2019-11-17, 22:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Personligen tycker jag att vi väl kan respektera varandras åsikter i den här tråden oavsett om vi är för eller emot Cissi Wallin eller om vi är någonstans mittemellan. Jag gillar trådar där det finns lite olika åsikter där inte alla drar åt samma håll. Är man av diametralt olika åsikt så kanske man inte nödvändigtvis behöver sitta och idiotförklara varandra i inlägg efter inlägg.

Den kommande veckan börjar rättegången och det finns goda möjligheter att den här tråden hålls vid liv. Vissa här kommer att anse att det var rätt av Cissi att hänga ut Virtanen medan andra kommer att tycka att det inte är rätt med så kallad "lynchjustis" och det får vi finna oss i. Det kommer att hända så mycket kring Cissi den här veckan att det finns plats för oss alla i tråden. Och ärligt, vem vill sitta och diskutera bara med ryggdunkare som tycker precis som jag?

Kommer Cissis följare att stå där vid rätten? Kommer rättegången få så mycket uppmärksamhet att det blir vändningen för Gardet? Kommer media att ge Cissi fritt spelrum där hon oemotsagd kommer att hävda att ingen kvinna kommer att våga anmäla våldtäkter längre om hon blir fälld för förtal?
Citera
2019-11-17, 22:55
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Tack, alltid trevligt med lite systerskap mot flockmentaliteten <3

Var är systerskapet till alla kvinnor Cissi slänger under bussen?
Citera
2019-11-17, 23:18
Medlem
Patetiskt.
Hur många män har stämt kvinnor för förtal på sistone ? Typ väldigt få. Hur många förtalsmål har väckt via åklagare? Ännu förre.

När ska poletten trilla ner tro ?

Den som gjort det svårare för kvinnor att anmäla är personer som aktivt planterar myten att det inte tjänar något till att anmäla övergrepp.

Det här är inte feminismens stora kamp. Det är någon som utnyttjat andra för egna smutsiga mål.

Citat:
Även den här dagen publicerar Cissi kloka tankar på Instagram. Kommer män som upplever sig kränkta när vi kvinnor väljer att berätta öppet om våldtäkter och andra sexuella trakasserier att sätta i system att driva förtalsmål och därmed sätta munkavle oss? Hur är det tänkt att vi ska agera när manliga förövare i princip alltid slipper åtal och straff?

Här följer inlägget från Cissi
-" Aldrig förr har väl så många kränkta och sårade mans-egon hotat så många kvinnor med ”FÖRTAL!” Vill du skriva om din erfarenhet, kanske om när du bara sa till en snubbe att du skulle anmäla hans trakasserier, och han kontrade med hot om förtalsanmälan? Har dessa ständiga hot faktiskt gjort dig rädd, för att berätta om vad du varit med om? Har det tystat dina försök att få någon slags upprättelse?

Kommande vecka kommer handla mycket om rättegången mot mig (börjar på tors) men vill att den handlar ännu mer om den större frågan - bakslaget efter #metoo - männens nya maktmedel. Hot om förtal, innan kvinnor ens vågat börja berätta.

Vill du som sagt skriva om dina tankar, dina erfarenheter på ämnet? Mejla oss på @gardets.nu så tar vi ordet tillsammans. Skriv till kontakt@gardets.nu (alla garanteras källskydd) "-

https://www.instagram.com/p/B497j21HaT2r6XT57u36GWPDsqjImQLZMxzRUc0/
Citera
2019-11-17, 23:36
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Uthängningen av feministen ”When darkness falls” riktiga namn på twitter!

När hon slog sin kille (eller killen hon dejtade) och sen låg med hans kompis.

När hon skrev till en amatörkomikers ”day-time-job” för att få honom avskedad efter att han dragit ett skämt om henne på sin egen facebooksida.

När hon fick näthat av en man och gick via mannens omyndiga son för att komma åt mannen.

När hon baktalade Lady Dahmer bakom hennes rygg, försökte få det att framstå som att man bör göra en orosanmälan till soc angående hennes barn (obs hörsägen men via trovärdiga vittnen bl.a. LD själv)

Bubblare:
Lagt ut en tjejs känsliga sms-konversation, mot hennes vilja, inför 100k följare bara för att det tjänat hennes agenda. (Detta är dock inte 100% bekräftat. Vore det bekräftat är den nog det värsta.)

De två sista är inte sanna... Resten? Öh? Intresseflagga 🏳️🏴🚩
Citera
2019-11-17, 23:39
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Kommer Cissis följare att stå där vid rätten? Kommer rättegången få så mycket uppmärksamhet att det blir vändningen för Gardet? Kommer media att ge Cissi fritt spelrum där hon oemotsagd kommer att hävda att ingen kvinna kommer att våga anmäla våldtäkter längre om hon blir fälld för förtal?

