2019-11-27, 19:01
Medlem
c.showalters avatar
Om ingen nämnt det tidigare: Fin Carré Milk chocolate with hole hazelnuts cocoa 46%.

Riktigt fin chokladkaka där de inte snålar med nötterna. 15 spänn! Sjukt prisvärd jämfört med en vanlig Maraboukaka. Finns också som mjölkchoklad och i lite andra sorter som jag inte provat.
Citera
2019-11-27, 21:12
Medlem
Nån som minns fruktyoghurten i stora runda förpackningar? Hur länge sedan slutade man med dessa, 10 år sen? Fanns i smaker som körsbär och persika, kostade nog en 10 spänn. Varianterna man har nu är ju också bra men mängden är betydligt mindre.
Citera
2019-12-02, 08:31
Medlem
gato12s avatar
Någon mer som varit med om att "Apple sauce" från Freshona möglat?

Hade väl varit öppnad i nån månad kanske. Aldrig varit med om nåt liknande med äppelmos av andra märken.
Citera
2019-12-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Hade väl varit öppnad i nån månad kanske. Aldrig varit med om nåt liknande med äppelmos av andra märken.

Det hände mitt äpplemos också. Möglade snabbt fast det stod i kylskåp. Nog många som råkat illa ut.
Citera
2019-12-02, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Det är det normala då det är en färskvara.
Citera
2019-12-02, 14:22
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.showalter
Om ingen nämnt det tidigare: Fin Carré Milk chocolate with hole hazelnuts cocoa 46%.

Riktigt fin chokladkaka där de inte snålar med nötterna. 15 spänn! Sjukt prisvärd jämfört med en vanlig Maraboukaka. Finns också som mjölkchoklad och i lite andra sorter som jag inte provat.
Nej, men just nu smaskar jag på en bit Fin Carré White Chocholate With Almond - också mycket prisvärd... Lidl är en guldgruva...
Citera
2019-12-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSI
Det hände mitt äpplemos också. Möglade snabbt fast det stod i kylskåp. Nog många som råkat illa ut.

Det är inget konserveringsmedel(förutom sockret då..) i det äppelmoset. Håller 1-2 veckor i min kyl utan problem iaf. Men ja, det möglar såklart snabbare än märken med konserveringsmedel.
Citera
2019-12-02, 21:30
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.showalter

Ska testa den. Gillar liknande sorter, typ Ritter Sports white whole hazelnuts. Men de brukar vara väldigt svåra att få tag på.
Citera
2019-12-02, 22:43
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Ska testa den. Gillar liknande sorter, typ Ritter Sports white whole hazelnuts. Men de brukar vara väldigt svåra att få tag på.
Fin Carré har även en sådan sort med vit choklad och hela hasselnötter. Dock valde jag att köpa den med hela mandlar istället.
Citera
2019-12-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pooch04
Ja Panaché säljer som f-n! Stack i väg och köpte 15 kartonger till hos min lokala butik. Det fanns inte många kartonger kvar. Men jag har nu med mina 250 flaskor räddat hela säsongen
Vad smakar den drickan?
Citera
2019-12-04, 14:42
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Vad smakar den drickan?
Jag gillar inte panache. Tycker att den smakar citron-lättöl.
Citera
2019-12-04, 14:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag gillar inte panache. Tycker att den smakar citron-lättöl.

Ehm, det ÄR ju citron lättöl, så den smakar exakt som den ska...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in