2020-02-22, 12:02
Medlem
mrmoonlightss avatar
Jag förstår inte varför feministerna vill springa muslimernas ärenden, vilket är exakt det man gör när man inför separata badtider. Sedan behöver hennes berättelse inte vara fejk. Det kan bero på att hon gick dit en Lördag när alla andra var där, och dessutom bor hon i Stockholm där det alltid är kö överallt. Är det bara vita svennar som beter sig illa? Nackdelen med en storstad är att boendet är helt jävla urspårat dyrt och att det alltid är kö överallt. På en mindre sexig ort i landet hade hon fått simma och bada bubbelpool hur mycket som helst. Men hon är ju gift med en mångmiljonär så hon har nog råd med både bubbelpool och vanlig pool.
Citera
2020-02-22, 12:17
Medlem
Har svårt att förstå att så många kvinnor gärna låter islamiseringen fortgå. Handlar nästa krönika om hur fri man känner sig i ninjatält?

Äntligen kan jag vara helt anonym men ändå känna mig speciell. Allt som syns är mina ögon. Alla stirrar på mig men samtidigt kan ingen se mig. De flyttar på sig när jag kommer, kanske är de rädda att jag har ett bombbälte under burkhan? Det ger en känsla av makt, äkta feministisk makt. Allahu Akbar!!!

I övrigt så har ju damen redan dömts för ett impulsivt hatbrott mot en man... är tveksam till att det hade avvärjts av separata badtider.
Citera
2020-02-22, 12:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Precis. Expressen visar sitt rätta ansikte. Nu har jag naturligtvis inte läst krönikan hos Expressen utan endast tagit del av citat, men det räcker.

En del här verkar lite förvånade över att det publiceras en ljug-krönika i en ljug-tidning.

Svensk media är förmodligen sämst i värden och är i fritt fall.

Vi har ett seriöst samhällsproblem.
Om alla hennes krönikor skall handla om "personliga upplevelser" så hamnar man ganska snart i en Linnéa Claeson - fantasivärld.
Citera
2020-02-22, 12:35
Medlem
vitvalens avatar
Intressant att Expressen låter tyckonomi gå före sanning och vad de kallar för journalistik.
Citera
2020-02-22, 12:41
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Intressant att Expressen låter tyckonomi gå före sanning och vad de kallar för journalistik.
Fick mig att tänka på deras gamla chefredaktör Bo Strömsteds ord om att aldrig låta ”Siffrorna bli viktigare än bokstäverna”… Svunna tider.
Citera
2020-02-22, 12:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om alla hennes krönikor skall handla om "personliga upplevelser" så hamnar man ganska snart i en Linnéa Claeson - fantasivärld.

Allting handlar ju om Cissi Wallin.

Men jag håller med dig.

Linnéa Claeson var den jag direkt kom att tänka på när jag läste citat ur Cissis krönika.

Våra skitiga kvällstidningar behöver sådana som Linnéa Claeson och Cissi Wallin när de ska sprida missämja och odla fram polarisering hos Sveriges befolkning.

Cissi Wallin är en idealisk nyttig idiot i kriget mot det svenska folket.
Citera
2020-02-22, 13:56
Medlem
JBernards avatar
Folk kommer förmodligen ganska snart att tröttna på alla dessa narcissistiska, navelskådande "unga" kvinnor med offerkoftor. Så jävla synd om stackars Cissi som tvingas umgås med pöbeln på badhus öppet för allmänheten.

Kan inte Cissi prao som lärare några veckor i ett "utsatt område" med kaozblattar och ensamkommande för att ytterligare vidga sina vyer. Vore kul att se vad hennes slutsats skulle bli gällande orsak och verkan.
Citera
2020-02-22, 15:02
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Så är det ju. Jag är i Cissis ålder och även om man har haft mer än ett par intressanta upplevelser i sitt liv så skulle sådana anekdoter - i bästa fall - ta slut på ett par veckor. Om man som Wallin (eller Claesson) ska sitta år ut och år in och få ut någorlunda halv-intressanta krönikor som ofta utgår från deras egna erfarenheter så blir det rätt snart repris.

Eller så blir det Eriksdalsbad-krönikor. Vilket som.

Jag antar att de i teorin skulle kunna gå ut och faktiskt försöka skaffa erfarenheter eller åtminstone ta del av andras, men då skulle man behöva lägga ned en massa jobb på det och inte helt och hållet handla om dom själva. Plus att verkligheten kanske inte alltid förmedlar den bild de vill den ska förmedla.
Citera
2020-02-22, 15:08
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Krönikan i expressen är i det närmaste löjligt påhittad och överdriven. Det är nästan som om Cissi har utmanat sig själv att se hur mycket uppenbart trams hon kan komma undan med. Att Expressen ger utrymme åt denna sjuka människa är bortom mitt förstånd.
Citera
2020-02-22, 15:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Så är det ju. Jag är i Cissis ålder och även om man har haft mer än ett par intressanta upplevelser i sitt liv så skulle sådana anekdoter - i bästa fall - ta slut på ett par veckor. Om man som Wallin (eller Claesson) ska sitta år ut och år in och få ut någorlunda halv-intressanta krönikor som ofta utgår från deras egna erfarenheter så blir det rätt snart repris.

