2019-11-20, 13:09
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurricane2013
Av allt det jag hittills läst, både här och i nyhetsmedia, verkar man utgå från att flickan är död. Till och med familjen ger endast kommentarer som pekar i den riktningen. Vad baserar man detta på? Är det något som jag har missat? Mgm har ju inte gjort något erkännande utan fortsätter hävda sin oskuld och någon kropp har inte hittats. Kan hon vara kvar i livet?
Ja, teoretiskt om gm klätt av denne eller hon sparkat av sig skorna inknuffad i en van eller bil. Sedan hålls fången, tror dom fleta tar för givet död men visst hoppet finns.
Citera
2019-11-20, 13:10
Avstängd
Citat:
Av allt det jag hittills läst, både här och i nyhetsmedia, verkar man utgå från att flickan är död. Till och med familjen ger endast kommentarer som pekar i den riktningen. Vad baserar man detta på? Är det något som jag har missat? Mgm har ju inte gjort något erkännande utan fortsätter hävda sin oskuld och någon kropp har inte hittats. Kan hon vara kvar i livet?

Man har hittar en jacka som kan vara hennes och ev. sönderbrända skor. Det ser inte bra ut.
Citera
2019-11-20, 13:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Under Torsdagskvällen gick Ua Rescue ut med en varning om en mörk klädd person på E6 tror det var i södergående riktning. Säg att dom grälat i bilen som står skriven på MGM fader MGM var väldigt svartsjuk.. Hon ber han stanna bilen någonstans vid Torp alt vid Herrestad.. Hon börjar sin vandring på E6an.... Han kommer efter senare stannar till hon åker med, det uppstår gräl igen. Vad som händer sen vet bara GM sen går turen runt Vassbovik, (Hittades en eldplats som var släckt med brandsläckare där) sen mot Bulid där brända skor, läsglasögon hittades. Kläder sprids runt olika områden kring Ua trakten... Eftersom det varit en trevlig Kurd enl många som känner han dock inte mot Vilma där hon misshandlas flera gånger under deras förhållande. Han får grym ångest, personförändringen blir påtaglig utåt, öppnar inte dörren då Vilmas pappa knackar på, svarar kort på samtal... Detta är en av mina teorier. När hände detta? Torsdagskvällen då MGM inte öppnade dörren.
Hon ligger död i bilen? Han ger sig ut senare på natten för att göra dig av med henne?
Den kan ju varit någon annan som plockat upp henne (och mördat henne). Men det är inte speciellt sannolikt.
Citera
2019-11-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
30 minuter, om vi skall vara petiga

Inte enligt denna källa. Om vi ska vara petiga.

"Det lär räcka att en människa legat död i tjugo minuter, och sedan flyttats, för att hunden ska upptäcka de kvarvarande luktmolekylerna som då kontaminerat underlaget."

Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja verkar vara ca 20 min http://www.mysterium24.se/?p=2350
Citera
2019-11-20, 13:13
Medlem
Citat:

Baseras nog på att hon varit borta sedan torsdag förra veckan och inget dykt upp som talar för att hon försvunnit frivilligt, handlar oftast om mord i sådana fall.
Citera
2019-11-20, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Man tränar upp hundarna på avlidna djur då dom avger samma likdoft, inga mänskliga kvarlevor är nödvändiga.

Läs in dig lite. Lade upp detta för en stund sedan:

http://www.mysterium24.se/?p=2350

Om Zampo och liknande likhundar:

Rätt tränade likhundar kan skilja mellan lukt från död människa och dött djur. De markerar förekomst av mänsklig förruttnelselukt.
/…/
Det lär räcka att en människa legat död i tjugo minuter, och sedan flyttats, för att hunden ska upptäcka de kvarvarande luktmolekylerna som då kontaminerat underlaget.

Tillägger (för dig, eftersom du sitter och gissar hej vilt). Läs ordentligt.):

Det räcker med att en klädbit från en död människa legat en stund på ett underlag och släppt luktmolekyler ifrån sig som kontaminerat underlaget. Plockas klädbiten bort så markerar likhunden för de kvarvarande luktmolekylerna (som inte är upptäckbara för människor eller något mätinstrument).

- Kan man vara säker på att en hund enbart markerar för lukt från död människa och inte även från dött djur?
Hundförare Lars-Göran Eriksson*: - “Helt säker kan man inte vara men vi tränar genom att lägga ut djur och delar av djur för att se att hunden inte markerar det, och det fungerar i alla fall.”

Det finns en hel del intressant i den länk jag lagt överst. Om man nu är intresserad av ämnet.
.
Citera
Medlem
Tas dna på kurd pappan? Har han våldtagit henne? Är han den skyldige? Eller båda två? Dom har haft 6dgr på sig att våldta och mörda henne. Sen gömma liket. Kolla kurd pappa mobil.
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurstud13
Baseras nog på att hon varit borta sedan torsdag förra veckan och inget dykt upp som talar för att hon försvunnit frivilligt, handlar oftast om mord i sådana fall.

Ja,hon är nog tyvärr död
Citera
2019-11-20, 13:18
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ja, teoretiskt om gm klätt av denne eller hon sparkat av sig skorna inknuffad i en van eller bil. Sedan hålls fången, tror dom fleta tar för givet död men visst hoppet finns.

Enda scenariot dar W lever ar i ett kidnappningsscenario. Men da skulle babbelicious Tishko snackat for langesen.

/C
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
kan nån göra en tidslinje på alla saker?

1. tordag (okänd tid) BO verkar ha varit aktiv på sociala medier
2. Torsdag 02-04 vittne boende vid sjön vaknar att hennes hund larmar.
3. Dag? pappa och styvmor besöker MGM lägenhet, lyset är på men ingen öppnar.
4 Söndag (tid) MGM öppnar och är inte trevlig mot pappan
5. Söndag -polis larmas
6. Dag? sök påbörjas.
7 Dag? brända saker hittas

kan någon komplettera? Jag har lite för hög feber för att kunna hålla koll på sakerna i detalj

Tiden när styvmor/Pappa besöker pojkvännens lägenhet, det lyser men ingen öppnar, skulle kunna var just den då offret göms undan +/- några timmar.
Citera
Medlem
Förstår inte logiken i att sprida ut kläder och glasögon på det viset. Nog för att det är bra med korkade gärningsmän så att de lättare åker dit, men blir seriöst upprörd på det högst klantiga utförandet.
Citera
2019-11-20, 13:19
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schulmann
Tas dna på kurd pappan? Har han våldtagit henne? Är han den skyldige? Eller båda två? Dom har haft 6dgr på sig att våldta och mörda henne. Sen gömma liket. Kolla kurd pappa mobil.
Om han misstänkts för brott som kan ge fängelse, ja................ men det var nog aninges långsökt att pappan våldtar henne i 6 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in