2019-11-20, 13:24
Medlem
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-2/

Pojkvännens lägenhet spärrades av och tekniker var på plats för att undersöka den under tisdagen. Under onsdagen söktes lägenheten igenom med polisen spårhundar.

Undrar om de markerade nånstans. Vi behöver fler uppdateringar nu från folk med insyn.
Citera
2019-11-20, 13:24
Medlem
Det här med Ljunskile, att det kom upp...... jag läste i går på någon sida..... hittar det inte idag, någon som skrev ungefär så här "....är hon fortfarande försvunnen? Jag har inte velat kontakta förut men vi såg en tjej som såg ut som Wilma som promenerade nedför ????? i Ljungskile i ????dags (fredags kan det ha stått). Kan det ha varit hon?" Personen blev uppmanad att meddela polisen.

Detta var alltså innan polisen bestämde sig för att leta i Ljungskile. Är det någon annan som sett detta? Kan ju vara detta vittnesmål som fått polisen att ändra sökområde.
Citera
2019-11-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Förstår inte logiken i att sprida ut kläder och glasögon på det viset. Nog för att det är bra med korkade gärningsmän så att de lättare åker dit, men blir seriöst upprörd på det högst klantiga utförandet.

Eftersom inget lik dykt upp ännu är det ju inte helt fullständigt klantigt utfört.
Citera
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Citat:
Förstår inte logiken i att sprida ut kläder och glasögon på det viset. Nog för att det är bra med korkade gärningsmän så att de lättare åker dit, men blir seriöst upprörd på det högst klantiga utförandet.

Han kanske handlade i panik. Kan även fått hjälp av någon annan att sprida ut saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Heter mördaren Shish Kebab..räknas det här som hedersmord?

hon är inte hittad än
Citera
2019-11-20, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jurstud13
Eftersom inget lik dykt upp ännu är det ju inte helt fullständigt klantigt utfört.

Det beror på terrängen mer än en smart mördare.
Citera
2019-11-20, 13:26
Medlem
gastriddares avatar
Söker namn på pappan och MGM. Någon som har namn eller nån uppgift, facebook, instagram? Adress?
Citera
2019-11-20, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror hon är dumpad i den sjö de nu letar vid. Tidsfråga till man hittar henne, under förutsättning att en duktig likhund (som jag verkar ha snöat in mig på nu) sätts in.

(ja det var värst vilken djurvän du har blivit.. he he he)

Dom söker på två platser till förutom polisen plats vid sjön.
Missing - Är i södra Uddevalla, och FIKK vet jag inte vart dom är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Inte enligt denna källa. Om vi ska vara petiga.

"Det lär räcka att en människa legat död i tjugo minuter, och sedan flyttats, för att hunden ska upptäcka de kvarvarande luktmolekylerna som då kontaminerat underlaget."

"När en människa dör startar förruttningsprocessen nästan omedelbart. Inom 30 minuter har kroppen börjat brytas ned, en process som startar i magen. Under förruttningen bildas kadaverin, en illaluktande vätska, som lämnar kroppen.

Det är den vätskan hundarna spårar.
/hundförare resp tränare för hunden Ace"
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Han kan ha fått panik och kastat iväg saker.
Citera
2019-11-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Han kan ha fått panik och kastat iväg saker.

Hade tid till att elda lite i alla fall.
Citera
2019-11-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
"När en människa dör startar förruttningsprocessen nästan omedelbart. Inom 30 minuter har kroppen börjat brytas ned, en process som startar i magen. Under förruttningen bildas kadaverin, en illaluktande vätska, som lämnar kroppen.

Det är den vätskan hundarna spårar.
/hundförare resp tränare för hunden Ace"

Så det är alltså inte en sorts gas då? Det trodde jag. Alltid lär man sig nåt här :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in