2019-11-14, 17:38
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Eller bara en arm människa som fastnat framför en skärm, likt många av oss. Hon har glömt världen utanför och tittat sig lite för djupt i spegeln. Glöm inte hon är småbarnsmor även. De små är oskyldiga, likt FVs barn. Glöm ej medias stora skuld i detta och drev som jagat på henne även. Demonisera henne nu inte åt helvete överdrivet.

Barnen är oskyldiga och har som tur var en nanny som trygghet, men att växa upp i ett hem med en sån mamma ska inget barn behöva uppleva. Visst det finns föräldrar som sorgligt nog skaffar barn bara för att man ”ska skaffa barn”, föräldrar som har sina barn som assessorer, men det här är något helt annat. Om hon inte drar sig för att kasta andra barn under bussen för att få sin vilja igenom, vad säger att hon skulle skona sina egna barn.
Barn, speciellt småbarn, behöver dessutom trygghet, uppmärksamhet och kärlek, inte två galna föräldrar som ägnar all sin vakna tid åt att ”aktivista” på Instagram, Flashback och åt andra sidan.
Citera
2019-11-14, 17:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Har Daddy Blomberg någonsin själv uttalat sig offentligt avseende CW:s festliga upptåg?
Citera
2019-11-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har Daddy Blomberg någonsin själv uttalat sig offentligt avseende CW:s festliga upptåg?

Han är inne och försvarar henne ibland i kommentarerna på hennes Instagram-inlägg.
Citera
2019-11-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Naturligtvis är det trams, har Sankta Cecilia någonsin kastat oskyldiga eller utsatta kvinnor under bussen för att bekräfta sitt narrativ för dagen?

Kan vi sluta använda "kasta under bussen" ett tag? Vi kan väl variera oss lite. Man läser uttrycket överallt nu. Jag vill slippa få ett ep-anfall.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantElefant
Han är inne och försvarar henne ibland i kommentarerna på hennes Instagram-inlägg.

Ok, men hennes instagram är väl privat? Så det borde väl mest vara positiva kommentarer tänker jag.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Henko på Fbook:

"Hej hej alla!

Precis som er ser jag vad som skrivs på Cissis insta. Skärmdumparna är inte fejkade och jag har personligen sett dem själv tidigare i somras.

Personen önskade där och då att prata med mig om vad som hänt vilket jag då gick med på. Hon visste själv inte hur hon skulle se på det inträffade men var orolig för hur vi andra skulle reagera. Jag försäkrade då henne om att inga repressalier skulle drabba henne om hon valde att prata om det eller söka stöd hos polisen.

Men hennes inställning då var att hon ville prata med berörd person själv. Vilket det gjorde för att sedan gå vidare med sina respektive liv. Personen meddelade även mig om att saker kändes bättre och jag lade då saken till handlingarna men sa även att hon såklart hade all rätt att ändra sig.

Med det sagt gick jag även vidare med mitt liv.

Jag har pratat med berörd person under dagen och hon menar själv att hon varken pratat med, eller på annat sätt haft kontakt med Cissi.

Jag har också framfört samma budskap denna gång. Har hon ändrat sig, eller på annat sätt vill berätta sin historia så är det helt okej. Ingen kommer klandra henne eller på annat sätt outa vem hon är.

Hon har också fått läst och godkänt denne text innan vi publicerade. Och kommer såklart även ha fulla rätten att be oss ta ner den.

I övrigt blir det ju än en gång svårt att bemöta det Cissi skriver, att vi skulle begå "verbala och fysiska övergrepp" eller hängt ut kvinnor med skyddad identitet.

Av respekt för kvinnan kommer vi inte delge mer information, hon måste få smälta det här själv och välja hur hon går vidare. Personen låter hälsa att även hon uppskattar om ni låter bli att hänge er till spekulationer. Det här är en sak mellan berörda personer.

Samma sak gäller oss såklart."

Haha, riddar Henko, snedknullarnas snedknullare rycker ut! För det handlar ju inte om att hålla fansen ovetande om vad hans sysslat med, nej då!
Citera
2019-11-14, 17:48
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Kan vi sluta använda "kasta under bussen" ett tag? Vi kan väl variera oss lite. Man läser uttrycket överallt nu. Jag vill slippa få ett ep-anfall.

Nej absolut inte, vad är det för tråkig variation på tonpolisande?

Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag har aldrig förstått det där med att människor för flera hundra år sedan gick till stadens torg för att se brottslingar halshuggas/hängas, förrän nu. Jag vill se Cissi både falla, förnedras, kastas i fängelse, förlora vårdnaden av sina barn, bli utkastad av sin man, men helst av allt bara dö. Fy vilken hemsk människa hon är. Sveriges genom tiderna största psykopat?

Jag vill se henne tappa anseende, trovärdighet, reach och förmögenhet. Tänk dig Cissi sitta fast i en andrahandstvåa med Engelwinge som enda fan.. Det vore antagligen värre för henne än allt du nämnde ovan.

Jag erkänner att det finns ett visst mått av sadism i den önskningen, men främst tänker jag på alla de människor som skulle skonas från konsekvenserna av hennes bindgalna vrede..
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-14 kl. 18:09.
Citera
2019-11-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ok, men hennes instagram är väl privat? Så det borde väl mest vara positiva kommentarer tänker jag.

Den är mest positiv. Men många, likt mig, följer galenskapen tyst. Men ibland spricker det för någon men kommentaren raderas ofta och hon blockerar användarkonto. Men dagens är hyfsat ocensurerad.
Citera
2019-11-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Barnen är oskyldiga och har som tur var en nanny som trygghet, men att växa upp i ett hem med en sån mamma ska inget barn behöva uppleva. Visst det finns föräldrar som sorgligt nog skaffar barn bara för att man ”ska skaffa barn”, föräldrar som har sina barn som assessorer, men det här är något helt annat. Om hon inte drar sig för att kasta andra barn under bussen för att få sin vilja igenom, vad säger att hon skulle skona sina egna barn.
Barn, speciellt småbarn, behöver dessutom trygghet, uppmärksamhet och kärlek, inte två galna föräldrar som ägnar all sin vakna tid åt att ”aktivista” på Instagram, Flashback och åt andra sidan.

Miljoner barn har tyvärr själviska föräldrar. CW har hamnat i hetluften pgav Me too och förtal av FV. Ungarna får väl vittna själva i framtiden.
Citera
2019-11-14, 17:57
Medlem
Citat:
Den är mest positiv. Men många, likt mig, följer galenskapen tyst. Men ibland spricker det för någon men kommentaren raderas ofta och hon blockerar användarkonto. Men dagens är hyfsat ocensurerad.
Hur många gilla-markeringar får hon på ett inlägg ungefär? Har det mattats av något över tid?
Citera
2019-11-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tordonser
Hur många gilla-markeringar får hon på ett inlägg ungefär? Har det mattats av något över tid?

Hyfsat stabilt senaste månaderna. 1-4k.
Citera
2019-11-14, 18:03
Citat:

Du känner inte för att bjuda på lite skärmdumpar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in