Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-11-17, 17:43
Medlem
arbetets avatar
Nu röstar man för aktiv dödshjälp tydligen.

Ja, om man i partiers...flåt...livets slutskede tillåter ett humant avslut så låt gå för det.
Citera
2019-11-20, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tidigare har stödrösterna kommit från M, den tiden är nog förbi.
Så det får väl bli från S eller C.

Poängen är alltså att de kommer. Men oklart varifrån ...

Mitt enda säkra tips inför 2018 var att inget parti åker ur riksdagen. Och 2019 att
F! åker ur EUparlamentet.
Citera
2019-11-20, 10:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Poängen är alltså att de kommer. Men oklart varifrån ...

Mitt enda säkra tips inför 2018 var att inget parti åker ur riksdagen. Och 2019 att
F! åker ur EUparlamentet.
Min personliga käpphäst är att stödröster blir mycket svårare att få om man ligger under 3% .
Även vid 2.9% så tror jag det finns en psykologisk spärr där de flesta oroar sig för att en stödröst är bortkastad.
Citera
2019-11-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Min personliga käpphäst är att stödröster blir mycket svårare att få om man ligger under 3% .
Även vid 2.9% så tror jag det finns en psykologisk spärr där de flesta oroar sig för att en stödröst är bortkastad.

2-3 % bara ett år innan valet verkar inte vara något problem. EBT ...
Citera
2019-11-20, 10:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
2-3 % bara ett år innan valet verkar inte vara något problem. EBT ...
Nej, men hon hämtade upp sig rätt bra fram till valet.

ps.
Jag tycker inte heller att man skall dra för långtgående slutsatser pga. att partier ligger lågt just nu. Det kan hända mycket fram till valet.
Citera
2019-11-23, 02:23
Medlem
septic-tank-Sams avatar
Nackdelen med vårt gamla (Fp) är ju att partiet enbart bitvis valt att va ett parti för den del av svenska valmanskåren som vill ha en konservativ-liberalt betonad politikprofil med inspel av såväl mörkblå marknadspolitik som en tydlig agenda för ordning/kravställande och repression mot utlänningar och främlingar. I folkpartiet hade man kunnat välja detta, men man valde istället att låta vänstertakter diktera. Tragiskt.

Det finns dock tvetydiga bevekelsegrunder till att deras nuvarande Führer gick mot storseger i våras.

Det första skälet är att Nyamko Saboni ger signaler om precis det som basen i folkpartiet vill (d v s promenera tillbaka hem till borgarna).

Det andra skälet är att Nyamko Saboni är en brunhudad afrikan som saknar pung. Saken är mycket enkel. För det första: Du ges tillstånd att kontrasignalera babbarna i förorten om du är av samma biologiska rasmaterial. Och för det andra: Du ges dessutom tillstånd att kontrasignalera feminist-hippier och rödstrumpor om du råkar vara perukprydd och ha schimpansnäsa samt en liten vidrig framstjärtfuffla mellan låren.

(Förlåt ifall man blir en smula grotesk, men jag tänjer bara på gränserna för vad som anses ett respektabelt & anständigt näthat Nothing to see here )
Citera
2019-12-01, 14:59
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
L förlorare på gir åt vänster – dags att byta sida

Svensk politik dominerar dagens ledarsvep. Väljarraset inom Liberalerna är fokuset för Göteborgs-Postens Peter Hjörne. Han menar att partiet är den stora förloraren på januariöverenskommelsen med S, MP och C, och att partiet nu måste byta sida för att inte gå under. Hjörne tror att L tillsammans med M och KD totalt sett blir större än SD i kommande val.

”Det är viktigt för maktbalansen i en kommande riksdag och i en ny regeringsbildning”, skriver han.

Inte heller Miljöpartiet når opinionsframgångar, vilket Sydsvenskan lyfter. Partiet har motvind trots de gröna vindarna – och det beror på att väljarna uppfattar MP som ett enfrågeparti.

”Trovärdig klimatpolitik är inte tillräckligt i sig för att få väljarna att strömma till”, skriver tidningen.

https://omni.se/ledare-l-forlorare-pa-gir-at-vanster-dags-att-byta-sida/a/XgOe2x
Citera
2019-12-01, 14:59
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Fortsatt fall för Liberalerna: ”Får de siffror vi förtjänar”

Bara 3,4 procent av väljarna skulle ha röstat på Liberalerna om det vore val i dag. Partiet gör därmed sin sämsta notering någonsin i novembermätningen av Svensk Väljaropinion, en sammanvägning av opinionsmätningar som Kantar Sifo gör för Ekot.

– Man får de siffror man förtjänar och vi ska se till att förtjäna siffror som visar på att vi genom liberala svar kan anta de samhällsproblem som finns, säger den nyvalda partisekreteraren Juno Blom till SR.

Sifos opinionschef Toivo Sjörén menar att partiet måste identifiera en fråga där det kan nå ut till väljarna.

https://omni.se/fortsatt-fall-for-liberalerna-far-de-siffror-vi-fortjanar/a/aw0qx5
Citera
2019-12-01, 15:03
Medlem
hur kan L väljarna acceptera en NEGRESS (icke född i Sverige) som partiledare??? Utomlands fattar folket inte hur svenskarna tänker!
Citera
2020-05-30, 10:46
Bannlyst
Vilka frågor bedrev Folkpartiet på 1970-talet? Något vettigt?

Detta var ju tiden före Bengt Westerberg som man förknippar med massinvandring.

Idag stör jag mig på Jan Jönsson, socialborgarråd i Stockholm, som verkar vara en typisk mupp i det där 3%-partiet idag. Jan Jönsson: "mot nationalism och nazister och extremister".
Citera
2020-05-30, 19:38
Medlem
smoerreboms avatar
Tror L kommer byta partiledare igen om de ligger kvar kring 2 procent ett år innan valet. De har inget att förlora på det.

Jag var lite rädd att Sabuni skulle lyfta partiet men hon har ju skött sig helt bedrövligt. Så här i efterhand är det uppenbart att hon inte borde ha tagit jobbet. Hon har valt en helt omöjlig ryggradslös linje. Antingen tycker man att JÖK:en är skitbra eller så hoppar man av den. Jag förstår inte hur hon själv har kunnat acceptera uppdraget under dessa förutsättningar, jag börjar nästan undra om hon vantrivdes eller var illa ute på sitt tidigare jobb.
Citera
2020-05-30, 19:40
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan6.0

Fråga: Sjunger Folkpartiet på sin sista melodi?

Man kan ju alltid hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in