2018-11-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Nu fungerar det för mig med. Ser ut att bli en bra match!
Helt absurd nivå på matchen. Higgins gjorde inte bort sig mot Ronnie i alla fall, det såg verkligen inte bra ut mot Day i eftermiddags.

Murphy är dock alltid en lurig motståndare. Han visade upp en del finfint spel med långa attacker igår, men blandade in en del udda misstag. Som vanligt alltså.
Senast redigerad av EatableAcrobat 2018-11-06 kl. 22:34.
Citera
2018-11-07, 20:26
Medlem
Millediablos avatar
Angående hålen så är det precis som ÄtbareAkrobaten säger, dom är mer öppna för bollen. Det behöver inte vara håldiametern i sig, den har mindre effekt egentligen då den största delen av bollens massa redan är i hålet eller ovanför.
Stort avgörande är hålets öppning, hur ser kantvinkeln ut och fasningen längst ut på bordet samt elasticitet i vallen/hålet. Jämför ett biljardbordshål i lokala hallen där allt som inte kommer i alltför hög hastighet sväljs utan knot mot ett dito amatörbord i snooker.

Det är väl också en av anledningarna till att öppningsstöten skiljer sig markant från poolbiljard, det går liksom inte att med kraft trycka i bollar på liknande sätt.
Citera
2018-11-08, 18:52
Medlem
Selby gjorde maximum #144 idag, men förlorade mot Robertson med 3-4. Robertson möter Allen ikväll, returmöte från i söndags alltså.

Jag tycker att flera av toppspelarna ser formstarka ut för tillfället, hoppas det håller i sig även i UK Championship om några veckor.
Citera
2018-11-09, 14:12
Medlem
liddens avatar
Murphy - O'Sullivan i dag, Wilson - Allen i morgon.

Jag har inte sett så mycket men det har tydligen varit riktigt bra spel. Lyssnade på experterna efter matchen i går, och de var riktigt imponerade av Murphy första dagen. De ansåg också att de tre andra semifinalisterna har spelat ännu bättre.
Citera
2018-11-09, 17:03
Medlem
Millediablos avatar
Intressant klipp angående hålen på VM-borden, dom där måtten borde väl användas av alla som bygger åt proffstouren?
https://youtu.be/VKq_2Z-sFvE
Citera
2018-11-09, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Murphy - O'Sullivan i dag, Wilson - Allen i morgon.

Jag har inte sett så mycket men det har tydligen varit riktigt bra spel. Lyssnade på experterna efter matchen i går, och de var riktigt imponerade av Murphy första dagen. De ansåg också att de tre andra semifinalisterna har spelat ännu bättre.
Jag tycker att Allen har imponerat mest och Murphy har nog imponerat minst av de fyra som är kvar. Det är dock alltid svårt att värdera spelarnas insatser innan de springer på tufft motstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Intressant klipp angående hålen på VM-borden, dom där måtten borde väl användas av alla som bygger åt proffstouren?
https://youtu.be/VKq_2Z-sFvE
Ja, det där är den officiella versionen. Det räcker ju att kolla kommentarsfältet där för att se att många är skeptiska till förklaringen.

De allra flesta hävdar dock att hålen "spelar större" nuförtiden. Samtidigt är det väl ingen hemlighet att klädena har blivit mycket snabbare och att vallarna reagerar lite annorlunda. (Ett helt nytt kläde är väl både snabbare och har en "glideffekt" som förstorar hålen. Det sägs iaf att hålen "krymper" med tiden, tex. under turneringar.) Samtidigt kan vi ju inte utesluta att hålen har ändrats marginellt med tiden, det är helt omöjligt att avgöra med ögat på TV-bilder om de var mindre förr, kameravinklar och olika ljus påverkar för mycket. En liten förändring i utformningen av hålet gör en gigantiskt skillnad.
Citera
2018-11-11, 17:16
Medlem
liddens avatar
6-3 till O'Sullivan inför kvällspasset. O'Sullivan avslutade eftermiddagen med 10:de hundraserien i turneringen, 967 i karriären. Han sa tidigare i turneringen att 1000:de inte kommer den här säsongen, möjligt han har fel.
Citera
2018-11-11, 21:32
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
6-3 till O'Sullivan inför kvällspasset. O'Sullivan avslutade eftermiddagen med 10:de hundraserien i turneringen, 967 i karriären. Han sa tidigare i turneringen att 1000:de inte kommer den här säsongen, möjligt han har fel.

8-5 nu och Kyren har brant uppförsbacke.
Citera
2018-11-11, 22:29
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
8-5 nu och Kyren har brant uppförsbacke.

8-8 nu och Wilson inne och spelar. ROS hade 5-1!
Citera
2018-11-12, 17:15
Medlem
O'Sullivans huvud lämnade byggnaden långt innan matchen var över, trots det lyckades han vinna med 10-9. Det är faktiskt ett bra tag sedan jag senast såg Ronnie spela stötar i ren frustration mot slutet av en final. Jag tror och hoppas verkligen att Wilson kan ta förlusten på rätt sätt, tuffare förluster finns knappast.

Northern Ireland Open är redan igång. Några skrällar har redan hunnits med, men regerande mästaren Mark Williams är i alla fall vidare till andra omgången.
Citera
2018-11-12, 18:01
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
O'Sullivans huvud lämnade byggnaden långt innan matchen var över, trots det lyckades han vinna med 10-9.

Jag har aldrig sett en match där tur/otur så ensidigt gynnade en spelare. Tyckte lite synd om Kyren på slutet.
Citera
2018-11-12, 22:06
Medlem
Millediablos avatar
Stort grattis till Rory McLoud som efter 6 försök tvålade till landsmannen Higgins med 4-2. Jag har aldrig sett Rory potta så pass stabilt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in