2019-10-31, 11:32
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du länkar till något forum där det första man ser är din egen avatar?

'Övningen' var ju enligt artikel en återkommande kurs för det något perifera gruppen krisstödjare, och scenariot de behandlade i kursen påminner endast delvis om det som sedan hände.

Läs mitt tidigare inlägg då, och svara på den enkla frågan. Lyckas du inte svara så kan du se dig besegrad.
Citera
2019-10-31, 11:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Läs mitt tidigare inlägg då, och svara på den enkla frågan. Lyckas du inte svara så kan du se dig besegrad.

Se mig besegrad? Det är ju så att till och med om jag plötsligt ändrade mig i frågan, så skulle terrordådet ändå ha skett. Folk dog den där dagen, och ytterligare andra skadades. Många fler, inklusive ett barn till en bekant såg lastbilen komma och tog skydd i en butik på Drottninggatan. Vad är missanpassade stollar än sitter och klipper ihop och lägger ut på Youtube, så hände detta de här människorna.
Citera
2019-10-31, 11:48
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Se mig besegrad? Det är ju så att till och med om jag plötsligt ändrade mig i frågan, så skulle terrordådet ändå ha skett. Folk dog den där dagen, och ytterligare andra skadades. Många fler, inklusive ett barn till en bekant såg lastbilen komma och tog skydd i en butik på Drottninggatan. Vad är missanpassade stollar än sitter och klipper ihop och lägger ut på Youtube, så hände detta de här människorna.

Försök förklara varför man manipulerar övervakningsbilder eller stagear dom till den offentliga förubdersökningen då? Man brukar nämligen inte göra sånt i normala ärenden.

Nej, ingen dog på Drottninggatan. Lika mycket fejkdöingar som London Bridge, se här:

Tjej bakom bussdäck: https://imgur.com/a/Z2cao4D

Täcker över samma tjej utan att försöka hjälpa henne:
https://imgur.com/a/ls3Uqfi

Sanningen är den att det är en docka. En riktig människa hade man dragit ut från bussen och försökt räddat livet på, inte gått förbi, låta henne ligga kvar ett tag för att sen bara täcka över. Obviously.

Dom utför attacker med riktiga dödsoffer ibland. Dock inte på Drottninggatan. Din kompis kompis såg en lastbil, ja precis, dom körde en lastbil där, dock såg dom till att alla hann flytta på sig.
Citera
2019-10-31, 11:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Försök förklara varför man manipulerar övervakningsbilder eller stagear dom till den offentliga förubdersökningen då? Man brukar nämligen inte göra sånt i normala ärenden.

Nej, ingen dog på Drottninggatan. Lika mycket fejkdöingar som London Bridge, se här:

Sanningen är den att det är en docka. En riktig människa hade man dragit ut från bussen och försökt räddat livet på, inte gått förbi, låta henne ligga kvar ett tag för att sen bara täcka över. Obviously.

Dom utför attacker med riktiga dödsoffer ibland. Dock inte på Drottninggatan. Din kompis kompis såg en lastbil, ja precis, dom körde en lastbil där, dock såg dom till att alla hann flytta på sig.

Vem såg till att min bekantas dotter hann flytta på sig? Hon hörde en lastbilsmotor på högt varv, såg den komma och kastade sig in i en butik.

Det är så extremt äckligt av dig att förneka offrens anhöriga sin smärta och sorg, bara för att du sitter ändlösa pass vid datorn och tar skärmdumpar.

Dom utför attacker, dom körde en lastbil, dom såg till, jag förstår att du känner dig illa behandlad av 'dom'.

Dina bilder med barnvagnen. Varifrån kommer de? Hur vet du att det är '1,99 sek' mellan första och sista bild? Varför är de olika inzoomade?
Citera
2019-10-31, 12:12
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
[b]Tvärtom, så syntes det i videon bl.a. ivå tonårstjejer som skrattandes gick förbi i närheten, knappast något normalt beteende om det strax före kört in en lastbil i Åhléns, som dödat en massa människor...

Vill bara lägga en rättelse: Tjejerna du pratar om vände och gick därifrån i panik. Ingen av dom skrattade, ena tjejen fick verkligen panik.

