2019-11-27, 14:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Då jag är Djurgårdare i hela hjärtat så bryr jag mig inte så mycket om Zlata gör /spelar för.

Är de nån Malmö supporter som vet vad Zlatan höll på för lag som liten? Eller gör fortfarande??
Kanske har varit bajen sen liten.

Fotboll är bara ett jobb nu för tiden
Utav lag i Allsvenskan så skulle jag gissa MFF, men efter vad jag har förstått så har Zlatan aldrig varit intresserad av svensk klubblagsfotboll, italiensk fotboll var Z passion och Fiorentina och sedan Inter var hans favoritlag.
Citera
2019-11-27, 14:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad är det för jävla bullcrap? Min klubb gör fel hela tiden men jag byter inte klubb för det. Du borde inte få följa sport öht.
Vad är det som är det för ngt som är bullcrap? Zlatan är uppenbarligen inte lika kåt på MFF som det du är.
Citera
2019-11-27, 14:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad är det som är det för ngt som är bullcrap? Zlatan är uppenbarligen inte lika kåt på MFF som det du är.

Jag bryr mig ungefär lika mycket om Allsvenskan som du gör om Indiens landhockeyliga. Däremot tycker jag att sport och klubbar ska betyda nåt. Vad är fotboll utan någon som verkligen bryr sig? Ett event som lika gärna kan bytas ut mot en dag av shopping på en finlandsfärja.

Såna som du fattar verkligen inte någonting.
Citera
2019-11-27, 14:36
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Finns bara ett svar på detta agerande.
Zlatan är en väldigt ointelligent människa.
Nja. Den här uppgörelsen med Hammarby visar bara (återigen) att Zlatan väl aldrig haft någon större lojalitet mot några andra/något annat än sig själv. Förutom sin egen familj då får man väl förmoda.
Citera
2019-11-27, 14:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Jag bryr mig ungefär lika mycket om Allsvenskan som du gör om Indiens landhockeyliga. Däremot tycker jag att sport och klubbar ska betyda nåt. Vad är fotboll utan någon som verkligen bryr sig? Ett event som lika gärna kan bytas ut mot en dag av shopping på en finlandsfärja.

Såna som du fattar verkligen inte någonting.
Du har uppenbarligen inte hög intelligens. Hursomhelst, Malmö uppför sig som ett gäng med 6-åringar som inte får det lördagsgodiset som de vill ha i den här frågan om Zlatan/Hammarby. Och Z är inte skyldig MFF en påse med hundskit.
Citera
2019-11-27, 14:40
Medlem
Generalanderssons avatar
[quote=Generalandersson|69430449]
Citera
2019-11-27, 14:42
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du har uppenbarligen inte hög intelligens. Hursomhelst, Malmö uppför sig som ett gäng med 6-åringar som inte får det lördagsgodiset som de vill ha i den här frågan om Zlatan/Hammarby. Och Z är inte skyldig MFF en påse med hundskit.

Jaha? Och du tycker uppenbarligen att fotboll inte ska betyda nåt för nån.
Citera
2019-11-27, 14:47
Medlem
SmokeOns avatar
Nu har någon har hängt upp en toalettring på statyn

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/manga-ilskna-mff-are-vill-byta-ut-statyn-pa-zlatan

Totalt kaos, skulptören pratar om krigföring mot statyn samtidigt som S-politikerna i Malmö rasar mot Zlatan.

Vi som inte är helt jävla apblåsta såg problemen med Zlatan för läääääänge sedan. Men medias hyllande av Zlatan som den främsta människan på jorden fick många att totalt blunda för de enorma egoproblem som den mannen har. Han tror att hela Malmö kommer ha överseende med hans beslut att bli delägare i Hammarby? Glöm det. Bara glöm det.
Citera
2019-11-27, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Nja. Den här uppgörelsen med Hammarby visar bara (återigen) att Zlatan väl aldrig haft någon större lojalitet mot några andra/något annat än sig själv. Förutom sin egen familj då får man väl förmoda.

Han hade kunnat investera i vilket annat lag som helst i något annat land.

Att han gör detta i Sverige säger allt om honom som person, han är inte bara dum i huvudet, dvs har väldig låg IQ, han har dessutom än lägre EQ.
Citera
2019-11-27, 15:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Nu har någon har hängt upp en toalettring på statyn

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/manga-ilskna-mff-are-vill-byta-ut-statyn-pa-zlatan

Totalt kaos, skulptören pratar om krigföring mot statyn samtidigt som S-politikerna i Malmö rasar mot Zlatan.

Vi som inte är helt jävla apblåsta såg problemen med Zlatan för läääääänge sedan. Men medias hyllande av Zlatan som den främsta människan på jorden fick många att totalt blunda för de enorma egoproblem som den mannen har. Han tror att hela Malmö kommer ha överseende med hans beslut att bli delägare i Hammarby? Glöm det. Bara glöm det.

Detta glädjer mig.
Citera
2019-11-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
För den oinsatte: Vad har Zlatan för fotbollsmässiga band till MFF, förutom att han spelade där senast för 18 år sedan? MFF gjorde väl knappast honom till stjärna?

Kontroversiellt från Zlatan kanske, men kanske ska MFF:s supportrar gå vidare och inse att även fotbollsvärlden har förändrat sig.

Han spelade i ett lag som hette FC Balkan tills han var 14 tror jag, sedan gick han till MFF. Han kom upp i MFFs A-lag när han var 17 år gammal. Tror han spelade där i två säsonger, och sedan köptes han upp av Ajax.

Så han har 4 år i MFFs förening skulle jag gissa. När han kom upp i A-laget så fick han mycket mothugg av andra spelare i laget, som inte gillade sättet han spelade på. Det var mycket avundsjuka antar jag, på en tiden spelade MFF i Superettan och många av spelarna där var 30+ och visste att de inte skulle uppnå så mycket mer i sina egna karriärer. Det fann även en del fotbollsfans både i Malmö och i andra delar av landet som öppet uttryckte sin avsky mot Zlatan, och han var långt ifrån omtyckt av alla. Han var lite av en vattendelare.
Citera
2019-11-27, 15:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Jaha? Och du tycker uppenbarligen att fotboll inte ska betyda nåt för nån.
Givetvis inte. Men varför så skulle Zlatan vara bunden till Malmö efter att de lurade han i hans övergång till Ajax? MFF ska istället vara jävligt glada för alla de pengar som de har tjänat på Zlatan genom årens gång.

MFF är inte bättre eller större än ngn Allsvensk storklubb, de kvalade in till CL 2 ggr för typ 5 år sedan där de var det sämsta laget i CL och plötsligt så tror de att de är ngt.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-11-27 kl. 15:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in