2019-11-30, 17:33
Moderator
Hjv9s avatar
Eventtråd för UK Championship skapad: (FB) Snooker - UK Championship 2019
Citera
2019-12-07, 19:49
Medlem
O'Sullivan kommer tydligen inte spela Masters i januari. Ali Carter (av alla) får därmed den sista platsen.
Citera
2019-12-08, 00:29
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
O'Sullivan kommer tydligen inte spela Masters i januari. Ali Carter (av alla) får därmed den sista platsen.

Trist. Varför?

På tjugofem Mastersdeltagande har han spelat tretton finaler och vunnit sju av dessa. Ett enorm facit.

Tämligen obegripligt att han hoppar av. Jag trodde Masters var hans absoluta favorittävling. Dessutom den "lättaste" att vinna. Tänker han satsa på rankingtävlingar i stället för att gå förbi Hendry eller är det bara att "Ronnie är Ronnie"?
Senast redigerad av TilleyHat 2019-12-08 kl. 01:04.
Citera
2019-12-08, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Trist. Varför?

På tjugofem Mastersdeltagande har han spelat tretton finaler och vunnit sju av dessa. Ett enorm facit.

Tämligen obegripligt att han hoppar av. Jag trodde Masters var hans absoluta favorittävling. Dessutom den "lättaste" att vinna. Tänker han satsa på rankingtävlingar i stället för att gå förbi Hendry eller är det bara att "Ronnie är Ronnie"?
Han säger bara att han inte vill spela och att det är bättre att någon som spelar med 110% motivation får platsen.

Jag vet inte om det ligger något mer bakom, men Ronnie är ju Ronnie.
Citera
2019-12-08, 17:33
Medlem
Det har ryktats om det tidigare och nu är det offentligt: Saudiarabien kommer arrangera en stor rankingturnering under nästa år (oktober). Man slår på stort och kommer erbjuda prissummor/rankingpoäng på ungefär samma nivå som i VM.

Nyheten har inte oväntat fått ganska mycket negativ kritik på sociala medier. Det är ju uppenbart att Saudiarabien satsar mycket på olika sportevenemang/turism och försöker hitta nya inkomstkällor samtidigt som de försöker "bättra på sitt rykte" eller vad man ska kalla det. Visst kan man tycka mycket om landet, men det arrangeras ju redan flera turneringar i Kina för diktaturpengar och personligen har jag svårt att se den stora skillnaden.

Rent sportsligt kan jag tycka det är lite trist att det plötsligt dyker upp en ny "plastig" turnering med så mycket rankingpoäng. Däremot ser formatet vettigt ut, med spelare seedade 65-128 i första rundan, vinnarna möter spelare 33-64, och så går topp-32 in i tredje rundan. Hearn har ju infört raka 128-lottningar i nästan alla turneringar och vi är många som varit kritiska, men Hearn har hävdat att det är rätt väg att gå. Det är uppenbart att han inte har så svårt att ändra sig, bara det handlar om nog mycket pengar.

Edit: De iranska spelarna kommer knappast delta?
Citera
2019-12-08, 20:57
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Han säger bara att han inte vill spela och att det är bättre att någon som spelar med 110% motivation får platsen.

Jag vet inte om det ligger något mer bakom, men Ronnie är ju Ronnie.
Han gör rätt tycker jag, en Ronnie som inte vill spela är ingen rolig Ronnie att titta på iaf.
Citera
2019-12-11, 14:25
Medlem
TilleyHats avatar
Mellan UK Championship och Masters spelas mellanturneringen Scottish Open som faktiskt lockat de allra flesta i världseliten. Inga överraskningar hittills mer än Barry Hawkins förlust i första rundan mot John Astley. Ett annat resultat som sticker ut lite är - inte resultatet i sig - utan mer hur framen ser ut: Grame Dott skåpade fullständigt ut Igor Figueiredo med 4-0 och brassen fick inte med sig en enda poäng. Andra omgången pågår.
Citera
2019-12-11, 20:06
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Ronnie fått bacillskräck? Ville inte skaka hand med varken domaren eller Cahill, fistbump försök, gick inte riktigt hem...
Citera
2019-12-11, 20:48
Medlem
Här har de snackat upp matchen efter Cahills skrällseger i VM. O'Sullivan vinner matchen på under 32 och en halv minut.

Man vet aldrig vilken version av karln som dyker upp.
Citera
2019-12-11, 21:26
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Kom fram i di-briefing att han har ocd mot baciller och var några med kraftigt handslag som mosade handen, hans levebröd.
Citera
2019-12-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Mellan UK Championship och Masters spelas mellanturneringen Scottish Open som faktiskt lockat de allra flesta i världseliten. Inga överraskningar hittills mer än Barry Hawkins förlust i första rundan mot John Astley. Ett annat resultat som sticker ut lite är - inte resultatet i sig - utan mer hur framen ser ut: Grame Dott skåpade fullständigt ut Igor Figueiredo med 4-0 och brassen fick inte med sig en enda poäng. Andra omgången pågår.
Jag håller helt med dig om att turneringens placering i kalendern gör den till lite av en mellanturnering. Dock har det verkligen fortsatt varit mycket få skrällar. (Ding förlorade idag med 0-4 mot Dott vilket är lite förvånande med tanke på den form han visat upp.)

Detta måste vara det mest namnkunniga åttondelsfinalfältet hittills i en Home Nations-turnering. 14 av 16 kvarvarande spelare är rankade som topp-26 i världen. 7 stycken är topp-10 spelare, trots att Mark Williams inte ens deltar.
Citera
2019-12-12, 19:09
Medlem
Millediablos avatar
Kvällspasset väntar, jag gillar den här torsdagsrundan där alla spelar 2 matcher för att gå vidare. Det brukar ge en del favoritfall, Un-Nooh-Robertson kanske kan bli något?

Det ut att bli Ronnie mot Gentleman-Joe på tv-bordet och senare Dott-Trump. Judd gillade inte bordet igår, samma bord som sen Ronnie briljerade på.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in