Citat:
Ursprungligen postat av
bombacci
Det är knappast Sabunis fel att det går knackigt i opionen.
Visst. Partiet valde vänsterspåret innan Sabuni tillträdde. Det är inte hennes fel.
Citat:
. Jag känner mig inte speciellt orolig faktiskt då hon är en så duktig debattör och om liberalerna väljer lite mer populära ämnen än EU och duon så kan det dra till sig väljare.
Frågan är om de vill välja populära ämnen? Som jag ser det så är LSS själva kärnan i Folkpartiet. En annan sak Folkpartister fått igenom är strategin att samtliga lägenheter i Sverige skall vara handikappanpassade eftersom hela samhället skall vara tillgängligt för, exempelvis, unga som sitter i rullstol.
Tanken kanske är god i någon mening men kostnaderna är gigantiska. Handikappanpassningen kan beräknas göra en 2:a på 40 kvadrat till en 2:a på 65 kvadrat istället med minst en miljon extra i byggkostnad.
Folkpartiets själ numera är ju just detta. Alla skall ha lika förutsättningar oavsett bakgrund och förmåga. Eftersom lika förutsättningar bör leda till lika utfall, givet samma personliga mål och val, så glider det i praktiken över till att utjämna utfallet på individnivå genom att slösa skattepengar. Det är ju detta som är själva motivet för den vänster-extrema omfördelningspolitiken. Där passar Folkpartiet väl in tillsammans med (V) och (S). Den linje de nudriver och där de räknat in stora politiska segrar är vänster-politik. Är de beredda att ge upp detta och bli höger på riktigt? Alltså att acceptera att människor är olika både till ambitioner och förmåga. Därför måste man även acceptera olika utfall?
Är man inte beredd att ge upp tanken bakom LSS så är man ett vänster-parti. Därför att LSS kräver gigantiska skatter, eftersom själva konstruktioner är en guldgruva för bedragare behöver man även en rejäl statlig kontroll apparat. Det är ju det som gör att namnet Sovjet-liberalerna inte bara är menat som ironiskt. Det är en korrekt benämning på prartiet just nu.
Tycker själv att det vore bäst om de helt enkelt försvann...