Citat:
Denna matchen är varför jag uppskattar Janne så jävla enormt. Strategiskt väldigt realistisk och effektiv.
Hans poängsnitt måste va högre än väldigt många landslagstränare vi haft vid det här laget.
Visst de kanske inte är det roligaste alla matcher men varenda jävla match, även mot topplag borta, så har vi minst 4-5 farliga målchanser och är stabila bakåt. Det är en bragd med vårat spelarmaterial senaste åren.
Hans poängsnitt måste va högre än väldigt många landslagstränare vi haft vid det här laget.
Visst de kanske inte är det roligaste alla matcher men varenda jävla match, även mot topplag borta, så har vi minst 4-5 farliga målchanser och är stabila bakåt. Det är en bragd med vårat spelarmaterial senaste åren.
Janne utklassade Cosmin Contra. Första halvlek var magnifik.
Överlag har Andersson verkligen fått sina spelare att maxprestera sen han tog över. Jag menar: Slå Frankrike! Slå ut Italien! Ta sig till kvartsfinal i VM! Vinna Nations League-gruppen! Säkra EM-platsen med en match kvar!
Citat:
Flytten till Krasnodar har gjort Marcus Berg väldigt gott.
Backlinjen gör det jättebra. Men en Augustinsson tillbaka i form blir det ännu bättre.
Olsson är briljant och Ekdal gör det finfint, sliter mycket i det tysta. Albin verkar förresten spara sitt första landslagsmål till nåt viktigare tillfälle.
Foppa har ju tyvärr råfloppat två mästerskap på raken. Men förhoppningsvis kan han hålla den här nivån i EM också.
Citat:
Citat:
Citat:
Angående laget på måndag, så är jag inte alls säker på att det blir några ofantliga ändringar med en helt ny superoffensiv och jätteung elva. Det känns inte särskilt Janne. Och det är trots allt en tävlingsmatch, även om avancemanget redan är säkrat. Jag tror dessutom att många i det äldre gardet är sugna på att spela, avsluta snyggt hemma, och köra över Färöarna och kanske rent av göra något mål för egen del.
Granqvist har ju inga fler matcher på ett tag, så han kommer spela. Bengtsson vill inte ge Gagliolo en chans att visa upp sig på vänsterbacken. Det finns ingen egentlig reserv till Lustig i truppen. Lindelöf har däremot varit småskadad innan samlingen, och matchas hårt i klubblaget, så det kan nog bli som så att han vilar helt.
Olsson åkte ju på en smäll i sista minuten och haltade, så han kanske vilar därför. Men Ekdal tror jag nog startar.
Berg har haft lite problem med foten, så han kanske vilar också. Möjligt att Janne vilar Quaison också, och låter Andersson och Isak lira.
Forsberg spelar ju sällan två hela matcher i rad. Men tror ändå han vill starta när han har sånt här flow. Däremot blir han säkert utbytt i andra för att spara sig.
Sebastian Larsson står på två varningar och blir avstängd vid en tredje, och klev dessutom av skadad idag, så han kommer förmodligen inte att spela.
Kulusevski kommer garanterat att få speltid och även Svanberg ligger bra till för att få göra debut.
Utan att veta skade/skavank-läget i detalj, så höftar jag till med den här elvan...
Olsen
Lustig - Granen - Helander - Bengtsson
Kulusevski - Ekdal - Svensson - Forsberg
Quaison - Andersson (eller Isak, i stället för nån av dem).
Vi får se till veckan, helt enkelt.
Beror väl lite på hur hårt firande det blir ikväll också, haha. Men jag tror nog att Janne ser till att det inte spårar ur fullständigt.
Riktigt skönt med ett EM till sommaren, hur som helst!