nu i en ny klubb på sista åren i karriären.
Man märker att du är en hater.
Tycker synd om dig, och din familj.

Topp 10 i världen genom tiderna!? Ta inte i så du skiter på dig. Topp 100 kanske. Men han är inte nära Messi, Maradona, Pele, Cruyff, Zidane, Best, Zico, Puskas, Ronaldo (båda), Platini, Beckenbauer... Listan bara fortsätter.
Citera
2020-01-12, 00:08
Medlem
Citat:
Topp 10 i världen genom tiderna!? Ta inte i så du skiter på dig. Topp 100 kanske. Men han är inte nära Messi, Maradona, Pele, Cruyff, Zidane, Best, Zico, Puskas, Ronaldo (båda), Platini, Beckenbauer... Listan bara fortsätter.
Tveklöst topp 5 i sin generation, och unik med sina akrobatiska konstmål vilka går till historien( C Ronaldo är inte i närheten av Z där). Kunde placerats högre om det inte vart för klubb misstagen Barcelona->PSG & uteblivet Champions League guld. Historiskt hamnar Z i min topp 30 lista.
Citera
2020-01-12, 00:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Tveklöst topp 5 i sin generation, och unik med sina akrobatiska konstmål vilka går till historien( C Ronaldo är inte i närheten av Z där). Kunde placerats högre om det inte vart för klubb misstagen Barcelona->PSG & uteblivet Champions League guld. Historiskt hamnar Z i min topp 30 lista.

När det gäller akrobatiska konstmål är nog Zlatan nummer ett genom tiderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in