2019-11-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det här med Ljunskile, att det kom upp...... jag läste i går på någon sida..... hittar det inte idag, någon som skrev ungefär så här "....är hon fortfarande försvunnen? Jag har inte velat kontakta förut men vi såg en tjej som såg ut som Wilma som promenerade nedför ????? i Ljungskile i ????dags (fredags kan det ha stått). Kan det ha varit hon?" Personen blev uppmanad att meddela polisen.

Detta var alltså innan polisen bestämde sig för att leta i Ljungskile. Är det någon annan som sett detta? Kan ju vara detta vittnesmål som fått polisen att ändra sökområde.

Läste samma sak igår.
Citera
2019-11-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Förstår inte logiken i att sprida ut kläder och glasögon på det viset. Nog för att det är bra med korkade gärningsmän så att de lättare åker dit, men blir seriöst upprörd på det högst klantiga utförandet.

Gå tillbaka till dig själv, antar att du aldrig mördat någon. De är första gången helt enkelt.
Sen om de sker som en olycka eller i affekt på grund av svartsjuka. Va hade du gjort?

De e jävligt svårt att säga o föreställa sig, men tänk tanken, du har precis haft ihjäl en flickvän, hon ligger död på golvet mitt framför dig.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2019-11-20 kl. 13:34.
Citera
2019-11-20, 13:32
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Som jag sa innan, djupt vatten o sänke aka cementtunna. Svårhittat då.

Skulle MGM ha tillgång till båt på aktuell plats ? Tvivlar
cementtunna väger säkert ett ton, prova hantera det i en roddbåt.

Även med sänke/sten så kräver det båt. Du kan inte simma ut på djupt vatten med en kropp
för att sedan fästa vikter.
Citera
2019-11-20, 13:32
Medlem
SwedishHouses avatar
Hon är garanterat i sjön
Citera
2019-11-20, 13:33
Medlem
Om MGM är killen jag tror att det är (tror mig känna igen från var han jobbar &#129300 så kör han bil.
Citera
2019-11-20, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Gå tillbaka till dig själv, antar att du aldrig mördat någon. De är första gången helt enkelt.
Sen om de sker som en olycka eller i affekt på grund av svartsjuka. Va hade du gjort?
Personligen tror jag vi alla är jäkligt bra på att skaffa undan både kläder, offer och bevis överhuvudtaget - i teorin. Men ofta är det jäkligt knepigt när det kommer till verkligheten. Jag misstänker att hjärnan går i spinn - går i lås fullständigt - om man inte har full koll. Dessutom tror många att polisen är fullständigt dum i huvudet. Och DÄR begår man ofta misstag.
Citera
2019-11-20, 13:34
Medlem
meas19s avatar
Försvann i torsdags
Ngn sett en mörkklädd person på 44:an gående i torsdagskväll
Skallgång o då hittades brända saker längst upp i dynamitbacken
Tydligen hittat ngn typ av jacka oxå vid en andra skallgång
Sökningen flyttades till ljungskile efter samtal med MGM (sambo,pojkvän)
Ett vittne såg ljus i natten vid en sjö

Citat:
Ursprungligen postat av submarinen1
Kan någon ge en sammanfattning på vart vi står nu med detta? 150 sidor är lite svårt att tråckla sig igenom.
Senast redigerad av meas19 2019-11-20 kl. 13:38.
Citera
2019-11-20, 13:36
Medlem
Jag ber om ursäkt ifall denna länk redan är delad, men Bohuslänningen sänder alltså direkt från söket så bry er inte om vad troll säger.

https://www.ttela.se/nyheter/regionalt/polis-s%C3%B6ker-efter-wilma-i-sj%C3%B6-norr-om-ljungskile-1.20565209
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Personligen tror jag vi alla är jäkligt bra på att skaffa undan både kläder, offer och bevis överhuvudtaget - i teorin. Men ofta är det jäkligt knepigt när det kommer till verkligheten. Jag misstänker att hjärnan går i spinn - går i lås fullständigt - om man inte har full koll. Dessutom tror många att polisen är fullständigt dum i huvudet. Och DÄR begår man ofta misstag.

Precis! de är där misstagen oftast blir, man tänker inte klart. Därför kan vi bara skita i allt va styckning och allt sånt, för de är inte denna killen kapabel till
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Hon är garanterat i sjön
En till med min teori, djupt dessutom.
Citera
2019-11-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag ber om ursäkt ifall denna länk redan är delad, men Bohuslänningen sänder alltså direkt från söket så bry er inte om vad troll säger.

https://www.ttela.se/nyheter/regionalt/polis-s%C3%B6ker-efter-wilma-i-sj%C3%B6-norr-om-ljungskile-1.20565209

Tack underbart! detta är som när Lisa holm försvann
Citera
2019-11-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Precis! de är där misstagen oftast blir, man tänker inte klart. Därför kan vi bara skita i allt va styckning och allt sånt, för de är inte denna killen kapabel till
Jag kan tänka att när man väl inser att man inte kan hantera en hel kropp, just i det läget så styckar man. Därför är jag klart intresserad av vad hundarna hittat hemma hos honom i hans lägenhet. Och om de lyckats extrahera blod från dusch-/badkarsavloppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in