Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
För långt bort? Hur långt är det från Sergeltrappan till Åhlens City? 50m?
Nu för du dessutom in ett svårgenomträngligt folkvimmel på platsen. Tidigare har du 'beräknat' att det var 150 - 200 pers - på hela Drottninggatan
Tycker du åtminstone ska försöka hålla dig till fakta, och vad du rimligen kan veta. Du inleder med att medge att du inte vet vad Dofternas kompisar såg, för att en sekund senare döma ut deras vittnesmål. Väldigt oärligt.
Hehe, just det. Bonnierjudarna bjöd på chokladfontän och klezmermusik i pauserna.
Nu vilseleder du personer som aldrig varit på platsen. Där hens vänner befann sig till där lastbilen stod, är det minst 100 meter.
Dessutom så stod det byggstaket med tyg på där emellan.
Och på den sidan av Drottninggatan hens vänner befann sig på har jag aldrig kommenterat att det skulle befinna sig 150-200 personer.
Det jag däremot har sagt är att det befann sig mycket färre personer på gatan än det normalt är en fredag i april kl 15:00.
Gatan där lastbilen körde var absolut inte smockfylld av människor, som man har velat ge ett sken av i media och i förundersökningen. Man t.o.m fotade gatan kl 15:00 en fredag typ 2 eller 3 veckor efteråt för att visa hur det brukar se ut.
Och kontra den bilden med bilder från övervakningskamerorna så kan man enkelt förstå att gatan inte var lika befolkad när lastbilen körde.
Förundersökningen innehåller cirka 200 målsägare har jag sagt.
Du behöver inte lägga dig i andras samtal heller.