Citat:
Ursprungligen postat av
Eoppoyz
Insamling?
Men om de skulle finnas där (eller på någon liknande soptipp om det finns), så bör skelettet finnas kvar. Hur det ser ut just där är svårt att veta. Men under rätt omständigheter kan det finnas mycket bevarat. Man har ju hittat tusentals år gamla fynd som är välbevarade. Det skulle inte skada av att titta efter om dessa ligger gömda där eller inte. Hur många fler ställen kan man verkligen leta efter 54 år? Hittar man bilen så finns det goda möjligheter att även hitta dem också.
Jag har förstås inte personligen något emot en insamling men det skulle behövas mycket stora summor.
Nej två av de tre försvunna kom inte att hamna där men jag kan inte bevisa det. Däremot skulle O 18920 ev. ha kunnat hamna där tillsammans med den tredje av de försvunna
efter detta mycket omskrivna datum.
Det är riktigt att det har hittats fynd som är väl bevarade efter en mycket lång tid. Frågan är hur mycket som har bevarats här efter ha krossats under stora cementblock? Dessutom tror jag inte att dyn och slammet precis har konserverat den stora mängd av gods som slängdes där.
Hur mycket av den väl omskrivna Volvon skulle ev. finnas kvar idag om den ev. låg på havets botten? Jag vet faktiskt inte.
Det finns förstås många ställen där den midnattsblå skulle kunnat ha hamnat men eftersom ingen vet vad som hände med den försvunna bilen så är det som att leta efter en nål i höstack.