2019-11-14, 21:46
Medlem
paggans avatar
Några:

Säg inte till mamma att barnvakten dött.
Dude, where is my car?
The Blob
From dusk til dawn
Jack and Jill med Adam Sandler
Citera
2019-11-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redhustler
Steven Seagals filmer. Men dem är dock så dåliga att det är roligt att kolla på.

Med undantag av Under Belägring?
Citera
2019-11-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Fortfarande det sjunde inseglet

Men den är ju både underhållande och intressant!

Jag sänker ribban rejält och nämner den då sjukt upp-haussade filmen Odyssevs blick. Maken till kejsarens kläder har aldrig skådats.

https://imdb.com/title/tt0114863/?ref_=fn_al_tt_0
Citera
2019-11-14, 22:16
Medlem
Marvel Avengers, Suicide Squad, Fast & Furious osv.

Alla dessa skitfilmer hör hemma i avgrunden.
Citera
2019-11-14, 22:22
Medlem
Kandidatens avatar
Sämsta filmen jag sett de senaste åren är "Three Billboards Outside Ebbing, Missouri". Obegripligt hur den kunde bli så hyllad, ett riktigt pekoral och med usla skådespelarinsatser.
Citera
2019-11-14, 22:28
Medlem
KansasCityFagots avatar
Hur är det med Quentin Tarantinos senaste filmer? Jag har inte sett några sedan Kill Bill II, men jag har hört att de ska vara rent usla.

Jag visste att jag skulle få FLAK för att jag dissade 2001, men den är, fantastisk produktion till trots, riktigt tråkig. Eller hur?

Jag minns att jag satte mig ner för att se Bröderna Mozart, ni vet Olof Palmes sista film, på TV för länge sedan och blev helt skräckslagen. Det visade sig att jag förväxlat den med Amadeus, som var hyfsad och som jag såg långt senare. Bröderna Mozart måste jag utnämna "just nu" till världens genom tiderna hemskaste film. Varför då, undrar ni kanske? Jo, en massa vitpudrade homofiler som springer omkring och skriker alldeles svettiga och upphetsade i teatermiljö. Kan det bli värre? Jag tror inte det.

Får jag FLAK för att jag dissar Bröderna Mozart också?
Citera
2019-11-14, 22:30
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
I stort allt med Adam Sandler. Inte oväntat har han flest razzie nomineringar.
This.
Karln är så jävla genomusel att jag bara vill avsluta mitt liv varje gång jag ser honom. Hur fan lyckas han få medverka i film efter film efter film. Eller producerar han sitt eget skit därav anledning!?
Citera
2019-11-14, 22:39
Medlem
Hade rätt höga förväntningar på "Aniara" Ett rymdepos.. Filmen påminde om en resa på en Finlandskryss. Krystad och tråkig efter en stund drog jag i gång o snabbspolade. 1/5.
Citera
2019-11-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Allt som är marvel, typ x-man, Avengers och sånt skräp. Så jävla överhypat att folk inte kan se igenom hypen hur jävla dåliga filmerna är. Till och med DCs Batman vs Superman sög hårt.

Kan hålla med där men det kan också vara för att jag inte är något fan av den genren...har aldrig gillat superhjältefilmer överhuvudtaget, ser det bara som skit.
Den enda jag tyckt var okej var The Dark Knight från 2008

Jokern 2019 var också jävligt bra men det var nog för att den skippad alla superhjälte element och mer kändes som en fristående film, man behöver inte känna till hela DC storyn för att tycka att den är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Hade rätt höga förväntningar på "Aniara" Ett rymdepos.. Filmen påminde om en resa på en Finlandskryss. Krystad och tråkig efter en stund drog jag i gång o snabbspolade. 1/5.

Såg den faktiskt häromdagen utan några som helst förväntningar, visste bara att det var en svensk rymdfilm och tyckte det lät intressant, men för i helvete vad seg den var...bara en idiotisk story också
Den är 1 tim 46 min men kändes som 3 timmar bara för att den var så seg

Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
This.
Karln är så jävla genomusel att jag bara vill avsluta mitt liv varje gång jag ser honom. Hur fan lyckas han få medverka i film efter film efter film. Eller producerar han sitt eget skit därav anledning!?

Han har ju ett eget bolag som han grundade bara för att kunna göra alla filmer han vill göra, där har du svaret
Frågan kvarstår dock hur i helvete han lyckas få folk att sponsra hans filmer...
Senast redigerad av uttrakad90 2019-11-14 kl. 22:45.
Citera
2019-11-14, 22:49
Medlem
Karlxgustafs avatar
Seanafrika måste iaf vara den sämsta svenska filmen genom tiderna. Hur de fick någon att betala för skiten är en gåta.
Citera
2019-11-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
När internet kom på 90-talet så kunde man kolla in olika listor över bästa respektive sämsta i princip vad som helst. Den sämsta filmen var då Plan 9 from Outer Space, men den har ju idag en viss charm och körs nog om och om igen ute i världen när man dricker bira med bästaste killgänget för ett garv innan man går på krogen.

En kalkonfilm kan inte enligt min kvalificerade mening anses hamna i finalfältet när det gäller sämsta film, utan de är i allmänhet så ruttet producerade eller spelade att de är sevärda enbart på grund av det. I stället tänker jag mig, återigen med hänvisning till min kvalificerade kompetens att avgöra vad som är bra och dåligt, att påkostade filmer som är så tråkiga eller bajsnödiga att man inte står ut kvalar in. En film som är så dålig att man skrattar åt den räknas alltså inte, utan det är filmer som är så dåliga att det är en plåga att se dem till slutet som ska in på topplistan.

Jag kan tyvärr inte komma på en enskild titel, men alla svenska "julfilmer" som är skrivna av någon PK-regissör och som handlar om en HBTQ-familj där det finns en intolerant, vit man i medelåldern som till slut mjuknar upp och blir regnbågsman på grund av att en yngre kvinna med invandrarbakgrund från ett muslimskt land får honom på bättre tankar utnämns härmed till världens sämsta film genom tiderna.

Stanley Kubricks 2001 är också ett riktigt sömnpiller. När man sett de första 15 minuterna med alla fräcka filmeffekter väntar man förgäves på att någonting ska hända innan man somnar. När man sedan vaknar skäms man eftersom alla sagt att 2001 är den bästa filmen som gjorts och att det måste vara något fel på en när man började gäspa efter att H. ergaster kastat upp benknotan och Dr. Floyd åkt rymdfärja samt ringt hem till dottern.

Glöm inte att motivera så att det inte blir en "listtråd".

Just nu eller historiskt sett? Instämmer förövrigt att 2001 är ett förjävla sömnpiller absolut...
Citera
2019-11-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Terminator Dark Fate. hatar filmen, så jävla besviken. Inget var bra med filmen, inget. Alla filmer T filmer är bättre än denna rulle.

De två första ja, våga för helvete inte övertyga någon här annat tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in