Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Klockrent.
Dessutom har Janne A i stort sett redan bekräftat startuppställningen.
Till mitt försvar kom en bekräftad startelva inte långt efter
Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
OM vi skulle ligga under hade jag velat så Kulusevski in för Seb. Lär dock inte ske i en sådan situation.
Håller med.
Ligger vi under ser jag nåt liknande:
Berg/Quaison --> Isak
Berg/Quaison --> S.Andersson
Sedan in med Kulusevski eller Svanberg.
Självklart ska inte Svensson in om vi ligger under.
Citat:
Ursprungligen postat av
Idkreallyknow
Fattar inte vad problemet är att han pratar "Blattesvenska"? Så länge man kan kommunicera och spela fotboll ser jag inte alls problemet.
Skulle gissa på att han hängt med personer i sin uppväxt som pratar likadant.
Jack Lahne är adopterad kan vara därför han pratar som en stockholmare.
Det är bara på Flashback detta är ett problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Nu tror jag inte att detta kommer hända men jag slänger ändå inte påpekandet.
Eftersom det är en bortamatch mot en relativt stark motståndare så ska vi kanske inte ta för givet att vi ställer upp med det "normala" laget. Janne har visat att han anpassar sig efter motståndet, han spelar inte samma lag mot Färöarna som Spanien.
Lagerbäck spelade alltid med samma lag, Hamrén plockade alltid in månadens smak. Janne ligger där emellan.
Han kastade in Danielsson i startelvan trots att han var ny, Pierre Bengtsson var det väl likadant med? Han hade väl inte varit med på en samling sen Hamréns dagar när han ramlade rätt in i startelvan.
Så det är kanske inte omöjligt att han sätter ett mer defensivt inre mittfält än Olsson/Ekdal. Då är ju en möjlighet att spela Seb/Ekdal vilket i så fall öppnar upp en plats på kanten. Övertygar Kulusevski tillräckligt så är det inte omöjligt att han i så fall får chansen.
Janne är inte Lagerbäck.
Förstår ditt tänk men man petar inte Olsson - Ekdal som MC efter matchen mot Spanien.