2019-11-14, 19:03
Medlem
Steven Seagals filmer. Men dem är dock så dåliga att det är roligt att kolla på.
Citera
2019-11-14, 19:20
Medlem
Sånger från andra våningen, Roy Andersson. Värsta skräpet i modern tid.
Citera
2019-11-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomten81
Sånger från andra våningen, Roy Andersson. Värsta skräpet i modern tid.
Ja, fast den var ändå en hysterisk skrattfest .
Är inte det när två idioter går runt och säljer skämt grejer?
Extremt dålig film men gapskratten ekade högt på gatan .
Citera
2019-11-14, 19:26
Medlem
Qusimotos avatar
Dom flesta svenska filmer
Citera
2019-11-14, 19:27
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Den sämsta film jag sett var bc 10 000 med will smiths son. Hälften av de som bodde på nordpolen var negrer (som sonen smith). Mammutar användes för att resa pyramiderna i Egyptien. Ja, man undrar ju om inte negrerna frös och mammutarna svettades där i den egyptiska öken.
Maken till realistisk film har inte skådats.

PS. Nordpolen låg förövrigt söder om Egyptien i den filmen. Man seglade från nordpolen till egyptien via Nilen-
Will Smiths son är inte med i den filmen.
Citera
2019-11-14, 19:30
Medlem
Det är svårt att svara på, då man av naturliga skäl inte i lika hög utsträckning brukar se de allra värsta filmerna. De brukar inte gå upp på alla biografer.

Benämningar som "världens kassaste film" brukar egentligen inte ges till filmer som skulle vara sämre än alla andra, utan filmer som är kassa trots inte helt obefintlig budget, för att de trots allt lyckades komma upp på en biograf, trots att en massa arbete har lagts bakom dem av någon o.s.v., men inte minst för att de på något sätt lyckas roa med sin uselhet, istället för i likhet med tusentals andra filmer bara vara rätt och slätt usla och tråkiga. Oavsiktlig humor är väl en viktig del av konceptet.

Troll 2 (1990) anses väl av en del vara en nyare (än Outer Space-rullen) sådan film:

https://www.imdb.com/title/tt0105643/

Jag tror någon redan nämnde The Room, som många också har uppfattat som en helt oavsiktligt oerhört komiskt kass film:

https://www.imdb.com/title/tt0368226/?ref_=tt_sims_tt

Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Vad snackar du om? Stanley Kubricks 2001 är ett cinematiskt mästerverk.

Lugn, det här är ett öppet diskussionsforum, så naturligt nog händer det ibland att galningar hittar hit. Självfallet är det ett mästerverk, helt oavsett om någon sedan själv råkar njuta av den eller inte.
Citera
2019-11-14, 19:31
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Will Smiths son är inte med i den filmen.
Sorry..var har jag fått det från
Citera
2019-11-14, 19:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
När internet kom på 90-talet så kunde man kolla in olika listor över bästa respektive sämsta i princip vad som helst. Den sämsta filmen var då Plan 9 from Outer Space, men den har ju idag en viss charm och körs nog om och om igen ute i världen när man dricker bira med bästaste killgänget för ett garv innan man går på krogen.

En kalkonfilm kan inte enligt min kvalificerade mening anses hamna i finalfältet när det gäller sämsta film, utan de är i allmänhet så ruttet producerade eller spelade att de är sevärda enbart på grund av det. I stället tänker jag mig, återigen med hänvisning till min kvalificerade kompetens att avgöra vad som är bra och dåligt, att påkostade filmer som är så tråkiga eller bajsnödiga att man inte står ut kvalar in. En film som är så dålig att man skrattar åt den räknas alltså inte, utan det är filmer som är så dåliga att det är en plåga att se dem till slutet som ska in på topplistan.

Jag kan tyvärr inte komma på en enskild titel, men alla svenska "julfilmer" som är skrivna av någon PK-regissör och som handlar om en HBTQ-familj där det finns en intolerant, vit man i medelåldern som till slut mjuknar upp och blir regnbågsman på grund av att en yngre kvinna med invandrarbakgrund från ett muslimskt land får honom på bättre tankar utnämns härmed till världens sämsta film genom tiderna.

Stanley Kubricks 2001 är också ett riktigt sömnpiller. När man sett de första 15 minuterna med alla fräcka filmeffekter väntar man förgäves på att någonting ska hända innan man somnar. När man sedan vaknar skäms man eftersom alla sagt att 2001 är den bästa filmen som gjorts och att det måste vara något fel på en när man började gäspa efter att H. ergaster kastat upp benknotan och Dr. Floyd åkt rymdfärja samt ringt hem till dottern.

Glöm inte att motivera så att det inte blir en "listtråd".

Av de jag kommer ihåg namnet på så är nog drive med ryan gosling eller vad han nu heter en av de sämre filmerna jag har sett.

Kanske för att jag hade förväntat mig nån fast and the furious, gone in 60 second eller Italien job men fick sen nån stumfilm med långa träliga scener av ingenting. Tror jag blev extra besviken då det var en kollega som seriöst rekommenderade den och personen i fråga verkade vettig innan rekommendationen. Efter det så var jag helt övertygad om att personen var farlig för omgivningen.
Citera
2019-11-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kefalonia
Den sämsta filmen jag sett trodde jag hette Iceman. När jag googlar får jag inte upp den jag tänker på.
Den handlade i alla fall om en ”grottman” som hittas i ett isberg. De smälter isberget och han vaknar upp.
Nog för man sett många bottennapp, men den tog priset.

Tänker du på den här?

https://www.imdb.com/title/tt0087452/
Citera
2019-11-14, 19:37
Medlem
Gyrks avatar
Just nu??? Vadå ”just nu”.

För svensk del är väl Staffan Hildebrands ”G” den absolut sämsta kalkonfilmen som någonsin visats. Den slår alla rekord i lökighet. T.om ”Pensionat Paradiset” framstår i ljuset av detta filmiska haveri som ett mästerverk.
Citera
2019-11-14, 19:43
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Sådana här trådar blir snabbt värdelösa när folk bara slänger ur sig första bästa film som de inte gillar. Det finns gissningsvis mycket, mycket, mycket sämre filmer än Into The Wild eller Forrest Gump. Förtnämnda är ett mästerverk enligt mig.

Förmodligen rör det sig om skitungar med fem tittade filmer i bagaget och som dessutom gillar att tävla om vem som har den mest kontroversiella åsikten. Det är såna som misstar snabba bilar, tempo, oneliners, pangpang och halvnaket för "handling". Deras favoritfilmer är i regel 90 minuter långa och består utav så mycket greenscreen och datoranimation som det bara är möjligt i en film. Kan man se att det rör sig om stuntmän i slagsmålscenerna, som uppenbart aldrig connectar slag och sparkar, är det förmodligen bara ett plus i deras bok.

Disaster Movie och Norbit är förövrigt brutalt dåliga filmer. Jag rekommenderar ingen att se dem, inte ens för att själva ta reda på hur dåliga de faktiskt är. Lita bara på oss som säger det, snälla, för er egen skull.
Citera
2019-11-14, 19:43
Medlem
Deadpool 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här