2019-11-07, 10:58
Medlem
Chozos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Att det skulle handla om en otrohetsaffär är så skrattretande långsökt. För det första; Hur skulle det ”ryktet” nåt Cissi eller någon av hennes fans, som knappt visste om vad Haveristerna var för podd innan hennes medverkan?
Precis, i podden berättade hon ju att hon hade väldokumenterade hot mot flera kvinnor från Henrik, och nu skulle hon istället försöka sänka honom med en simpel otrohetshistoria (där som en händelse en annan Haverist är delaktig). I call bullshit.
Citera
2019-11-07, 11:04
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Cissi må ha flyttat fokus men Henrik har gått under jorden. Varför? Inte för att han är ”obehaglig” eller skulle ha ”hotat” kvinnor, det är bullshit. Vad kvarstår? Rena dödshot? Knappast. Det skulle ju i så fall anmälas och Cissi skulle vara rökt. Utifrån vad vi vet känns ju inte ryktet om otrohet och bevis i form av skärmdumpar så långt bort. Faktiskt.

Jag fick precis klartecken att ge er Flashbackare någonting att gå på.

Det här är vad som låg uppe på Moa Wallin från Della Qs Twitter. Hon har 11,000+ följare.

https://minfil.com/afB4feA0nc/myra_png

Konversationen finns i sin helhet, men den är egentligen oviktig i dagsläget då Cecilia och hennes man har samtalat med Henrik nyligen och utöver att konstatera att Myra verkar vara en minst sagt ambitiös person så är det upp till henne hur hon väljer att gå vidare med det här om hon gör det alls, hon har en rättegång framför sig och en familj och helt andra saker att syssla med.

Det handlar som jag uppfattat det om att få vara ifred från människor som hon anser trakasserar henne.
Citera
2019-11-07, 11:11
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chozo
Precis, i podden berättade hon ju att hon hade väldokumenterade hot mot flera kvinnor från Henrik, och nu skulle hon istället försöka sänka honom med en simpel otrohetshistoria (där som en händelse en annan Haverist är delaktig). I call bullshit.

Precis! Att inte alla istället frågade sig ”Varför skulle Cissi Wallin medverka i podden, om hon innan podden kände till att Henrik skulle varit hotfull mot kvinnor”. Sen var det väl under andra delen av podden, efter diskussionen varit som mest livlig mellan Henrik och Cissi, som det första påståendet dök upp. Nu efter podden har det växt ytterligare, från hotfull till våldsam mot kvinnor. Hade det istället varit Axel eller Myra som gått hårt på mot Cissi, hade det varit obekväma ”sanningar” som plötsligt dykt upp mot dem.
Citera
2019-11-07, 11:17
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mensflytning

Det handlar som jag uppfattat det om att få vara ifred från människor som hon anser trakasserar henne.

Det är ju naturligtvis bullshit. Hon vill hämnas för att de avslöjade att hon är en jävla hycklare och lögnare.
Hon skjuter sig i foten här, visst spär det på rädslan för henne men hon visar igen hur hon kan gå hur långt som helst för att krossa människor hon ogillar.
Citera
2019-11-07, 11:22
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det är ju naturligtvis bullshit. Hon vill hämnas för att de avslöjade att hon är en jävla hycklare och lögnare.
Hon skjuter sig i foten här, visst spär det på rädslan för henne men hon visar igen hur hon kan gå hur långt som helst för att krossa människor hon ogillar.

Det är inte min sak att avgöra, kanske är det så. Men Cecila har en rättegång framför sig som kommer ha stort medialt intresse.

Det åsido så har Haveristerna gjort sig ovänner med väldigt många genom åren och den här dumpen var som sagt en programledare på P3 först med att publicera offentligt.
Citera
2019-11-07, 11:24
Medlem
Citat:

Det här är vad som låg uppe på Moa Wallin från Della Qs Twitter. Hon har 11,000+ följare.

Konversationen finns i sin helhet, men den är egentligen oviktig i dagsläget då Cecilia och hennes man har samtalat med Henrik nyligen och utöver att konstatera att Myra verkar vara en minst sagt ambitiös person så är det upp till henne hur hon väljer att gå vidare med det här om hon gör det alls, hon har en rättegång framför sig och en familj och helt andra saker att syssla med.

Men ingen av de 11000 följarna skickade skärmdumpen vidare till Henriks sambo då, uppenbarligen.

Sen stämmer ju inte det där med vad du sa tidigare att hon "pressade Henrik på ett jobb". Det framgår ju inte alls. I så fall handlar det ju om att de ska avsluta en relation och "bara vara kompisar" ifall hon faktiskt får jobbet. Att hon ska ha jobbet diskuteras ju inte.

Det som *kanske* framgår av den där är då att Henrik ska ha varit otrogen mot sin sambo för typ fyra år sedan? Om han ens hade samma sambo då (ingen aning). Jaha.
Senast redigerad av Habakuck 2019-11-07 kl. 11:26.
Citera
2019-11-07, 11:28
Medlem
Citat:

Klartecken från vem? Börjar undra vilket syfte du har egentligen? Och precis när haveristerna ska intervjua avhoppade från Gardet

Cissi ägnar sig ju själv åt trakasserier iaf om man ska tro kommentarer på bloggbevakning.
Citera
2019-11-07, 11:33
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Men ingen av de 11000 följarna skickade skärmdumpen vidare till Henriks sambo då, uppenbarligen.

Sen stämmer ju inte det där med vad du sa tidigare att hon "pressade Henrik på ett jobb". Det framgår ju inte alls. I så fall handlar det ju om att de ska avsluta en relation och "bara vara kompisar" ifall hon faktiskt får jobbet. Att hon ska ha jobbet diskuteras ju inte.

Det som *kanske* framgår av den där är då att Henrik ska ha varit otrogen mot sin sambo för typ fyra år sedan? Om han ens hade samma sambo då (ingen aning). Jaha.

Hahaha, Du har varit rolig hela den här tråden. Duger det om jag lägger upp en dump där Henrik själv ondgör sig över sitt liv och att han varit otrogen? Frågan innebär också implicit att du tar ansvar för att Henrik outas. Det är en ja/nej fråga.
Citera
2019-11-07, 11:34
Medlem
Citat:
Hahaha, Du har varit rolig hela den här tråden. Duger det om jag lägger upp en dump där Henrik själv ondgör sig över sitt liv och att han varit otrogen? Frågan innebär också implicit att du tar ansvar för att Henrik outas. Det är en ja/nej fråga.

Visst, lägg ut den.

Fast det handlar ju isf ändå inte om Myras jobb, det var det som var min fråga?
Citera
2019-11-07, 11:35
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Visst, lägg ut den.

Nej. Så roligt ska vi inte ha och så illa vill jag inte Henrik och hans sambo.

Jag lämnar tråden, givetvis besegrad och säger istället att time will tell.

(Jag har inte betalt för att sitta här längre)
Citera
2019-11-07, 11:38
Medlem
TheBusters avatar
Citat:

Var det där allt? Om den nu är riktig, och om den varit känd inom höger kretsar så varför höll de käften? Inte en chance.

I call bull
Citera
2019-11-07, 11:39
Medlem
muminfjants avatar
Om Henrik har varit otrogen, vem bryr sig?

Mensflytningar springer uppenbarligen Cissis ärenden och försöker styra narrativet, precis som vanligt med den där manipulativa häxan således. Extremt lol på att Haba skulle ta ansvar för den uthängning som Mensflytningar sysslat med hela morgonen.

Gå och lägg dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in