Eller så blir det Eriksdalsbad-krönikor. Vilket som.

Jag antar att de i teorin skulle kunna gå ut och faktiskt försöka skaffa erfarenheter eller åtminstone ta del av andras, men då skulle man behöva lägga ned en massa jobb på det och inte helt och hållet handla om dom själva. Plus att verkligheten kanske inte alltid förmedlar den bild de vill den ska förmedla.
Det man får ha i åtanke att för någon som Cissi så är det kul att få ett uppdrag som krönikör.
Att däremot leverera är givetvis inte lika kul, då det innebär jobb. Så sannolikt har hon fått ljuga ihop denna krönika kvällen innan deadline.
Citera
2020-02-22, 15:26
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Att ett bröligt svensexagäng med "för många under västen" skulle ha släppts in på Eriksdalsbadet finns inte på kartan. Tror att hela den dagen på badhus är hittepå, ett sammelsurium av historier hon hört genom åren.

Jag är inte bara pappa... jag har dessutom bott länge både på söderalm och i förort. Jag har gjort min beskärda del av badhustimmar. Om en månad är det dags igen. Då är det svensexa på badhus. Dock kan jag säga att jag aldrig någonsin fått "en stund över" och tänkt att jag går ner själv och simmar. Antingen simmar man för träningens skull och då simmar man regelbundet, på tider som passar in i livspusslet. Eller så badar man. Man kan förvisso simma fast man badar, men då är det mer en mental upplevelse. Det gör man oftast i sällskap. Men för all del, Cissi är ju inte som alla andra.

När man som en vuxen man vill umgås med sina vänner är badhus ett utmärkt alternativ. Flera fina badhus har dessutom inte bara en bar utan hyfsad mat om man blir hungrig. Det var dock inte ett sånt ställe Cissi var på.

Jag har även besökt många av Stockholms simhallar för familjer. Även lördagar. Jag har aldrig varit i närheten av det hon beskriver. Jag tror inte att det har hänt helt enkelt. I alla fall inte vid ett och samma tillfälle. Jag har också svårt att förstå vem som går på badhus och tar med sig en laptop in till själva simhallen??? Vill man verkligen riskera att få den förstörd av en fjortis som gör bomben? Och om man nu gör det, varför sitter man då där och kollar fotboll istället för att bada? En fotbollsmatch pågår ju ändå rätt länge, varför det knappast heller är för att sitta och vänta på att en kompis ska simma färdigt. Möjligen att man kollar i en telefon då, men det verkar riskabelt också. Dessutom tror jag inte man får ha med sig telefon eller dator in i simhallen pga fotoförbud om inte annat. Nä, det där lät påhittat. Men jag håller det inte för omöjligt att gubben med fotbollen satt i baren utanför simhallen och tittade och vrålade lite och att Cissi efter badet blev lite störd när hon skulle dricka en kopp silverte.

Kommunala badhus och även de i förorten tar inte emot brölande svensexor. Det är möjligt att någon suttit och svullat med en chipspåse, men det gör man i så fall en bra bit från själva bassängen. De eventuella smulor som blötts upp rinner ner i golvbrunnen. Huruvida chipsen nu blev uppblötta av tåbira är ju svårt för mig att säga emot. Har hon själv på sig badtofflor när hon går på simhall? Jag har aldrig sett någon med badtofflor i en simhall. Man duschar dessutom innan man går in i själva simhallen.

Några gubbar som simmar ryggsim? Ja du Cissi. Du får nog köpa årskort på Sturebadet om du har problem med hur andra simmar. Och även om männen på Centralbadet kanske inte är lika högljudda som de på Eriksbergsbadet så är de säkert både packade och har en rätt varierad kvinnosyn där också.

Nä, jag tror Cissi har berättat en saga. En saga om att män är djur och talibaner och att hon själv är onåbar. Nästa vecka ser jag fram emot krönikan när hon fick syn på sin egen spegelbild på vattenytan .
Citera
2020-02-22, 16:42
Medlem
H24s avatar
X-postar från andra tråden.

Min teori är att detta är ett praktexempel på Borderline.

"Mardrömmen började redan i kassan"
"Väl inne i simhallen möttes jag av anarki och kaos"
"Jag hann inte ta många steg innan jag hörde en upprörd kvinnoröst"
"Själv behövde jag två timmar på lokala badhuset för att aldrig mer vilja dela offentliga våtutrymmen med män"

Hon kan inte ens ta ett steg utan att se hot, kränkningar och personangrepp. De är överallt, när hon vänder sig från ena så kommer nästa. Allting är personligt och tolkas så illvilligt som möjligt.

Kan inte vara roligt att leva med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in