2019-11-15, 09:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Innan jag svarar på din fråga.
Har du läst hela FUP? Hur många gånger?

Eftersom jag jobbar för Psykologiska Förbandet så har jag fått det föredraget i en power point-presentation.
Citera
2019-11-15, 09:19
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Varför skulle den som totade ihop planerna för The Hoax On Drottninggatan utgå ifrån att FUP:en ej skulle bli offentlig?

Var tog den första lastbilen, som mina bekanta såg från sergeltrappan, vägen då? Smet den åt andra hållet när alla flanörer för en sekund kollade på klockan?

Du är en av de äkta människorna. Tack och lov så är du inte avlönad för att hänga här!

Ja, en anledning till att FUPar eller delar av dom osv kan bli hemligstämplade kan bero på rikets säkerhet. Skitlarvigt. Mensa kan det vara ibland.

Jag vet inte vad dina kompisar såg. Dessutom så befann dom sig för långt bort för att kunnat noterat något av betydelse i folkvimlet.

Tror helt ärligt inte ens dina kompisar är säkra på vad dom faktiskt såg och upplevde den dagen, efter allt som skrivits i media. Det är ju en av grundanledningarna till att folk som dömer i rätten inte skall läsa artiklar osv om det dom ska döma. För att sinnesbilder kan förändras.
Citera
2019-11-15, 09:25
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Eftersom jag jobbar för Psykologiska Förbandet så har jag fått det föredraget i en power point-presentation.

Det var nog på min föreläsning på Nedre Manilla?
Citera
2019-11-15, 09:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du är en av de äkta människorna. Tack och lov så är du inte avlönad för att hänga här!

Ja, en anledning till att FUPar eller delar av dom osv kan bli hemligstämplade kan bero på rikets säkerhet. Skitlarvigt. Mensa kan det vara ibland.

Jag vet inte vad dina kompisar såg. Dessutom så befann dom sig för långt bort för att kunnat noterat något av betydelse i folkvimlet.

Tror helt ärligt inte ens dina kompisar är säkra på vad dom faktiskt såg och upplevde den dagen, efter allt som skrivits i media. Det är ju en av grundanledningarna till att folk som dömer i rätten inte skall läsa artiklar osv om det dom ska döma. För att sinnesbilder kan förändras.

För långt bort? Hur långt är det från Sergeltrappan till Åhlens City? 50m?

Nu för du dessutom in ett svårgenomträngligt folkvimmel på platsen. Tidigare har du 'beräknat' att det var 150 - 200 pers - på hela Drottninggatan

Citat:

Enligt beräkningar 150-200 personer.

Tycker du åtminstone ska försöka hålla dig till fakta, och vad du rimligen kan veta. Du inleder med att medge att du inte vet vad Dofternas kompisar såg, för att en sekund senare döma ut deras vittnesmål. Väldigt oärligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det var nog på min föreläsning på Nedre Manilla?

Hehe, just det. Bonnierjudarna bjöd på chokladfontän och klezmermusik i pauserna.
Citera
2019-11-15, 10:17
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
För långt bort? Hur långt är det från Sergeltrappan till Åhlens City? 50m?

Nu för du dessutom in ett svårgenomträngligt folkvimmel på platsen. Tidigare har du 'beräknat' att det var 150 - 200 pers - på hela Drottninggatan

Tycker du åtminstone ska försöka hålla dig till fakta, och vad du rimligen kan veta. Du inleder med att medge att du inte vet vad Dofternas kompisar såg, för att en sekund senare döma ut deras vittnesmål. Väldigt oärligt.

Hehe, just det. Bonnierjudarna bjöd på chokladfontän och klezmermusik i pauserna.

Nu vilseleder du personer som aldrig varit på platsen. Där hens vänner befann sig till där lastbilen stod, är det minst 100 meter.

Dessutom så stod det byggstaket med tyg på där emellan.

Och på den sidan av Drottninggatan hens vänner befann sig på har jag aldrig kommenterat att det skulle befinna sig 150-200 personer.

Det jag däremot har sagt är att det befann sig mycket färre personer på gatan än det normalt är en fredag i april kl 15:00.

Gatan där lastbilen körde var absolut inte smockfylld av människor, som man har velat ge ett sken av i media och i förundersökningen. Man t.o.m fotade gatan kl 15:00 en fredag typ 2 eller 3 veckor efteråt för att visa hur det brukar se ut.

Och kontra den bilden med bilder från övervakningskamerorna så kan man enkelt förstå att gatan inte var lika befolkad när lastbilen körde.

Förundersökningen innehåller cirka 200 målsägare har jag sagt.

