Citat:
Ursprungligen postat av
Andraandningen
Nu är det kris i Folkpartiet. Björklund sjunger på sista versen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20199319.ab
Härligt att läsa.
Min favorit är det här:
Citat:
– Jag tror det är viktigt att vi som tror på att Sverige ska vara ett öppet land, att folk ska få skydd här och arbeta, måste också kunna svara på hur det ska gå till. Det har vi inte lyckats med.
Det handlar om att förändra både bostads- och arbetsmarknaden, tillåta marknadshyror, lägre standard, slopade bullerregler och fler låglönejobb, anser hon.
– Det kommer vara en jobbig diskussion att ta, men det behövs för ett Folkparti som står upp för de öppna gränserna.
För att sammanfatta ovanstående: vi måste sluta ljuga att den svenska asylpolitiken gör oss hejdlöst rika och erkänna att det kräver exakt det som otaliga Flashbackskribenter har skrivit i flera år är de väntade konsekvenserna av den förda världsunika asylpolitiken (och för alliansen förmodligen även själva målsättningen med politiken), trots att vi inte bara har kallat dem för lögnare under hela den tiden, utan använt varendaste modernt glåpord som existerar (rasister, främlingsfientliga, nazister, obildade, lågutbildade, landsortsbor o.s.v.). Gör vi bara det, så lär rösterna rassla in!
Vilka är då den framtida FP-politiker som ska leda partiets väg till deras form av Glasnost och perestrojka?
Citat:
Jag vill ha en kvinna. Vi har många kompetenta kvinnor i partiet, och en favorit är Birgitta Ohlsson.
Ja, en stenhård anhängare av de svenska statsfeministiska konspirationsteorierna, genuspseudovetenskap och postmarxistisk ideologi lär ju verkligen vara rätt person för att leda in partiet på den sanningsenliga vägen.
Edit: Jag har utifrån mina intryck efter att ha haft kontakt med henne fått intrycket att hon åtminstone till viss del faktiskt ärligt tror på den svenska statsreligionen och inte endast fejkar som så många andra ledande Sjuklöverpolitiker på riksnivå.