2020-02-03, 18:46
Medlem
Alkemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Intressant. Vill du förklara lite mer ingående så vi förstår?

Som framgår av dokumentet "Bedrägeriet på Drottninggatan version 1_00.pdf" var händelsen på Drottninggatan i Stockholm 2017-04-07 ett bedrägeri. En syntetisk terrorövning som förmedlades av polis och media som en verklig händelse.

SVT och SR deltog i bedrägeriet, och deltar fortfarande. En anmälan är gjord till granskningsnämnden för public service delaktighet i terrorism mot befolkningen, vilket strider mot deras sändningstillstånd.

I första skedet vägrade granskningsnämnden granska ärendet på grund av att anmälan inte riktade sig mot ett specifikt program. I andra skedet, då anmälan riktade sig mot ett specifikt program, vägrade granskningsnämnden granska ärendet på grund av, citat: "För att effektivt utnyttja myndighetens och granskningsnämndens resurser behöver nämnden prioritera vissa anmälningar. Detta innebär att alla anmälningar inte kan prövas."

Granskningsnämnden prioriterar bort ett ärende där public service terroriserar och deltar i en psykologisk operation mot befolkningen, för att effektivt utnyttja sina resurser.

Riksrevisionen har nu inlett en granskning av granskningsnämnden. Dock inte med en officiellt meddelad anknytning till ärendet. Men riksrevisionen är väl informerade om bedrägeriet på Drottninggatan.

För information: https://tinyurl.com/y5687szd
Citera
2020-02-03, 19:37
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkemi
Som framgår av dokumentet "Bedrägeriet på Drottninggatan version 1_00.pdf" var händelsen på Drottninggatan i Stockholm 2017-04-07 ett bedrägeri. En syntetisk terrorövning som förmedlades av polis och media som en verklig händelse.

SVT och SR deltog i bedrägeriet, och deltar fortfarande. En anmälan är gjord till granskningsnämnden för public service delaktighet i terrorism mot befolkningen, vilket strider mot deras sändningstillstånd.

I första skedet vägrade granskningsnämnden granska ärendet på grund av att anmälan inte riktade sig mot ett specifikt program. I andra skedet, då anmälan riktade sig mot ett specifikt program, vägrade granskningsnämnden granska ärendet på grund av, citat: "För att effektivt utnyttja myndighetens och granskningsnämndens resurser behöver nämnden prioritera vissa anmälningar. Detta innebär att alla anmälningar inte kan prövas."

Granskningsnämnden prioriterar bort ett ärende där public service terroriserar och deltar i en psykologisk operation mot befolkningen, för att effektivt utnyttja sina resurser.

Riksrevisionen har nu inlett en granskning av granskningsnämnden. Dock inte med en officiellt meddelad anknytning till ärendet. Men riksrevisionen är väl informerade om bedrägeriet på Drottninggatan.

Aha, nu förstår jag. Du är sinnessjuk. Jag var på plats när det hände och jag vet vad jag såg.
Citera
2020-02-03, 20:22
Medlem
Alkemis avatar
Citat:
Aha, nu förstår jag. Du är sinnessjuk. Jag var på plats när det hände och jag vet vad jag såg.

Var var du på plats när det hände?
Och vad vet du att du såg?
Citera
2020-02-03, 21:13
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Var var du på plats när det hände?
Och vad vet du att du såg?

Jag vet ju nu vad du är för typ. Djupt sjunken i konspirationsträsket. Oavsett vad jag berättar så kommer inte du att lyssna för du vet bäst, bättre än ögonvittnen.

Jag är inte intresserad av att föra diskussioner med människor som inte har alla hästar hemma.
Senast redigerad av islamcultofdeath 2020-02-03 kl. 21:24.
Citera
2020-02-04, 21:32
Medlem
Alkemis avatar
Citat:
Jag vet ju nu vad du är för typ. Djupt sjunken i konspirationsträsket. Oavsett vad jag berättar så kommer inte du att lyssna för du vet bäst, bättre än ögonvittnen.

Jag är inte intresserad av att föra diskussioner med människor som inte har alla hästar hemma.

Du har just inte berättat något för oss.
Var du även närvarande i Christchurch?

Om du var med på Drottninggatan så borde du kunna argumentera för eller emot informationen i dokumentet.
Citera
2020-02-04, 21:37
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Du har just inte berättat något för oss.
Var du även närvarande i Christchurch?

Om du var med på Drottninggatan så borde du kunna argumentera för eller emot informationen i dokumentet.

Jag har ingen lust eller behov av att övertyga dig.

