2017-04-08, 04:41
Medlem
Danvss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedFour
Men vad skulle syftet med en sådan falsk manöver vara?

Det får vi se om några dagar när riksdagen/Löfven kommer med en "anti-terrorist" lag som skänkt från ovan. Inspektera noga vad denna lag innehåller, så ser vi den riktiga agendan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Kanske för det har skett många andra lastbilsattacker runt om i Europa på sistone och det bara var en tidsfråga innan det skedde i Sverige? Han hade rånarluva på sig, hade kapat lastbilen och körde full fart in i folkmassor. Antar att såna uppgifter kommer till polisen ganska snabbt och då blir det rätt självklart att det inte rör sig om en olycka.

Har du nån källa på att gatan varit avspärrad precis innan andra attentat?

Det sista är lite skumt, har du källor på att det skett dagen/dagarna innan andra attentat? Kan vara en slump, kan vara så att polisen hade info om att något skulle ske och förberedde sig, kan vara en false flag.

Men det händer olyckor med fordon med döda lite titt som tätt i övrigt, och det jag vill upplysa är att det vid tiden av rapportering inte fanns tillräckligt med information att stödja att det handlade sig om ett terrordåd.

Jag såg ingen rånarluva på snubben som blev bortförd, men absolut möjligt att dom tog av honom den innan de ledde honom till polisbilen/vart de nu ledde honom.

Min källa om avspärrade gatan är från kollegor jag känner som går förbi där varje dag, så det var därför jag poängterade "såsom jag förstod det".

Här är några få exempel om "terroristbekämpar övningar" som ständigt görs innan ett dåd:
http://www.activistpost.com/2016/07/were-the-nice-attacks-a-false-flag-or-a-lone-nut.html

https://www.infowars.com/norwegian-police-confirm-drill-identical-to-breiviks-attack/

http://21stcenturywire.com/2017/03/24/shades-of-gladio-london-attacker-known-to-mi5-police-terror-drill-days-before/

https://www.youtube.com/watch?v=XDe-7zkqRFw

Dra dina egna slutsatser om det är slump eller ej
Citera
2017-04-08, 05:32
Bannlyst
Det finns ju faktiskt möjlighet i dag att tillverka dockor som ser ut som kvinnan som ligger på gatan.
Fast då måste de varit flera som la ut dockorna. Jag väntar spänt på intervjuer med skadade skvaller här på flashback om fyrabarnspappan i Märsta. Var är alla videos som borde vara filmade av folk runtom? Varför fanns det inga bilder på han som körde? Hur kunde han komma undan? Varför erkände han? Finns väl ingen IS som erkänt dvs ångrat sig för att likt en kristen be om förlåtelse det är ologiskt-Man talar om 18 skadade-vilka skador har de? Kan man få ytliga skador av en 18 tons lastbil-Hur kan 4 dö resten 18 stycken bara bli skadade? Skottlossningen skapas för att se hur folket reagerar hur folk rör sig. Allt detta är en övning för att se hur det kommer funka vid en verklig händelse.

Vilka säljer avancerade utrustningar till Sverige? Vilka tjänar på detta? Varför hade Säpo och resten övningar 2 dagar innan hur stor är slumpen att det alltid händer terrorbrott i Europa så fort deras säkerhetstjänster övat?

Om media vill få oss att tro att detta är verkligt så vill vi se snyfthistorier från sjukhusen-Vi vill ha identiteten på terroristen.

Detta är ju perfekt för amerikanarnass/globalisterna syfte om att jaga den otydliga terroristen.
Nu kan man rusta och införa big brother samhället 1984.

Globalisterna/mfl är inte intresserade av att lösa terrorn genom stopp av låtsasflyktingar skäggisar.
De vill bara beväpna sälja deras vapen övervakning. Det är globalisterna/bankerna/industrialisterna.

Jag håller med att det gick för snabbt att ropa ut att det var terror.
Jag tycker dessa videor från Isis är lite väl redigerade de är utbildade att skrämma att spä på rädslan för terror. Vilket ger globalisterna läge att införa lösningen. De har skapat detta med hjälp av folk som Reinfeldt Borg och media.

Vi har 2 vägar att gå avsluta det mångkulturella projektet eller bli totalövervakade i vårt eget land.

Detta påminner om Trumps bombningar i Syrien för att få inrikesberöm-Likadant här Svensk säkerhetstjänst är nära i kontakt med den amerikanska-här är det ett liknande atttentat
här ska det ges sken av att polisen är stark o snabb alla terrorister ska bli rädda. Detta kan vara ett icensatt terrorbrott av säpo o psykförsvaret-Som vill få planerande terrorister i Sverige att tänka 2 ggr.
Sverige ger ju IS en massa jobb o lägenhet o bil-vad skulle de tjäna på att riskera att få svenska folkets hat mot sig? Jo kanske om IS arbetar för globalisterna för att skrämma och få landet att bli totalövervakat. Detta ser ut som en docka som ser nollställd ut inte chckad eller något uttryck alls? och de som bär denna ""sjukt"" skadade människa ser inte påverkade ut överhuvudtaget-https://ibb.co/b3W6Fk
Senast redigerad av janostortan 2017-04-08 kl. 05:50.
Citera
2017-04-08, 05:46
Medlem
Det är väl klart att insatsen funkade mycket bra idag med tanke på att de för ett par dagar sedan hade en terrordrill med liknande scenario i Stockholm där de övade hur de skulle samarbeta inom de olika instanserna. i hela två dagar höll de på.