Om du menar dom som kommer gåendes precis bakom Åhlens, rundar lastbilens bakkant och vänder direkt? Svarta jackor. Dom blev nog traumatiserade på riktigt.
Citera
2019-10-31, 12:17
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Vem såg till att min bekantas dotter hann flytta på sig? Hon hörde en lastbilsmotor på högt varv, såg den komma och kastade sig in i en butik.

Det är så extremt äckligt av dig att förneka offrens anhöriga sin smärta och sorg, bara för att du sitter ändlösa pass vid datorn och tar skärmdumpar.

Dom utför attacker, dom körde en lastbil, dom såg till, jag förstår att du känner dig illa behandlad av 'dom'.

Dina bilder med barnvagnen. Varifrån kommer de? Hur vet du att det är '1,99 sek' mellan första och sista bild? Varför är de olika inzoomade?

Det var 150+ skådespelare utplacerade på hela Drottninggatan. Deras jobb var att få alla ur vägen. Och agera "hjälpande vittnen" till skadeskådespelarna så inga riktiga vittnen avslöjade bluffskadorna.

Bilderna är från Polisens förundersökning. Du ser tidsklockan ticka 1 sekund, dvs tiden kan max ha löpt 1,99 sekunder mellan bild 4 och bild 5, inte mellan första och sista. Men troligtvis 1 sekund +/- nån tiondels sekund. Du ser t.o.m. killen bredvid barnvagnen, hans fall är tiden mellan bilderna i stort sett. Dom inzoomade bilderna har jag zoomat in på för att man lättare ska kunna se. Det är 5 st bilder. Alla original från FUP.

Bilderna är tagna i sekunderna 15, 18, 21, 22 och 23.

Här är allt dom visat från den sekvensen från det rörliga materialet, via TV4, 1:18 in i klippet.
https://youtu.be/_fdUjLEGT0w

Återstående frågan, vem ställde vagnen upp?
Senast redigerad av Tremendously 2019-10-31 kl. 12:27.
Citera
2019-10-31, 12:33
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Du är observant! Kudos för bra inlägg!

Dom råkade helt enkelt göra en liten tabbe. Jag kan inte förklara det på annat sätt än att det är en failure i bildmanipulationen. Okej om det hade varit 3 sekunder mellan bilderna. Men nu är det 1 sekund. Saken är klar.

Jag tror heller inte att det är Polisen som har gjort det. Utan det är nog NATO/Militären/Säpo. Som sen gett bilderna till Polisen.

Mom of the year by the way. Först drämma ungen i stolpen, sen dra iväg en stund, för att ställa upp vagnen, för att sen dra iväg igen. Mom of the year!

https://youtu.be/_fdUjLEGT0w

Kolla 1:18 :-) He hehe...varför visade dom inte hela sekvensen? Ingen blev ju skadad där...AJ AJ...dom gjorde bort sig.
Senast redigerad av Tremendously 2019-10-31 kl. 12:38.
Citera
2019-10-31, 12:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Dom råkade helt enkelt göra en liten tabbe. Jag kan inte förklara det på annat sätt än att det är en failure i bildmanipulationen. Okej om det hade varit 3 sekunder mellan bilderna. Men nu är det 1 sekund. Saken är klar.

Jag tror heller inte att det är Polisen som har gjort det. Utan det är nog NATO/Militären/Säpo. Som sen gett bilderna till Polisen.

Mom of the year by the way. Först drämma ungen i stolpen, sen dra iväg en stund, för att ställa upp vagnen, för att sen dra iväg igen. Mom of the year!

Då tar vi det igen. Hur många behöver vara inblandande för att ro ihop den här historien? På Drottninggatan och i dess anslutning passerar mer än 100 000 personer per dygn: vi börjar där.

För varje "död" behövs en livshistoria, hur många krävs för att sy ihop den? Han som jobbade på Spotify: är Spotify inblandade som stödjer den vilda historien om att han ska ha jobbat där?

Skolflickan med dålig hörsel, hur mycket fick hennes påhittade klasskamrater betalt för att låtsassörja henne, en resa till Sälen? Lärare, rektor och resten, hur köptes de över...finns skolan alls?

