2019-11-04, 22:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
BAAM. Nu förstår även jag att klockan gick fel. My bad.

Blev klart för mig när jag såg klockan på andra sidan viadukten. Tidigare klickade jag för långt så det blev nya bilder. Fick liksom stirra rakt upp i himlen för att se det.

Nu måste jag släppa det och forska vidare kring klockans beteende den 7 april 2017.

Tack!

Toppen, då ber jag om ursäkt om jag blev lite trött på vägen när jag trodde du redan sett det men drev med mig..
Citera
2019-11-04, 22:25
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Toppen, då ber jag om ursäkt om jag blev lite trött på vägen när jag trodde du redan sett det men drev med mig..

Äh, det är lugnt. Klart att man blir less!
Citera
2019-11-04, 22:43
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Källa på att klockan renoverades 2016 och gått ens någorlunda pålitligt sen dess?
Förklaring på varför klockan ändå gick fel när Google filmade den tidigare i år?

Källan finns redovisad redan. Vad google filmat i en ospecifierad tidpunkt långt efter är knappast relevant.

För att dina desperata resonemang skall få någon mening. Ange hur mycket den gick fel, och i förhållande till vad. När det begav sig.

Att googles "filmningar" ens kan vara som en referens i det här sammanhanget är bara löjligt. Tänk om klockan klappat ihop innan de filmat. När de nu gjorde det 2019.
Oväsentligt när i alla fall. Så källor och referenser är oväsentligt att efterfråga om det.
Citera
2019-11-04, 22:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Källan finns redovisad redan..
Var?

Citat:
För att dina desperata resonemang skall få någon mening. Ange hur mycket den gick fel, och i förhållande till vad. När det begav sig.
Ingen aning hur mycket klockan gick fel just då - har inte ens sett vad den visade. Har inte heller någon aning om vad det har med ”mina desperata resonemang” att göra..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-04 kl. 22:55.
Citera
2019-11-04, 23:12
Medlem
Citat:
Att googles "filmningar" ens kan vara som en referens i det här sammanhanget är bara löjligt.
Referensen i sammanhanget är att Tremendously ville ha bevis på att klockan gått fel någon gång:
Citat:
Har dock inte fått ett enda bevis på att klockan gått fel någon gång, trots att så påstås.
Citat:
Visa mig bilder på när den går fel istället.
Vilket hen fick, till slut tog till sig och medgav sitt fel varefter hen tackade och släppte det:
Citat:
BAAM. Nu förstår även jag att klockan gick fel. My bad.

Nu måste jag släppa det och forska vidare kring klockans beteende den 7 april 2017.

Tack!
Det säger inget om huruvida klockan gick rätt eller fel vid attacken, men det är bevis på att klockan kan gå fel vilket var vad som efterfrågades.
Senast redigerad av Prudent 2019-11-04 kl. 23:42.
Citera
2019-11-06, 12:49
Medlem
Citat:
Det brukar låta så från förnekare när ni får en rejäl sats i nyllet som ni inte kan bemöta.

Men säg, var skall gränserna gå?

Just nu pågår ett intressant meningsutbyte angående tidsvisning på "institutionaliserade" urverk.

En givande utväxling med källor och hänvisningar från båda parter som utmynnat i en läsvärd debatt.

Hur ställer du till dig de många anhöriga som har frågor kring exempelvis Estoniaförlisningen eller elfte September attackerna? Är de respektlösa mot sig själva då!?

Sådana som du saknar helt argument och tar till ett klassiskt grepp när du inget har att tillföra förutom intetsägande enradare och meningslösa motfrågor som överhuvudtaget har noll och intet med ämnet att göra.
När det gäller 9/11 och Estonia är det ingen som förnekar ATT det hänt, däremot hur och varför och av vem vilket jag har full förståelse för att man ifrågasätter. Här är det idioter som till varje litet halmstrå som ska bygga halmgubbar förnekar hela händelsen. Vi VET att folk dog av att en lastbils framfart dödade dem. Korrekt vore kanske att spekulera i vem och varför det hände, men förnekelsen att människor dödades är rent jävla respektlöst.
Sen om det var en alien eller Elvis som körde lastbilen får ni diskutera bäst fan ni vill.
Citera
2019-11-15, 08:27
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
När det gäller 9/11 och Estonia är det ingen som förnekar ATT det hänt, däremot hur och varför och av vem vilket jag har full förståelse för att man ifrågasätter. Här är det idioter som till varje litet halmstrå som ska bygga halmgubbar förnekar hela händelsen. Vi VET att folk dog av att en lastbils framfart dödade dem. Korrekt vore kanske att spekulera i vem och varför det hände, men förnekelsen att människor dödades är rent jävla respektlöst.
Sen om det var en alien eller Elvis som körde lastbilen får ni diskutera bäst fan ni vill.

Lastbilen som kördes längs Drottninggatan var ej samma som sedan stod i skyltfönstret på Åhlens.
Citera
2019-11-15, 08:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Lastbilen som kördes längs Drottninggatan var ej samma som sedan stod i skyltfönstret på Åhlens.

Nu kommer du återigen med helt ogrundade påståenden. Fantasier. Lögner.
Citera
2019-11-15, 08:59
Medlem
Citat:
Du har förstås de olika registreringsnumrena?
Citera
2019-11-15, 09:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du vet själv om hur mycket misstag ni lämnade efter er. Att FUPen blev offentlig var ju inte heller till er fördel.

Det är inte mycket du har att komma med, utom dina privata fantasier.

Har du över huvudet taget stöd för det du påstår?
Citera
2019-11-15, 09:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Du vet själv om hur mycket misstag ni lämnade efter er. Att FUPen blev offentlig var ju inte heller till er fördel.

Varför skulle den som totade ihop planerna för The Hoax On Drottninggatan utgå ifrån att FUP:en ej skulle bli offentlig?

Var tog den första lastbilen, som mina bekanta såg från sergeltrappan, vägen då? Smet den åt andra hållet när alla flanörer för en sekund kollade på klockan?
Citera
2019-11-15, 09:11
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är inte mycket du har att komma med, utom dina privata fantasier.

Har du över huvudet taget stöd för det du påstår?

Innan jag svarar på din fråga.
Har du läst hela FUP? Hur många gånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in