Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
För den oinsatte: Vad har Zlatan för fotbollsmässiga band till MFF, förutom att han spelade där senast för 18 år sedan? MFF gjorde väl knappast honom till stjärna?
Kontroversiellt från Zlatan kanske, men kanske ska MFF:s supportrar gå vidare och inse att även fotbollsvärlden har förändrat sig.
Han spelade i ett lag som hette FC Balkan tills han var 14 tror jag, sedan gick han till MFF. Han kom upp i MFFs A-lag när han var 17 år gammal. Tror han spelade där i två säsonger, och sedan köptes han upp av Ajax.
Så han har 4 år i MFFs förening skulle jag gissa. När han kom upp i A-laget så fick han mycket mothugg av andra spelare i laget, som inte gillade sättet han spelade på. Det var mycket avundsjuka antar jag, på en tiden spelade MFF i Superettan och många av spelarna där var 30+ och visste att de inte skulle uppnå så mycket mer i sina egna karriärer. Det fann även en del fotbollsfans både i Malmö och i andra delar av landet som öppet uttryckte sin avsky mot Zlatan, och han var långt ifrån omtyckt av alla. Han var lite av en vattendelare.