I princip alla terrorattacker föregås av en drill - titta från Brevik och framåt. Händelserna har föregåtts av en övning i samma område som sedan attacken händer på. Coincidence? Don´t think so. Är det ens statistiskt möjligt? Borde vara bevis nog för de pappskallar som sväljer allt de blir serverade.
Citera
2017-04-08, 05:46
Medlem
Med tanke på timingen skulle jag gissa att det antingen handlar om att man vill skrämma Sverige från att gå med i Syrienkonflikten, eller att man provocera Sverige till att gå med.

Vill man vara riktigt konspiratorisk kan det vara någon som vill få Sverige till ett skräckexempel.
Citera
2017-04-08, 06:05
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
I princip alla terrorattacker föregås av en drill - titta från Brevik och framåt. Händelserna har föregåtts av en övning i samma område som sedan attacken händer på. Coincidence? Don´t think so. Är det ens statistiskt möjligt? Borde vara bevis nog för de pappskallar som sväljer allt de blir serverade.
Det här tänkte jag också på. Det mest slående var hur frånvarande polisen var i andra delar av stan än just 50 meter runt Drottninggatan. Det skulle ju ha kunnat vara av personalbrist men i de stora folksamlingarna kring Drottninggatan och de stora fårskockarna som rörde sig från stan såg jag otaliga muslimer med träningsbags utan att någon reagerade.
Inför nästa terrordåd vet ju terroristerna att det är fritt fram att ställa sig i folksamlingar och begå ett andra, tredje och fjärde dåd utan att bli stoppade.
Sen om det var en false flag vetefan. Att terroristerna var beväpnade men inte använde vapnen mot civila talar väl för det antar jag, men det kan väl ha varit av nån annan anledning.
Citera
2017-04-08, 06:59
Bannlyst
Man säger att den gripne rekat på platsen innan-Min fråga varför tog de inte han då innan han dödade alla människor om de visste? Jag väntar på intervju med lastbilschauffören som blev bestulen på sin lastbil-Saknade den intervjun hela dagen igår mmhh!! Varför tömde man hela city? Skulle man sätta upp nya hemliga övervakningskameror utan att någon kunde se vad man sysslade med?
Citera
2017-04-08, 07:04
Bannlyst
dom här lastbilsattackerna börjar bli gamla nu..kan inte juden och globalisterna komma på något annat? tror dom att man är dum eller? sen har jag noterat lite...dom har barat intervjuat invandrare...det var en terroristövning dagen innan...asså samma skit sker ju verkligen varje gång det är nån "attack"...har dom använt skådespelare tro? eller är dom döda riktiga offer?
Senast redigerad av 89Spartan 2017-04-08 kl. 07:07.
Citera
2017-04-08, 07:06
Bannlyst
Det finns inte mycket att diskutera, det är en sinnessjuk muslim som tror att han kommer till himmelriket genom att döda så många som möjligt, som stal en lastbil och tryckte gasen i botten.
Citera
2017-04-08, 07:10
Bannlyst
är juden och globalisterna så avancerade i sverige så att dom skulle kunna orkestrera en lastbilsattack som nice och den där julmarknaden i tyskland? det känns som att löfven inte är tillräckligt smart för det.
Citera
2017-04-08, 07:10
Medlem
En stor dag för Natokramarna blev nog rejält fuktigt i grenen på dem

Tycker själv det är narmast konstigt det inte förekommer fler dåd med tanke på hur länge vi svansat med i mellanöstern deltagit i "omvärldens" kriminella krig där

Ganska blygsam konspiration även om den kommer uppnå sitt syfte få fårflocken lyda min favorit är dock fortsatt timingen med world trade center som nästan på sekunden räddade Busch/vapenlobbyns krav på mer anslag till militär!
Citera
2017-04-08, 07:13
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getitwithme
Angående skottlossningen som var en bit bort, en nära vän känner en som jobbar där (trovärdigt att lyssna på nja, men kanske ska uppmärksammas)

Samt en bekant till MIG själv, sa att det hade skjutits där, om det var polisen, utlänningen? Vem vet, det har iallafall tystats ner och försvunnit ut i tomma intet och polisen står och säger att inget skott har avlossats.

En intervjuad på SVTs livesändning igår kväll vittnade om krutlukt på platsen. För vad det är värt.
Citera
2017-04-08, 08:24
Bannlyst
Kan det vara CIA som ligger bakom attacken? Jag mear så Trump fick substans för sitt uttalande vad som hände i Sveriges i fredags
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in