2019-11-17, 22:19
Medlem
Mycket bättre spel från båda spelarna ikväll och Trump förvaltade den lilla luckan han skapade i eftermiddags och släppte aldrig ikapp O'Sullivan.

Högsta nivå på breakbuildingen från båda spelarna mot slutet.
Citera
2019-11-18, 07:15
Medlem
Millediablos avatar
2 vassa finaler på raken, UK Championships startar om 9 dagar i York, vilken fest.
Då får vi se om någon annan än Smurfen (som jag inte tror på), Robertson, O'Sullivan eller Trump når fram till final.

Med Selby under isen, en halvklen Higgins och Allen som trampar vatten så skulle det vara fräscht om en asiat äntligen kunde visa sin förmåga i ett större sammanhang.
Citera
2019-11-18, 14:20
Medlem
TilleyHats avatar
Judd Trump står i en klass för sig just nu, nästan som när Selby dominerade för några år sedan.

O'Sullivan har nog rätt när han säger att det bara är han själv, Higgins och Selby som kan matcha Trump. Robertsons vinst i CoC var väl närmast ett litet olycksfall i arbetet för Trump. Med tanke på hur den finalen såg ut så kunde han lika gärna ha vunnit den.
Citera
2019-11-18, 18:09
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Judd Trump står i en klass för sig just nu, nästan som när Selby dominerade för några år sedan.

O'Sullivan har nog rätt när han säger att det bara är han själv, Higgins och Selby som kan matcha Trump. Robertsons vinst i CoC var väl närmast ett litet olycksfall i arbetet för Trump. Med tanke på hur den finalen såg ut så kunde han lika gärna ha vunnit den.

Personligen tror jag mer på Robertson än ffa Selby, Higgins är klurigare att förstå sig på.
Alla delar i spelet måste fungera för att vinna över Trump i den här formen. Många spelare har brister i defensiven och det långa spelet.
Bägge behövs för att hota och tvinga fram ett annorlunda spel.

Frågan är väl också hur länge Judd kan ligga på den här nivån. Kul är det iaf, det tvingar andra spelare att spela bättre. Påminner en del om när Hendry kom med sitt långa offensiva spel. Jag tror att defensiven och ffa vid första stöt kommer att behöva ändras. Hur vet jag inte men det håller inte att lämna lägen i vartannat frame.
Citera
2019-11-26, 17:27
Medlem
liddens avatar
Börjar sändningarna från UK på lördag, eller finns det något som jag inte hittar?
Citera
2019-11-26, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Börjar sändningarna från UK på lördag, eller finns det något som jag inte hittar?
Ja, TV-sändningarna börjar på lördag när andra omgången inleds. På Eurosport Player streamas två bord även under första omgången (utan kommentering).

Dock är det nästan bara skräpmatcher som streamas från första omgången eftersom man vill visa toppspelarna. Topp-16 möter ju spelare som är rankade utanför topp-110 i första rundan av UK.
Citera
2019-11-27, 11:52
Medlem
TilleyHats avatar
Två skrällar hittills i omgång 1 av UK Championship: Nigel Bond slog ut Luca Brecel med 6-5 och James Cahill besegrade David Gilbert, 6-4.
Citera
2019-11-27, 19:41
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Två skrällar hittills i omgång 1 av UK Championship: Nigel Bond slog ut Luca Brecel med 6-5 och James Cahill besegrade David Gilbert, 6-4.
Väl funnet, tänkte precis skriva att överraskningarna var få om inga.
Inte oväntat med den lite längre distansen först till 6 vunna frames.

Får se om det blir mer drama i nästa omgång. Dom 2 senaste turneringarna har ju varit riktigt fina, hoppas det fortsätter så.
Citera
2019-11-28, 22:02
Medlem
liddens avatar
Shaun Murpy ut mot Eden Sharav. Murpy fölorade i första omgången förra året också.
Citera
2019-11-29, 13:25
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Shaun Murpy ut mot Eden Sharav. Murpy fölorade i första omgången förra året också.
Kikade på matchen och Smurfens spel från säsongstarten var som bortblåst. Sharav spelade bra men en Shaun i form hade inte låtit Sharav spela ut på det sättet.

Inga matcher idag då, på lördag börjar turnering på "riktigt" och då blir det tajtare i många matcher. Synd att Ebdon - Lisowski inte går på ett tv-bord, där finns förhoppningar om ett utdraget drama.
Citera
2019-11-29, 14:09
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Kikade på matchen och Smurfens spel från säsongstarten var som bortblåst. Sharav spelade bra men en Shaun i form hade inte låtit Sharav spela ut på det sättet.

Inga matcher idag då, på lördag börjar turnering på "riktigt" och då blir det tajtare i många matcher. Synd att Ebdon - Lisowski inte går på ett tv-bord, där finns förhoppningar om ett utdraget drama.

Hyfsat överraskande resultat, om man uttrycker sig milt. Eden Sharav hade 0 poäng på rankingen innan matchen och var alltså rankad (delad) sist av spelarna på proffstouren.
Citera
2019-11-29, 16:55
Medlem
I år blev det faktiskt några riktigt stora skrällar i första omgången av UK, men jag såg en intressant statistikuppgift på Twitter angående det.

Antal topp-64-spelare som förlorat sin öppningsmatch i UK Championship:
2013: 19
2014: 9
2015: 10
2016: 18
2017: 15
2018: 14
2019: 11
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto