2019-11-22, 11:24
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
De gamla versionerna 50mm tårtor från GFF hade runda 2” och inte cylindrar så i ren symmetri var det bättre förr. Tror inte nån kör med runda shells i sina tårtor längre tyvärr
Ja det är synd faktiskt. Man är ju ute efter symmetri och mycket häng.
Jag är ganska säker på att man gör en tårta för film och en annan för konsumenterna.
Bara kolla på filmen från Hanssons, effekterna är fullproppade med stjärnor. Sen på båda privata filmerna kan man ju räkna stjärnorna i varje effekt
Citera
2019-11-22, 12:05
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX

Jag är ganska säker på att man gör en tårta för film och en annan för konsumenterna.

Nä det stämmer inte alls. Vore inte bara kortsiktigt och oetiskt, är dessutom olaglig med falsk marknadsföring. Har varit med på filmningarna till ex. YT och hemsidor med ett antal leverantörer och förekommer inget sådant fiffel hos seriösa aktörer. Filmerna kineserna skickar på prover i beställningsprocessen däremot vet man ju inte hur toppade de är men de används därför inte heller som marknadsföring
Citera
2019-11-22, 12:18
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Nä det stämmer inte alls. Vore inte bara kortsiktigt och oetiskt, är dessutom olaglig med falsk marknadsföring. Har varit med på filmningarna till ex. YT och hemsidor med ett antal leverantörer och förekommer inget sådant fiffel hos seriösa aktörer. Filmerna kineserna skickar på prover i beställningsprocessen däremot vet man ju inte hur toppade de är men de används därför inte heller som marknadsföring
Säger inte att det gäller alla tårtor men en del känns det som iaf.
Kolla filmen på Zeus från Svea, stämmer inte alls med vad man får.

Testfilmerna som görs här i Sverige säger jag ingenting om men Kina filmerna är en annan femma
Citera
2019-11-22, 12:28
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Säger inte att det gäller alla tårtor men en del känns det som iaf.
Kolla filmen på Zeus från Svea, stämmer inte alls med vad man får.

Testfilmerna som görs här i Sverige säger jag ingenting om men Kina filmerna är en annan femma

Sen en sak som har stor påverkan är ju förutsättningar i väder och vind. Länken du postade ser man ju att vinden ligger ordentligt ”Åt höger”. Då får du inget häng på en 50mm pjäs och inte symmetri heller.
Grövre stjärnor håller kurs bättre och typ willow fladdrar iväg vilket får det att se ännu jävligare ut och riktigt snea krevader som ser ut att brinna upp fortare
Senast redigerad av Pyronostalgi 2019-11-22 kl. 12:41.
Citera
2019-11-22, 15:14
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Grymt val 👍 Ska själv köra 3× Sky Scremers 2.0 ifrån Vulcan samtidigt i ett parti. Tror också det kommer bli bra
Vilken sida hittar du skyscreamers på? Hittar bara utländska sidor och videos nämligen.
Citera
2019-11-22, 16:48
Medlem
Har någon lyckats pruta hos någon Extreme försäljare ? Klurar på flera Girl power och dubbla Be happy. Eller e försäljarna stenhårt hållna till riktpriset? Om nu inte ens bonnen ”får” göra något på priset på Extremes produkter.
Citera
2019-11-22, 17:09
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
De gamla versionerna 50mm tårtor från GFF hade runda 2” och inte cylindrar så i ren symmetri var det bättre förr. Tror inte nån kör med runda shells i sina tårtor längre tyvärr

Har för mig att där är runda i Ultimate Explosive från 4verkeri iallafall Big One är jag lite osäker på då den kreverar lite ojämt. Sen sa dom att dom körde med runda i dom egna 50mm bomberna förra året också. Så man får väl hålla lite koll på om deras nya 50mm tårtor och bomber och se vad dom innehåller

Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Har någon lyckats pruta hos någon Extreme försäljare ? Klurar på flera Girl power och dubbla Be happy. Eller e försäljarna stenhårt hållna till riktpriset? Om nu inte ens bonnen ”får” göra något på priset på Extremes produkter.

Dom har ju precis som Svea tvingat sina återförsäljare att ha samma pris. Lite lustigt det där när man för några år sedan hånade Svea för sina priser och importerade tårtor som skulle vara motsvarigheter medans man nu några år senare kör exakt samma koncept..
Senast redigerad av pyro860 2019-11-22 kl. 17:11.
Citera
2019-11-22, 17:27
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerro
Vilken sida hittar du skyscreamers på? Hittar bara utländska sidor och videos nämligen.

Jag beställde dom via en återförsäljare. Dock hade dom inte anlänt till Tyskland när dom skicka specialbeställningar, så tyvärr blev detta projektet uteblivet i år.

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Dom har ju precis som Svea tvingat sina återförsäljare att ha samma pris. Lite lustigt det där när man för några år sedan hånade Svea för sina priser och importerade tårtor som skulle vara motsvarigheter medans man nu några år senare kör exakt samma koncept..

Nu var det ju trots allt inte konceptet Extreme håna dom förr. Utan att en tårta med 50 skott i samma kaliber som iCake inte behöver kosta mer än 200kr.

Så det var deras priser dom håna dom för, och inte konceptet att alla återförsäljare ska hålla samma priser.
Senast redigerad av Harryb 2019-11-22 kl. 17:31.
Citera
2019-11-22, 17:32
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Jag beställde dom via en återförsäljare. Dock hade dom inte anlänt till Tyskland när dom skicka specialbeställningar, så tyvärr blev detta projektet uteblivet i år.
Fan va tråkigt, dom såg ju riktigt fräna ut
Citera
2019-11-22, 17:46
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Nu var det ju trots allt inte konceptet Extreme håna dom förr. Utan att en tårta med 50 skott i samma kaliber som iCake inte behöver kosta mer än 200kr.

Så det var deras priser dom håna dom för, och inte konceptet att alla återförsäljare ska hålla samma priser.

Konceptet att höja priserna och hålla priserna lika överallt tänkte jag

Fortfarande kanske inte lika saftigt, men priserna har allt smugit sig mer och mer uppåt så kanske är man helt där snart. Låter nästan som jag dissar Extreme mycket nu för tiden, vilket inte är rätt då dom har bra grejor. Men man kunde gott låtit återförsäljare ta vilka priser man ville

Trist med dina screamers, dom var ju jättefeta
Citera
2019-11-22, 18:16
Medlem
Harrybs avatar
QUOTE=Yerro|69380172]Fan va tråkigt, dom såg ju riktigt fräna ut [/quote]

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Konceptet att höja priserna och hålla priserna lika överallt tänkte jag

Fortfarande kanske inte lika saftigt, men priserna har allt smugit sig mer och mer uppåt så kanske är man helt där snart. Låter nästan som jag dissar Extreme mycket nu för tiden, vilket inte är rätt då dom har bra grejor. Men man kunde gott låtit återförsäljare ta vilka priser man ville

Trist med dina screamers, dom var ju jättefeta

Saken är det att Sven hade inte behövt höja sina priser. Han hade bara behövt plocka bort dom ifrån sin hemsida. Saken var ju att återförsäljare runt om Sven blev ju förbannade att han kunde hålla så låga priser. Sen samtidigt tror jag Sven får en hel container ifrån Extreme, och då är det inte konstigt att man får bättre rabatter. Sven valde att köra ordenarie priser istället för att plocka bort dom ifrån sin hemsida.

Ja det är tråkigt skulle ju göra ett litet visselprojekt, då jag älskar visslor. 2× Iron Man --》3× Sky Screamers--》 3" kedja med bla en visslande mine. Hade ju redan Iron Man hemma, så dom fick jag sälja vidare.

Något som har några andra tips på lite kombos av tårtor. Eller ska man köra en Compound till och slipa mecket med att bygga en egen compound?
Citera
2019-11-22, 18:22
Medlem
Pyronostalgis avatar
Mecka OCH köra färdiga! Tända compounds kan alla, komponera är en konst. Do it. Förväntar mig episka pallprojekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in