Du behöver inte lägga dig i andras samtal heller.
Citera
2019-12-10, 20:12
Medlem
Svarteriddarens avatar
Ingen som tänk att Åhlens kanske var målet då det är ett k-märkt objekt. Och det har byggts i området i ca. 5-7 år.
Varför man misslyckades med operationen är för att man körde med en tom lastbil kl 15. Hade man istället kört där vid 6-7 tiden med en full lastbil som då hade varit 10 ton tyngre och man hade säkert kunna föra in lastbilen längre in i byggnaden. Och då hade byggnaden blivit osäker och man hade fått riva skiten.
Men hade man kört kl 6 på morgonen så hade varit uppenbart att det skulle vara målet. Men man väljer att köra en tid få det är mycket folk i rörelse för att få det att värka som att fotgängarna är målen.
Citera
2019-12-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarteriddaren
Ingen som tänk att Åhlens kanske var målet då det är ett k-märkt objekt. Och det har byggts i området i ca. 5-7 år.
Varför man misslyckades med operationen är för att man körde med en tom lastbil kl 15. Hade man istället kört där vid 6-7 tiden med en full lastbil som då hade varit 10 ton tyngre och man hade säkert kunna föra in lastbilen längre in i byggnaden. Och då hade byggnaden blivit osäker och man hade fått riva skiten.
Men hade man kört kl 6 på morgonen så hade varit uppenbart att det skulle vara målet. Men man väljer att köra en tid få det är mycket folk i rörelse för att få det att värka som att fotgängarna är målen.

Varför tror du att byggnaden hade blivit osäker o varför tror du man skulle riva den.?
Fantasier..
Citera
2019-12-12, 01:38
Medlem
Svarteriddarens avatar
Åhlens passar inte riktigt in i det nya moderna Stockholm. Man har ju rivit ner en slinga på Herkulesgatan samt att man hållet på att göra om fasaderna på Drottninggatan. Nu har man börjat på Beridarebanan och snart kommer gamla Jernshuset att fräshas upp.
När lastbilen körde in i Åhlens höll man på med att bygga om nedrevåningen. Och man har stängt ner massor med varuhus senaste 5 åren.

Och ägaren till Åhlens huset har förlorat massor med kapital dom senaste 4 åren.
Så det hade varit fint med lite extra klirr i kassan från försäkring av själva byggnaden plus att kunna bygga nånting nytt.

Då detaljhandeln håller på att gå över mer till nätbaserade butiker så kommer den fysiska ytans behov att minska, vilket kommer ge mycket tom yta inne i åhlens. Och som kund ser du mycket tom yta så får du en känsla av litet utbud. Vilket resulterar i att du med mindre sannolikhet kommer att besöka den platsen.
Citera
2019-12-12, 07:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarteriddaren
Åhlens passar inte riktigt in i det nya moderna Stockholm. Man har ju rivit ner en slinga på Herkulesgatan samt att man hållet på att göra om fasaderna på Drottninggatan. Nu har man börjat på Beridarebanan och snart kommer gamla Jernshuset att fräshas upp.
När lastbilen körde in i Åhlens höll man på med att bygga om nedrevåningen. Och man har stängt ner massor med varuhus senaste 5 åren.

Och ägaren till Åhlens huset har förlorat massor med kapital dom senaste 4 åren.
Så det hade varit fint med lite extra klirr i kassan från försäkring av själva byggnaden plus att kunna bygga nånting nytt.

Då detaljhandeln håller på att gå över mer till nätbaserade butiker så kommer den fysiska ytans behov att minska, vilket kommer ge mycket tom yta inne i åhlens. Och som kund ser du mycket tom yta så får du en känsla av litet utbud. Vilket resulterar i att du med mindre sannolikhet kommer att besöka den platsen.

Det låter som du menar att Åhlens City går dåligt, Kansas tom med förlust?
Citera
2019-12-12, 10:40
Medlem
Svarteriddarens avatar
Nej nej Åhlens City går bra för tillfället. Men själva Åhlens koncernen går inte så bra då City drar in större delen av kakan. Men när dom höll på att bygga spårvägen från City till Djurgården och man byggde om nedervåningen så tappade man mycket trafik. Nu har ju trafiken ökat då man byggde ett systembolag nere i Åhlens och bygget vid spårvägen är avslutat.
Dock är ju denna trafik bara tillfällig nu när man börjar gå mot en lågkonjektur och folk kommer inte att spendera lika mycket pengar på shopping.
Vilket kommer ge ett mycket sämre kassaflöde för själva Åhlens City och hyresvärden. Då hyresvärdar oftast vill ha en % av kakan.
Citera
2020-01-30, 23:59
Medlem
Alkemis avatar
SVT och SR är anmälda till granskningsnämnden för delaktighet i terrorism på Drottninggatan.
Granskningsnämnden vågar inte granska ärendet.
Riksrevisionen ska nu granska granskningsnämnden.
Citera
2020-02-02, 16:40
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkemi
SVT och SR är anmälda till granskningsnämnden för delaktighet i terrorism på Drottninggatan.
Granskningsnämnden vågar inte granska ärendet.
Riksrevisionen ska nu granska granskningsnämnden.

Intressant. Vill du förklara lite mer ingående så vi förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in