Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-23, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Nej, jag skojar inte. Men det jag menade var att Birgitta Ohlsson borde bli ny partiledare med bl.a. Ullenhag vid sidan. Då går dom tillbaka till sina socialliberala rötter som det riktiga mittenpartiet som kan förhandla med både vänstern och högern.

Sen måste dom lämna alliansen omedelbart!

Vem önskar inte BO som partiledare och Ullenhag vid sidan? Då är ju problemet löst, FP ur riksdagen vid nästa val för att aldrig mer återkomma! Värt att notera är att de Inte sitter på Centerns kassakista.

Noterbart är även att det ännu inte gått nio (9) månader sedan valet, ungefär den tid som kunnat förutses kunna påvisa åt vilket håll Moder Svea är på väg. Föreställ er ytterligare nio månade efter det. Ser framför mig de utländska reportrarna stå i kö för att få svar på frågan, vad har ni gjort med ert fina land?
Citera
2015-01-23, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Vem önskar inte BO som partiledare och Ullenhag vid sidan? Då är ju problemet löst, FP ur riksdagen vid nästa val för att aldrig mer återkomma! Värt att notera är att de Inte sitter på Centerns kassakista.

Noterbart är även att det ännu inte gått nio (9) månader sedan valet, ungefär den tid som kunnat förutses kunna påvisa åt vilket håll Moder Svea är på väg. Föreställ er ytterligare nio månade efter det. Ser framför mig de utländska reportrarna stå i kö för att få svar på frågan, vad har ni gjort med ert fina land?

Kommer inte ske då sossarna kommer att vända på det så att det verkar som att Sverige är påväg åt rätt håll. Och svenskarna är så pantade och går på sossarna skitssnack. Så har det alltid varit, det är ju därför dom fortfarande är så förbannat stora...
Citera
2015-01-23, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Nu är det kris i Folkpartiet. Björklund sjunger på sista versen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20199319.ab

Det är härlig läsning.

Men Majoren kommer inte att ge sig frivilligt, jag har alltid spått att han kommer att få bäras ut på bår; gubben har noll självinsikt, men det är på gång nu.
När väl Majoren försvinner börjar Allahiansen att luckras upp; skyttegravspolitiken JB har varit mycket viktig för det disciplinerade Allahianssamarbetet.

De två givna partiledarkandidaterna är Birgitta Ohlsson och Erik Ullenhag. Jag gillar båda, men de ha olika fördelar:

1) BO med sin radikala stil kommer att bli en påfrestning för Allahianssamarbetet. Däremot tror jag tyvärr att hon kommer att locka diverse radikala väljare typ resten av F! när Gudrun läggs in på torken igen. Partiet kommer att växa till upp emot 10% med BO, men mest dock igenom kannibalisering inom Allahiansen.

2) EU har fördelen att han är totalt korkad rent ut sagt. Detta kommer att ta FP ur riksdagen 2018. Nackdelen men EU är att han nog kommer att sitta stilla i Alllahiansbåten vilket även kommer att ge stödröster.

Men men, som sagt - först måste Majoren bäras ut på bår.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2015-01-23 kl. 02:29.
Citera
2015-01-23, 04:21
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Nej, jag skojar inte. Men det jag menade var att Birgitta Ohlsson borde bli ny partiledare med bl.a. Ullenhag vid sidan. Då går dom tillbaka till sina socialliberala rötter som det riktiga mittenpartiet som kan förhandla med både vänstern och högern.

Sen måste dom lämna alliansen omedelbart!

Ett framtida FP vars politiska inriktning baseras på utopisk postmarxism är "det riktiga mittenpartiet"? Är det helt säkert...? I mitten av vad?
Citera
2015-01-23, 04:46
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Nu är det kris i Folkpartiet. Björklund sjunger på sista versen.

Härligt att läsa.

Min favorit är det här:

Citat:
– Jag tror det är viktigt att vi som tror på att Sverige ska vara ett öppet land, att folk ska få skydd här och arbeta, måste också kunna svara på hur det ska gå till. Det har vi inte lyckats med.

Det handlar om att förändra både bostads- och arbetsmarknaden, tillåta marknadshyror, lägre standard, slopade bullerregler och fler låglönejobb, anser hon.

