2019-11-20, 13:17
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Ja nej läsa på paketen kunde inte jag heller men 200 g såg jag. Ja, lite intressant var den är ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Jag kunde läsa, det som står där angående ursprung är "Förpackad i Finland för Lidl Sverige". Resten av texten handlar om annat. Så det väcker en del frågetecken.

Själv är jag sugen på att pröva de två typerna av viltkorv (vildsvin; hjort) som är nya i sortimentet.

Lidl svarar:
Leverantör meddelar att den är fiskad vid "Lake Peipus".
Sjön ligger vid gränsen mellan Estland &*Ryssland.

Lite googling ger vid handen:
The lake is used for fishing and recreation, but suffered from some environmental degradation from Soviet-era agriculture. Some 30 rivers and streams discharge into Lake Peipus. The largest rivers are the Emajõgi and the Velikaya River. The lake drains into the Gulf of Finland via the Narva River.

Tja. Jag tror jag hoppar inköp.
Som nämnts tidigare, imorgon torsdag, börjar dom sälja denna vara.
Citera
2019-11-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Lidl svarar:
Leverantör meddelar att den är fiskad vid "Lake Peipus".
Sjön ligger vid gränsen mellan Estland &*Ryssland.

Lite googling ger vid handen:
The lake is used for fishing and recreation, but suffered from some environmental degradation from Soviet-era agriculture. Some 30 rivers and streams discharge into Lake Peipus. The largest rivers are the Emajõgi and the Velikaya River. The lake drains into the Gulf of Finland via the Narva River.

Tja. Jag tror jag hoppar inköp.
Som nämnts tidigare, imorgon torsdag, börjar dom sälja denna vara.

Bra info. Intressant.
Citera
2019-11-20, 18:16
Medlem
TextTvs avatar
Någon som har sett de danska röda hotdogsen (pölse) på sistone? Vet inte om de har varit slut när jag handlat eller om de utgått ur sortimentet.
Citera
2019-11-21, 21:52
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Skäret kan justeras 1-3mm, sen kan man sätta på distanser (kammar) om man vill ha längre än 3mm

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Vette fan vad längden blir utan munstycke, men inte blir det 0mm iaf!
Testa den tunga gedigna bakeliten, du lär inte bli besviken.
Hur mycket växer ett hårstrå per dygn?

Okej idag har jag hunnit inhandla den och nyss snaggat mig... tyvärr är jag väl lite besviken, kanske hade lite andra förväntningar

- Vikten, den är VÄLDIGT tung jämfört med min andra rakapparater, vilket gör den väldigt otymplig, svårt att snagga runt öronen
- Apparaten blev väldigt varm. Förmodligen efter som nätaggregatet verkar sitta inuti, vilket gör den både tung och varm. Men nu blev den så varm så att den nästan var jobbig att hålla i
- Den vibrerar obehagligt mycket
- Går ej att tvätta under kranen, får stå och peta med någon borste

Vikten, vibrationerna, och värmen gör att den tyvärr inte lämpar sig så bra. Den fungerar säkert bra som hårtrimmer om man har långt hår, men jag som snaggar mig kommer nog fortsätta använda mina rakapparater... får väl ha denna liggandes som reserv
Citera
2019-11-21, 22:13
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Okej idag har jag hunnit inhandla den och nyss snaggat mig... tyvärr är jag väl lite besviken, kanske hade lite andra förväntningar

- Vikten, den är VÄLDIGT tung jämfört med min andra rakapparater, vilket gör den väldigt otymplig, svårt att snagga runt öronen
- Apparaten blev väldigt varm. Förmodligen efter som nätaggregatet verkar sitta inuti, vilket gör den både tung och varm. Men nu blev den så varm så att den nästan var jobbig att hålla i
- Den vibrerar obehagligt mycket
- Går ej att tvätta under kranen, får stå och peta med någon borste

Vikten, vibrationerna, och värmen gör att den tyvärr inte lämpar sig så bra. Den fungerar säkert bra som hårtrimmer om man har långt hår, men jag som snaggar mig kommer nog fortsätta använda mina rakapparater... får väl ha denna liggandes som reserv
Tråkigt att den inte föll herrn i smaken!