Du hänvisar till "dokumentet" hela tiden. Ett jävla internetdokument. Wow, vilken tyngd det har. Lika mycket värt som Kardashians photoshoppade bilder. GTFO.
Senast redigerad av islamcultofdeath 2020-02-04 kl. 21:41.
Citera
2020-02-04, 22:02
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg från (FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07) (Livstid i TR 2018-06-07) infogade.
/Mod.
Citera
2020-02-04, 22:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Exakt var i SVT’s sändningstillstånd nämns ’terrorism mot befolkningen’?

Är det inte mer lämpligt att anmäla till polisen om SVT ägnar sig åt terrorism? Vare sig granskningsnämnden eller riksrevisionen utreder väl brott?

Och om det är en konspiration som inbegriper flera statliga institutioner, varför tror du då att riksrevisionen står utanför denna?
Citera
2020-02-06, 19:52
Medlem
Citat:

Oj var du där.. Så traumatiskt det måste varit. Vad gjorde du där? Vilka delar bevittnade du själv?
Citera
2020-02-06, 22:02
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Oj var du där.. Så traumatiskt det måste varit. Vad gjorde du där? Vilka delar bevittnade du själv?

Sarkasm?

Oavsett, tänker inte outa mig själv här.
Senast redigerad av islamcultofdeath 2020-02-06 kl. 22:29.
Citera
2020-02-08, 22:01
Medlem
Alkemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Exakt var i SVT’s sändningstillstånd nämns ’terrorism mot befolkningen’?

Är det inte mer lämpligt att anmäla till polisen om SVT ägnar sig åt terrorism? Vare sig granskningsnämnden eller riksrevisionen utreder väl brott?

Och om det är en konspiration som inbegriper flera statliga institutioner, varför tror du då att riksrevisionen står utanför denna?

Granskningsnämndens uppgift är att granska public service och se till att de inte bryter mot sändningstillståndet. SVT har ingen särskild paragraf i sändningstillståndet som förbjuder dom att syssla med terrorism mot svenska folket, men §§13-16 beskriver hur sändningsrätten ska utövas, och om dom terroriserar folket, deltar i psykologiska operationer eller bedrägerier, så bryter dom mot dessa paragraferna.

"Hur sändningsrätten ska utövas

13 §
Sändningsrätten ska utövas opartiskt och sakligt samt med beaktande av att en vidsträckt yttrandefrihet och informationsfrihet ska råda i tv.
SVT ska före sändning av program så noggrant som omständigheterna medger kontrollera sakuppgifter i programmet. Ämnesval och framställning ska ta sikte på vad som är relevant och väsentligt.

14 §
Den som har befogat anspråk på att bemöta ett påstående ska ges tillfälle till genmäle. En begäran om genmäle ska behandlas skyndsamt. Bifalls begäran om genmäle, ska ett genmäle sändas så snart det kan ske i eller i anslutning till program av samma eller likartad karaktär som det som anmärkningen avser.
Om en skriftlig begäran om genmäle har avslagits av SVT ska bolaget lämna information till den berörde om förutsättningarna för att hos granskningsnämnden för radio och tv anmäla bolagets beslut eller dess handläggning av ärendet. Ett beslut om avslag ska innehålla uppgifter om skälen för avslaget.

15 §
Den enskildes privatliv ska respekteras i programverksamheten om inte ett oavvisligt allmänt intresse kräver annat.

16 §
SVT ska ta hänsyn till tv:s särskilda genomslagskraft när det gäller programmens ämnen och utformning samt tiden för sändning av programmen.
SVT bör ägna stor uppmärksamhet åt sättet att skildra våld i nyhetsprogram och andra program som informerar publiken om det faktiska våld som förekommer."

Polisen är en av huvudaktörerna i bedrägeriet, så om man anmäler SVT till polisen så blir dom tvungna att även utreda sin egen inblandning. Förre polischefen satt på podiet under bedrägeriet, tillsammans med förre säpochefen.

Den som vill anmäla till polisen kan göra det. Bevisen finns ju tillgängliga.
Citera
2020-02-08, 22:08
Medlem
Alkemis avatar
Citat:
Jag har ingen lust eller behov av att övertyga dig.

Du hänvisar till "dokumentet" hela tiden. Ett jävla internetdokument. Wow, vilken tyngd det har. Lika mycket värt som Kardashians photoshoppade bilder. GTFO.

Det innehåller uppgifter direkt ifrån polisen, i deras förundersökningsprotokoll, som dom använde i rättegången. Har det inget värde tycker du?

Domen mot Akilov har vunnit laga kraft. Ingen hade några invändningar mot det som polisen framförde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in