– Det kommer vara en jobbig diskussion att ta, men det behövs för ett Folkparti som står upp för de öppna gränserna.

För att sammanfatta ovanstående: vi måste sluta ljuga att den svenska asylpolitiken gör oss hejdlöst rika och erkänna att det kräver exakt det som otaliga Flashbackskribenter har skrivit i flera år är de väntade konsekvenserna av den förda världsunika asylpolitiken (och för alliansen förmodligen även själva målsättningen med politiken), trots att vi inte bara har kallat dem för lögnare under hela den tiden, utan använt varendaste modernt glåpord som existerar (rasister, främlingsfientliga, nazister, obildade, lågutbildade, landsortsbor o.s.v.). Gör vi bara det, så lär rösterna rassla in!

Vilka är då den framtida FP-politiker som ska leda partiets väg till deras form av Glasnost och perestrojka?

Citat:
Jag vill ha en kvinna. Vi har många kompetenta kvinnor i partiet, och en favorit är Birgitta Ohlsson.

Ja, en stenhård anhängare av de svenska statsfeministiska konspirationsteorierna, genuspseudovetenskap och postmarxistisk ideologi lär ju verkligen vara rätt person för att leda in partiet på den sanningsenliga vägen.

Edit: Jag har utifrån mina intryck efter att ha haft kontakt med henne fått intrycket att hon åtminstone till viss del faktiskt ärligt tror på den svenska statsreligionen och inte endast fejkar som så många andra ledande Sjuklöverpolitiker på riksnivå.
Senast redigerad av Europe 2015-01-23 kl. 04:54.
Citera
2015-01-23, 08:59
Medlem
Önskar FP all olycka, till och med mer än övriga riksdagspartier. Större kappvändarprti får man leta efter, ett parti som vänstern är iallafall konsekventa och man vet vad man får när man röstar på dem. En röst på FP kan ju innebära allt möjligt, man kan få antingen sossarna eller moderaterna beroende på åt vilket håll vinden blåser. Sen är deras NATO, EU och Eurovurmande vidrigt och deras allmänt repressiva politik är hemsk. Större kvasiliberaler får man leta efter i min mening.
Citera
2015-01-23, 17:20
Medlem
bl-gr-ns avatar
Hoppas också på att FP åker ut ur riksdagen snarast.
Detta parti som profilerat sig som det med mest EU-sympatiserande partiet, skulle vinna väljare på att anamma allt som EU påbjöd.
EU-federation och avskaffa svenska kronan för euro, är viktiga för Folkpartiets innersta krets.
Citera
2015-01-25, 14:07
Medlem
Gdanzigsks avatar
Jag tillhör också dem som hoppas att Birgitta Ohlsson väljs till partiledare.
Citera
2015-01-25, 15:31
Medlem
medelklassmans avatar
Alltid lika njutningsfullt att se något eller flera allianspartier sväva mellan liv och död och med utröstningssnararan hängande över sig.

Massinvandringvurmare, skolpolitiksmisslyckare, försvarsnedläggare, Eu fanatiker, manisk kvoteringsiver av föräldraförsäkringen, kärnkraftsvurmare, förespråkare av "trumvirvel" sänkta trösklar på arbetsmarknaden, feminister.

Och över allt hänger alliansens 8 år av fuskbygge och misslyckanden som nu allt mer kommer fram i sin sorgliga torftighet som kröntes av DÖ överenskommelsen.

Det är helt enkelt en djävulsk häxbrygd av allt det som kommit att bli fel med samhällsmodellen Sverige som förkroppsligas av Folkpartiet.

Ordet opålitligt och kappvändare med inslag av totalitärt åsiktsförtryck, allt presenterat helt utan skam och insikt om sin egen skuld är andra tankar som man får när man studerar Fp.

Är det inte bara så att slaktarräkningen efter alliansens misslyckanden inom skol, försvars, migrations och arbetsmarknadspolitiken nu skall betalas?

Ett mer feministiskt och minoritetsvurmande med lite timbrokryddade floskler om avregleringar och lite pang pang till försvaret och pseudouppryckning av migrationspolitiken tycks också locka de liberala tyrannerna i sin förnyelse.