Vikt, ja den väger. Tung gedigen bakelit.
Varm, ja det kanske den blir. Inte något som stört mig dock!
Vibrerar obehagligt. Det är ett monster när det kommer till att snagga, så den vibrerar.
Hur något vibrerar obehagligt förstår jag inte!
Jag tvättar inga av mina rakapparater under kranen, gör alla andra det?

Citera
2019-11-22, 00:30
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Tråkigt att den inte föll herrn i smaken!

Vikt, ja den väger. Tung gedigen bakelit.
Varm, ja det kanske den blir. Inte något som stört mig dock!
Vibrerar obehagligt. Det är ett monster när det kommer till att snagga, så den vibrerar.
Hur något vibrerar obehagligt förstår jag inte!
Jag tvättar inga av mina rakapparater under kranen, gör alla andra det?

Hur rengör du aggregaten då? Tryckluft? Självklart ska man kunna skölja under kran
Citera
2019-11-22, 16:39
Medlem
Isnatts avatar
Lidl har skånsk senap från Björnekulla denna veckan. Perfekt till julskinkan som dom också har. Senapen har bra bett i sig.
https://www.bjornekulla.se/product/skansk-senap-eko-190-g/
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hur rengör du aggregaten då? Tryckluft? Självklart ska man kunna skölja under kran
Jag borstar min ren. Tar väl i runda slängar 15 sekunder
Sköljer inga av mina apparater i vatten.
Citera
2019-11-23, 21:45
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Köpte ett, nybakat, rågbröd där häromveckan på ett helt kilo för 23 kr. Måste säga att det var extremt billigt och även riktigt gott.

Kan Lidl sälja bröd för 23 kr kilot, varför ska då de andra ta det tredubbla priset eller ännu mer? Bröd är en vara som är extremt mycket högre prissatt i Sverige än övriga EU. Varför är mat så dyrt i Sverige när våra löner ligger långt efter många andra länder?

Brukade köpa bröd ofta på Lidl, nu mera sker besök i butiken allt mer sällan, brödet var ett givet köp, dessvärre gapar det tomt där oftast när jag väl åker dit och då är jag där olika tider så.
Citera
2019-11-23, 21:56
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Brukade köpa bröd ofta på Lidl, nu mera sker besök i butiken allt mer sällan, brödet var ett givet köp, dessvärre gapar det tomt där oftast när jag väl åker dit och då är jag där olika tider så.

Det där har jag också noterat. Jag handlar i princip bara på kvällar (18-20 ungefär) och det var väldigt länge sedan jag såg en baguette. Överlag brukar det vara extremt utplockat i bröddisken. Kanske har de infört nya rutiner för att slippa kassera så mycket bröd. Det verkar ha blivit mycket mer fokus på att undvika slängd mat (vilket jag i och för sig uppskattar eftersom det ger mig fler möjligheter att köpa dåligt-datum-varor till nedsatt pris).
Citera
2019-11-23, 22:07
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det där har jag också noterat. Jag handlar i princip bara på kvällar (18-20 ungefär) och det var väldigt länge sedan jag såg en baguette. Överlag brukar det vara extremt utplockat i bröddisken. Kanske har de infört nya rutiner för att slippa kassera så mycket bröd. Det verkar ha blivit mycket mer fokus på att undvika slängd mat (vilket jag i och för sig uppskattar eftersom det ger mig fler möjligheter att köpa dåligt-datum-varor till nedsatt pris).

Kan va så, men de gånger jag varit där mellan just t.ex. 18 - 20 så är det mycket folk där, då är det precis som du säger, tomt på det mesta i brödväg. Är till 2, 3 olika Lidl och det är samma mönster på samtliga.

Edit. Ibland är jag där kring 11, ibland 14- 15tiden förutom på kvällen, de gjorde väl reklam för att de bakar bröd flera gånger om dagen? Eller är det några år gammalt nu?

Oavsett, ytterligare en sak som fått mig att besöka Lidl allt mer sällan.
Senast redigerad av WhenAllLightDies 2019-11-23 kl. 22:10.
Citera
2019-11-24, 00:26
Bannlyst
headsetet som finns i butik nu, är det nåt att ha?
Citera
2019-11-25, 21:09
Medlem
Briggsjos avatar
Äntligen kommit in lite riktig ätbar rökt påläggsskinka tillskillnad från Dulano som både luktar och smakar unket.
Brödernas | Svea Skinka finns både som kokt och rökt.
19:50 för 1fpk på 120gram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in