Varför lever Akilov? Bör vara en stor risk att han golar. Man lämnar inte spår i en sån här affär.

Så många frågor. Ge mig nu lite siffror och förklaringar.
Citera
2019-10-31, 12:58
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Då tar vi det igen. Hur många behöver vara inblandande för att ro ihop den här historien? På Drottninggatan och i dess anslutning passerar mer än 100 000 personer per dygn: vi börjar där.

För varje "död" behövs en livshistoria, hur många krävs för att sy ihop den? Han som jobbade på Spotify: är Spotify inblandade som stödjer den vilda historien om att han ska ha jobbat där?

Skolflickan med dålig hörsel, hur mycket fick hennes påhittade klasskamrater betalt för att låtsassörja henne, en resa till Sälen? Lärare, rektor och resten, hur köptes de över...finns skolan alls?

Varför lever Akilov? Bör vara en stor risk att han golar. Man lämnar inte spår i en sån här affär.

Så många frågor. Ge mig nu lite siffror och förklaringar.

Spotify - Product placement.

100.000 - Folk jobbar på kontor däromkring, efter jobbet taggar dom hem. Att folk passerar över ett dygn säger ingenting om hur många som befinner sig på gatan under 3 minuter.

Enligt beräkningar 150-200 personer.

Vem ska Akilov gola på? Den dagen jag får besöka honom oannonserat på fängelset så tror jag på att han sitter där. Golar man på NATO, så dör man. Plus att det inte finns nån anledning att gola om man får en fet paycheck, som du betalar för.

Nu är det din tur att svara på vem som ställde vagnen upp. Tack. Inlägget hittar du en eller två sidor bakåt. Har du inte för avsikt att svara på min fråga nu, så kan du strunta i att svara över huvud taget.
Senast redigerad av Tremendously 2019-10-31 kl. 13:02.
Citera
2019-10-31, 13:02
Medlem
Citat:

Så ingen dog menar du. Dom som dog bör med andra ord leva.? Vart är dom?
Citera
2019-10-31, 13:11
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Så ingen dog menar du. Dom som dog bör med andra ord leva.? Vart är dom?

För att det ska gå att fejka folks död utan att vanliga människor i myndigheterna ska börja ana något, så har man flera identiteter på personerna innan. Det är därför det typ alltid är folk från utlandet eller andra orter som dör.

Om jag har tre identiteter, en i Sverige, en i England och en i Frankrike. Så kan jag åka till Frankrike och dö på min Svenska identitet och till England och dö på min svenska identitet. Sen åka till Sverige och bo på min franska identitet. Då lever jag, men ssmtidigt dött två gånger. Ungefär så ser upplägget ut.
Mammor, pappor, syskon och kompisar(skådespelare inom NATO/militären) får betalt för att spela teater. Så hemskt är det inte. Ingen har ju dött precis. Kan människor städs toaletter för 105kr i timmen så kan man ljuga framför en kamera ett tag för en halv miljon. Det är ju ändå du som betalar för det.
Senast redigerad av Tremendously 2019-10-31 kl. 13:13.
Citera
2019-10-31, 13:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Spotify - Product placement.

100.000 - Folk jobbar på kontor däromkring, efter jobbet taggar dom hem. Att folk passerar över ett dygn säger ingenting om hur många som befinner sig på gatan under 3 minuter.

Enligt beräkningar 150-200 personer.

Vem ska Akilov gola på? Den dagen jag får besöka honom oannonserat på fängelset så tror jag på att han sitter där. Golar man på NATO, så dör man. Plus att det inte finns nån anledning att gola om man får en fet paycheck, som du betalar för.

Nu är det din tur att svara på vem som ställde vagnen upp. Tack. Inlägget hittar du en eller två sidor bakåt. Har du inte för avsikt att svara på min fråga nu, så kan du strunta i att svara över huvud taget.

Product placement. Bör de inte ha tagit nån som folk hört talas om då, nån som folk kan förhålla sig till. Typ Ludvig Strigeus i sin rullstol som programmerat klienten, det hade ökat exponeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in