Det snackas ute i grupperna om att man ska stå med skyltar utanför tingsrätterna men jag gissar att inte särskilt många kommer dyka upp då det är mitt i veckan och busväder ute.
Och förhoppningsvis får de flesta reda på vad Cissi har hållit på med nu.

Jag var själv med på en manifestation i början för jag tyckte det var en bra grej men nu när allt kommit att handla om Cissi tänker jag inte ställa upp.
Citera
2019-11-18, 00:25
Medlem
Citat:
Även den här dagen publicerar Cissi kloka tankar på Instagram. Kommer män som upplever sig kränkta när vi kvinnor väljer att berätta öppet om våldtäkter och andra sexuella trakasserier att sätta i system att driva förtalsmål och därmed sätta munkavle oss? Hur är det tänkt att vi ska agera när manliga förövare i princip alltid slipper åtal och straff?

Här följer inlägget från Cissi
-" Aldrig förr har väl så många kränkta och sårade mans-egon hotat så många kvinnor med ”FÖRTAL!” Vill du skriva om din erfarenhet, kanske om när du bara sa till en snubbe att du skulle anmäla hans trakasserier, och han kontrade med hot om förtalsanmälan? Har dessa ständiga hot faktiskt gjort dig rädd, för att berätta om vad du varit med om? Har det tystat dina försök att få någon slags upprättelse?

Kommande vecka kommer handla mycket om rättegången mot mig (börjar på tors) men vill att den handlar ännu mer om den större frågan - bakslaget efter #metoo - männens nya maktmedel. Hot om förtal, innan kvinnor ens vågat börja berätta.

Vill du som sagt skriva om dina tankar, dina erfarenheter på ämnet? Mejla oss på @gardets.nu så tar vi ordet tillsammans. Skriv till kontakt@gardets.nu (alla garanteras källskydd) "-

https://www.instagram.com/p/B497j21HaT2r6XT57u36GWPDsqjImQLZMxzRUc0/

Kloka tankar? Allt handlar om Cissi Wallin. Jag skulle inte våga yppa ett jäkla ord i förtroende till henne. Minsta lilla och hon kastar ut en till vargarna.. Hon är inte ”here to make friends” eller vad hon skriver. Nä för den typen av relationer betyder inget för henne.
Citera
2019-11-18, 01:23
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Total idioti.

Klokt vore om hon i stället skrivit: DU KAN INTE BLI ÅTALAD FÖR FÖRTAL OM DU ANMÄLER VÅLDTÄKT ELLER MISSHANDEL DU HAR RÅKAT UT FÖR TILL POLISEN.

(Däremot om du sprider det till dina 100 000 följare på facebook, instagram och twitter.)
Citera
2019-11-18, 01:26
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
De två sista är inte sanna... Resten? Öh? Intresseflagga 🏳️🏴🚩

Kan inte du som vet allt berätta hur du vet att de två sista inte är sanna. Om du kan slita dig från dina flaggor dvs.
Citera
2019-11-18, 01:30
Medlem
Kan omöjligt se Cissi som ett offer för någonting ö.h.t. Ett offer förutsätter en individ med någon sorts riktning i sin tillvaro som blivit "hindrad" av något som skett. Cissi har bara stärkt sitt varumärke med det här (även om det nu verkar ha vänt sig emot henne).
Citera
2019-11-18, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Total idioti.

Klokt vore om hon i stället skrivit: DU KAN INTE BLI ÅTALAD FÖR FÖRTAL OM DU ANMÄLER VÅLDTÄKT ELLER MISSHANDEL DU HAR RÅKAT UT FÖR TILL POLISEN.

Varför kan man inte bli åtalad för förtal om det är en falsk anmälan?
Citera
2019-11-18, 06:17
Medlem
Brottinators avatar
Fp
Senast redigerad av Brottinator 2019-11-18 kl. 06:39.
Citera
2019-11-18, 06:58
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Varför kan man inte bli åtalad för förtal om det är en falsk anmälan?

För att förtal handlar till stor del om spridningen och genomslaget det får. Även om jag t. ex. skulle ljuga till min mamma att Cissi Wallin har analt våldtagit mig 37 gånger så skulle det inte fått tillräcklig spridning för att kvala in till förtal. Skulle jag däremot skrivit det på ett Instagram-konto med 100k följare så skulle det nog kunna räknas in i förtal på grund av den enorma spridningen det får.

Däremot så skulle du kunna bli anmäld för falsk tillvitelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in