2019-11-21, 03:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Den syns fortfarande.

Jag reagerade på att han har i princip noll publika inlägg, men det om Wilmas försvinnande är publikt.

Ingen vild gissning att han stängt sin Facebook någon gång under helgen då han vetat om risk med att detta ska uppdagas och ut i media, Flashback osv.

När hon hittas död kommer polisen lägga all fokus på honom!
Citera
2019-11-21, 03:53
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ingen vild gissning att han stängt sin Facebook någon gång under helgen då han vetat om risk med att detta ska uppdagas och ut i media, Flashback osv.

När hon hittas död kommer polisen lägga all fokus på honom!
Jag har inte alls hängt med i detta.

Han är väl anhållen? När blev han det? Han måste ju begäras häktad inom 48 timmar?
Är han häktad så har han svårt att släcka ner sin Facebook.
Citera
2019-11-21, 03:54
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Men det beror väl på hur fort kroppen lommit ut från lägenheten? Det tar väl några timmar innan själva lukten uppkommer? MGM var nog snabb med att få ut kroppen.

Nej det går betydligt snabbare än så, 15-30min brukar man räkna med.
Citera
2019-11-21, 03:55
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Mer troligt att hon var vid liv då hon bar kläderna glasögonen etc sist. Kanske allt låg i en väska i hallen och GM tog den med sig när han forslade bort kroppen?

Hon är död tyvärr det skulle rent statistiskt vara ett mirakel i en på miljonen klassen om hon skulle återfinnas vid liv.

Ja! Du har nog rätt, så tragiskt
Citera
2019-11-21, 03:56
Avstängd
Citat:
Jag har inte alls hängt med i detta.

Han är väl anhållen? När blev han det? Han måste ju begäras häktad inom 48 timmar?
Är han häktad så har han svårt att släcka ner sin Facebook.

Hon sågs senast i torsdags, anmäldes försvunnen i lördags, han greps nu denna vecka

Lägg ihop pusslet själv
Citera
2019-11-21, 03:57
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Hon sågs senast i torsdags, anmäldes försvunnen i lördags, han greps nu denna vecka

Lägg ihop pusslet själv
Är han häktad? När greps och anhölls han?
Om han är häktad, på vilken grund?
Citera
2019-11-21, 03:58
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Jag hittade. Han ska begäras häktad senast fredag.
Citera
2019-11-21, 04:01
Avstängd
Citat:

Nej han är anhållen, inte häktad. Han måste begäras häktad imorgon eller släppas. Han greps och anhölls nu i måndags/tisdags misstänkt för mord på den lägre skalan.
Citera
2019-11-21, 04:04
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Nej han är anhållen, inte häktad. Han måste begäras häktad imorgon eller släppas. Han greps och anhölls nu i måndags/tisdags misstänkt för mord på den lägre skalan.
Att det är på den lägre skalan är för att de inte hittat hennes kropp ännu.
Citera
2019-11-21, 04:08
Avstängd
Citat:
Att det är på den lägre skalan är för att de inte hittat hennes kropp ännu.

Delvis ja. Men överlag för att det saknas teknisk bevisning mot honom och överlag i fallet.

Att han beter sej konstigt, dissar hennes föräldrar, för att de bråkat, grannar har hört saker och man har hittat saker som kan tillhöra henne är inte skäl för att höja till den högre skalan.

Hittas hennes kropp ger det förutsättningar att bevisen mot han blir starkare. Men skalan ändras inte automatiskt när hennes döda kropp hittas.
Citera
2019-11-21, 04:09
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TubbyTommy
Adrenalin är en hormon som utsöndras då hjärnan uppfattar ngt ovant/märkligt. Det är mao inte enbart extremsporter som triggar detta.
Att döda ngn, självfallet med bibehållet normalbegåvad empatiförmåga, så är adrenalin HÖGST närvarande i vederbörandes blodomlopp i DAGAR. Med diverse andra substanser som kortisol etc.
Det är just detta som triggar lögndetektorer. Inte för att jag anser de vara trovärdiga i ett korrekt rättssystem. Pekar enbart ut det biotekniska.

Kan du utveckla det där?

Dom enda lögndetektorer jag hört talas om är dom som mäter puls, andning och blodtryck
Citera
2019-11-21, 04:10
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Hans Fejaprofil är väck. Någon som har en annan bild?

Den är kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in