2019-11-22, 12:18
Medlem
Det ska bli underbart och se CW fällas för detta. Sakta men säkert raser hennes perfekta mur som hon byggt upp. De enda som försvarar henne nu är habbade personer i Oponion live och det enda minnet av Metoo i Sverige kommer vara hennes misslyckades försök att fälla FV.
Citera
2019-11-22, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
ä

Visst är det så. Sverige är brottslingarna och lögnarnas paradis och vem är det som nu förnekar detta bara för att de känner mer avsky för Cissi än för Fredrik?

Detta är ett spektakel där en åklagare av en underlig anledning bestämmer sig för att statuera exempel om att pröva om förtal av en klandervärd tölp är straffbart. Jag måste le åt eländet som svenskt rättsväsende åter visar upp, nu när det äntligen lagt ner det skandalomsusade och utomrättsliga skamgreppet på Assange.

Det intressanta är varför detta fall går till åtal och vilka krafter det är som kan få kvasi rättvisa i Sverige. Och vilka medborgare det är som måste nöja sig med att en gärningsman flinar med "hedern" i behåll. Ord mot ord, och blånekande är normalfallet. Till och med när det finns bevis läggs många fall ner med vändande post.

Virtanen är en offentlig person som härjat runt och inte brytt sig om hur andra människor känner när han tölpar. Det är inte Cissi som gjorde inom arbetslös. Aftonladet gjorde sig av med honom efter att flera otäcka incidenter drabbat arbetskamrater och de hade en uppfattning om att läsarna tröttnat på hans besserwisser pekpinnar, med ett sätt som inte stämde överens med tidningens värdegrund. Det var klagomål på Cantwell också. Men han ansågs vara mottaglig för behandling och bättring, och är kvar på tidningen. Det visar att ägarna uppfattade Virtanens tölpigare än hur han själv definierar sitt epitet. Men en vink om att en person som förklarar sitt beteende med att det är tölpigt, inte är mottaglig för bot och bättring. En fru duger inte som alibi, när en karl grisar.

Virtanen godtog en ekonomisk uppgörelse med Aftonbladet. Han klagade inte vid tiden. Han har skrivit en bok. Är pengarna slut? Är hans CV undermåligt?

Det handlar om gränsen för yttrandefrihet och rätten att berätta om vad en medborgare drabbats av. Ytterst handlar det om samhällskritik och rätten att kritisera den kåranda som åklagaren tillhör. Cissi berättar om hur det kan gå när en kvinna inte får rättvisa och mannen klampar vidare i livet. Att Virtanen är ett offer är det vidrigaste med detta åtal mot Cissi. En rättegång som är en skamfläck för svenskt rättsväsende, med aktörer som nu låtsas att alla har rätt till ära och heder, oavsett hur de uppför sig.

Jag tror (hoppas) Cissi kommer bli frikänd. Lagstiftningen är föråldrad och inte tänkt vara ett skydd för olika tölpar och sexualäckel. Vi lever i en tid när helt oblyga personer plötsligt har en heder när de är luspanka, inte kan försörja sig, talanger saknas osv. Det kan inte vara lagstiftarens mening att kriminella eller folk som kommit undan med förskräckelsen i behåll ska få en stämpel på att de har en heder som kränkts.

Det intressanta är att det finns krafter som nu driver rättsligt att det inte ska finnas sociala konsekvenser för en gränslös person som Virtanen. Virtanen själv har varit öppen med sitt tölpiga agerande, och nu likt ett barn utan impulskontroll vill han ha hjälp av mamma i skepnad av en beskäftig advokatmorsa med god förankring bland kollegorna. När han inte själv visste var gränsen gick för det han kallar tölpigt.