Hur skall man kunna erövra röster från MP, Fi och V samt kombinera det med mer satsningar på försvaret, kärnkraft och mer överstatlighet från Eu samt dessutom behålla traditionella borgerliga väljare övergår i vart fall mitt förstånd.

Tyvärr så leder ett partiledarbytet av tamburmajoren Björklund till Arnholm / Ohlsonfslangen säkert till ett uppsving till säker mark vad gäller utröstning från riksdagen i nästa val.

Spricker alliansen så är det förstås FP som både initierar det och stärker sitt inflytande genom att stödja framtida S och Mp regeringar.

Mikropartiet kan ironiskt nog bli rikligt belönat av S/MP om de lydigt splittrar alliansen och därmed säkerställer det krympande S fortsatta maktinnehav.
Detta i kontrast till den frivilliga munkavle och försakandet av inflytande genom DÖ överenskommelsen.

Det måste vara oerhört lockande för en framtida feminstisk ledning att utnyttja det vapnet för att främja FP överlevnad.
Senast redigerad av medelklassman 2015-01-25 kl. 15:37.
Citera
2015-01-25, 15:44
Medlem
Sixts avatar

Citat:
En högt uppsatt källa inom partiet väljer att vara anonym.

– Det är skräcksiffror. Nu kan man inte blunda för det här längre. Det är en trend, en katastrof. Vi är ett sjunkande parti, utan sjukdomsinsikt.

Enligt källan bubblar missnöjet internt om hur partiet hanterat integrations- och migrationsfrågor, trots att det under senaste fyra åren legat under integrationsminister Erik Ullenhag (FP).

– Erik Ullenhag har uppfattats som världsfrånvänd. Han är ingen kommunikatör.

Källan är kritisk till att valanalysen inte tagit upp betydelsen av vilka personer som sitter i partiets ledande positioner.

Varför tror alla politiker att det är "kommunikationen" som är problemet med invandringen i Sverige? Folkpartiet har nog brännt sitt krut på migrationsfrågorna för gott. Att börja kräva tuffare politik nu när man sitter i opposition efter 8 år av ständiga invandringsrekord låter bara dumt.
Citera
2015-01-25, 16:03
Medlem
Qarlmans avatar
Skrämmande att se hur många som stödjer Birgitta Ohlsson. Hon är väldigt svag i debatter och har en riktigt naiv syn på utrikespolitiken och samhället i stort. Sedan att hon vill avskaffa Sverige är rentav landsförräderi.

Folkpartiet är inte det gamla borgerliga mittenpartiet längre, man har inte haft en vettig partiledare på decennier. Sedan har ju Allianssamarbetet knappast tjänat dem väl, väljarna försvinner lika snabbt som Björklund raserar skolan. Det kommer ta lång tid att bygga upp förtroendet hos det svenska folket. Nu har ju Folkpartiet inte många skarpa knivar i lådan, men någon som bitit fast på mig är Allan Widman, har dock inte granskat han riktigt noga. Ullenhag är väl inte så dålig, han tillhör den socialliberala falangen, men han saknar karisma och är inte särskilt förtroendeingivande.
Citera
2015-01-26, 00:46
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qarlman
Skrämmande att se hur många som stödjer Birgitta Ohlsson. Hon är väldigt svag i debatter och har en riktigt naiv syn på utrikespolitiken och samhället i stort. Sedan att hon vill avskaffa Sverige är rentav landsförräderi.

Folkpartiet är inte det gamla borgerliga mittenpartiet längre, man har inte haft en vettig partiledare på decennier. Sedan har ju Allianssamarbetet knappast tjänat dem väl, väljarna försvinner lika snabbt som Björklund raserar skolan. Det kommer ta lång tid att bygga upp förtroendet hos det svenska folket. Nu har ju Folkpartiet inte många skarpa knivar i lådan, men någon som bitit fast på mig är Allan Widman, har dock inte granskat han riktigt noga. Ullenhag är väl inte så dålig, han tillhör den socialliberala falangen, men han saknar karisma och är inte särskilt förtroendeingivande.

Jag stödjer henne av just den anledningen. Jag skulle känna stor skadeglädje om hon lyckas sänka FP till under 4 %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in