2019-11-14, 19:59
Medlem
Glömde bort det självklara valet

Star Wars Holiday Special

https://www.imdb.com/title/tt0193524/

Kände inte till den förrän YouTube grävde fram den och spred denna galenskap. Världens sämsta film som dessutom kom med stor hype då Star Wars var jättestort just då. Mer knarkig film får man leta efter, med hela uppsättningen star wars skådespelare.

Herregud....
Citera
2019-11-14, 20:02
Medlem
Roy Andersson filmer är ju fantastiska mästerverk säger många... jag fattar inget och blir bara sömnig och uttråkad...... Vad tycker ni ?
Citera
2019-11-14, 20:09
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Av de jag kommer ihåg namnet på så är nog drive med ryan gosling eller vad han nu heter en av de sämre filmerna jag har sett.

Kanske för att jag hade förväntat mig nån fast and the furious, gone in 60 second eller Italien job men fick sen nån stumfilm med långa träliga scener av ingenting. Tror jag blev extra besviken då det var en kollega som seriöst rekommenderade den och personen i fråga verkade vettig innan rekommendationen. Efter det så var jag helt övertygad om att personen var farlig för omgivningen.
Det var länge sedan jag såg den men jag vill minnas den som okej, hade iofs inga förväntningar på filmen då jag inte hört något om den alls innan. Soundtracket var ju hursomhelst underbart.
https://www.youtube.com/watch?v=MV_3Dpw-BRY
Citera
2019-11-14, 20:13
Medlem
The revenant, tråkig och lång som fan.

Gravity, otroligt hypad men otroligt långtråkig, inget hände.
Citera
2019-11-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
Roy Andersson filmer är ju fantastiska mästerverk säger många... jag fattar inget och blir bara sömnig och uttråkad...... Vad tycker ni ?

Sant, Roy Andersson gör pretentiösa filmer där han gör en poäng av helt verklighetsfrämmande skådespeleri.

The wandering Earth är en riktigt dålig kinesisk sci-fi som fått bra betyg på IMDB pga massa nationalistiska kineser som hyllar skiten.
Citera
2019-11-14, 20:33
Medlem
R är en bra film.
Citera
2019-11-14, 20:36
Avstängd
PK-befriads avatar
Den absolut sämsta filmen måste vara så dålig att ingen har sett den. Inte ens den som gjorde den ville se den.
Citera
2019-11-14, 20:47
Medlem
Det är absolut inte den sämsta filmen genom tiderna men "The killing of a sacred deer" fick mig att känna mig lurad. Högt IMDB Score på 7/10, en bra trailer, bra skådespelare, bra foto och ljud/ljus. Men deras känslokalla dialoger, som säkert är poängen med filmen, får mig att ranka den som sämst.

Så onaturliga dialoger mellan personerna.
Citera
2019-11-14, 21:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Det var länge sedan jag såg den men jag vill minnas den som okej, hade iofs inga förväntningar på filmen då jag inte hört något om den alls innan. Soundtracket var ju hursomhelst underbart.
https://www.youtube.com/watch?v=MV_3Dpw-BRY

Alltså jag är inte kräsen och ser allt möjligt skit men den tillhör toppskicket på min shitlist. De har gjort en menlös film och slängt in lite musik.

Trots att jag har sett den så minns jag inget mer än att gosling verkar vara förståndshandikappad och svarar inte på tilltal samt en sekvens som känns som en evighet när man ser när han kör bil och det är någon syntmusik som spelas.
Citera
2019-11-14, 21:35
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Fortfarande det sjunde inseglet
Citera
2019-11-14, 21:42
Medlem
Kefalonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Kan det vara California Man?
Nej det var inte den. En äldre film vettesjutton när jag kan ha sett den.
Citera
2019-11-14, 21:43
Medlem
Kefalonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Tänker du på den här?

https://www.imdb.com/title/tt0087452/
Hahaha, ja det är ju galet vad ni kan här. Det är exakt den!
Har du sett den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in