Om det hade varit annorlunda med gott om skickliga utredare hos polisen, och nolltolerans mot brott i Sverige, hade denna lag som Cissi brutit emot, haft den relevans som lagen hade vid tiden den kom till. Om rättsväsendet hade stoppat brottslingar i tid, hade vi inte sett detta spektakel, där brottsoffret blir förövare. Samhället med en villig åklagare skickar ut en felriktad signal, där vi alla ska veta vad folk kommer undan med, en sak Virtanen nu utnyttjar.

Det var en annan befolkning vid tiden då lagar om ärekränkning kom till. Det var en tid när folk som Virtanen inte hade vågat vara tölpiga eller ens oförskämda om kollegors underliv efter barnafödande. Virtanen är en tragisk kosekvens av social rörlighet när den är som sämst.

Haha, du är ju blåst i huvudet. CW är inget offer - hon är en lögnhals! Ditt känslomässiga inlägg kommer inte ändra något.

Stackars CW:s barn och man. En orosanmälan borde göras till socialtjänsten då utfallet av en fällande dom kommer göra henne ännu mer galen och labil än idag!
Citera
2019-11-22, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Cissi är väl annars åtalad, bland annat, för att ha spridit ryktet att FV knullat en minderårig tills hon blödde. Det är rätt långt från det du tar upp. Kommentar?

Jag är nyfiken på detta. Var och när har hon sagt det? Och varför har det inte tagits upp i rätten om det faktiskt skett?
Citera
2019-11-22, 12:43
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Det ska bli underbart och se CW fällas för detta. Sakta men säkert raser hennes perfekta mur som hon byggt upp. De enda som försvarar henne nu är habbade personer i Oponion live och det enda minnet av Metoo i Sverige kommer vara hennes misslyckades försök att fälla FV.

Mitt stall tips: 1 månad, villkorligt.
Citera
2019-11-22, 12:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Jag är nyfiken på detta. Var och när har hon sagt det? Och varför har det inte tagits upp i rätten om det faktiskt skett?
Det står i FUP'en , enligt uppgifter & citat tidigare i tråden.
Citera
2019-11-22, 12:55
Medlem
Jag har några frågor till dig Nytorgsprinsessan och som jag hoppas du kan besvara och förklara eftersom du verkar insatt i vad som hände den där natten för 13 år sedan....
1. Varför ringer Wallin upp en väninna på morgonen och fnissar åt att hon har haft sex med Virtanen?
2. Varför envisas Wallin med att ha sms kontakt med Virtanen i två år efter"våldtäkten"?
3. Varför väntar hon i fem år, dvs ett halvt decennium, med att anmäla "våldtäkten"?
Citera
2019-11-22, 13:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Varför ringer Wallin upp en väninna på morgonen och fnissar åt att hon har haft sex med Virtanen?
Man undrar hur förhållandet är mellan CW & väninnan som vittnat om telefonsamtalet.
Citera
2019-11-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man undrar hur förhållandet är mellan CW & väninnan som vittnat om telefonsamtalet.
Har jag också funderat över....Ganska kyligt tror jag.
Citera
2019-11-22, 13:09
Medlem
Citat:
Har Virtanens advokat fått med sig att Cissi Wallin ligger bakom det kontot som anonymt konfabulerade, tror bloggbevakning var med.
Citera
2019-11-22, 13:10
Medlem
Citat:

Man tackar.
Citera
2019-11-22, 13:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Har Virtanens advokat fått med sig att Cissi Wallin ligger bakom det kontot som anonymt konfabulerade, tror bloggbevakning var med.

Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Man tackar.
Jag har för mig att bl.a. signaturen "Glitterfeminist" har refererat till dessa uppgifter vid flera tillfällen.
Citera
2019-11-22, 13:11
Medlem
Citat:

Som jag uppfattat det är det Ha*na Frid*n. Hon skrev i någon kommentar i samband med att programmet sändes att hon var en av dem som förekom i programmet, och tyckte såklart hon blev felciterad precis som hon som skrev "F*edrik jag avgudar dig" på FVs fejjavägg när det sen påstods hon frågade om praoplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in