Citat:
Ursprungligen postat av
MosterIBoras
Det jag har provat är följande :
Ectasy tidigt 2000-tal : Första gången gillade jag det (var ensam) men det tog väldigt lång tid, typ 2h så jag trodde jag blivit lurad. Kände en väldigt känsla att jag älskade alla och skrev massa romantiska saker på chatt till tjejer, andra gången jag provade fick jag panikattack och prövade det aldrig mer efter det.
Amfetanmin också tidigt 2000 tal, vet inte men kanske 2003-2002 ? : Var full när jag tog det av en kompis som hade, snortade det och det kändes väldigt obehagligt, kändes som typ tvättmedel, kände inte heller ett skit av det men det kanske var för att jag var full. Han själv älskade det då det gjorde att han målade massa skumma (men välritade) teckningar på demoner och andra läskigheter.
Alkohol : Provade första gången när jag var 16 och har i stort sett varit beroende på det i över 20 år.
Var nyligen på avgiftning och efter det tagit ett beslut att aldrig mer dricka, inte för att jag inte tycker om att dricka men det blev så mycket negativa konsekvenser för mig och att jag blev aggressiv och hamnade ofta i fyllecell eller omhändetagen av vakter.
Benzodiazepiner : Detta har jag fått i många år men i små doser av olika beroendeenheter runt om i Sthlm och under avgiftningar. Denna gång fick jag nitrazepam då jag bara satt vaken på nätterna och klagade på ångest. Jag bad inte om det utan de gav mig det. Det var ta mig fan den skönaste benzon jag någonsin fått, först kände jag mig nästan "hög" och på gott humör, otroligt avslappnad , sen sov jag som en liten nyfödd bebis i över 10h. Efter det har jag fått tag på det svart men inte av någon snubbe i orten utan en jag känner som får det utskrivet men som inte har behov av det längre. Det har jag tagit dagligen sen dess, cirka 10-15 mg om dagen.
Har hört att Heroin ska vara helt underbart att ta om man har ångest och bara vill in i "dimman" men jag har ju också sett mycket hur mycket människor kan gå ner sig på det bland annat genom dokumentären med Kenta och Stoffe. Jag är alltså nyfiken på det men samtidigt rädd och jag inte vill beblanda mig med kriminallitet eller kriminella personer.
Testa Cannabis (någon månad sen) också när jag var full som ett ägg, rökte som en vanlig cigg dvs på tok för mycket och fick en psykos som varade i cirka 1h. Kommer inte ihåg det själv men min han som gav mig filmade det. Kommer ihåg delar av psykosen och fick för mig att jag mötte Gud och kunde se in i framtiden. Jag var helt övertygad om detta flera dagar efter. Trodde jag kommit in i ett parrallelt (stavas det så?) universum där jag avlidit men i det ett annat universum levde jag som sagt var.
Efter det provade jag det igen men då tog jag bara några bloss, kände jag blev trött och somnade också på det, kändes rätt ok men det var inte min grej heller så det fortsatte jag inte med.
Just nu är det som sagt var Nitrazepam som jag älskar att ta varje dag, det gör mig till skillnad ifrån alkoholen anti-aggressiv, lugn och på gott humör, väldigt skön känsla och man luktar ju inte alkohol eller får någon "baksmälla" dagen efter men det är relativt dyrt, en karta kostar cirka 250 sek på 25 tabletter.
Att gå tillbaka till alkohol är totalt uteslutet, alkohol kommer jag aldrig mer att dricka dessutom kan jag inte då jag får antabus 600mg 2ggr vecka.
Sen fick jag morfin en gång på sjukan när jag ramlat med en flaska och skurit upp hela handen och behövde sy, fick en tablett och den var också himmelriket, blev på extremt gott humör. Dagen efter skrev jag ut mig , drog till bolaget och drog i mig två 7,5 % och efter det skrev jag en tenta i förberendande matematik som jag fick godkänt på men det var för att jag pluggat ganska mycket inför tentan innan incidenten med handen som blev skadad.
Skit i heroinet. Jag gick på horse i ca ett år och jag är en medelklass-akademiker med folk i mitt liv som VERKLIGEN inte har köpt bollar om man säger så men har alltid varit en sån där människa som måste ha "något rus" i mitt liv - jag bara är sån, tyvärr. Så jag provade heroin en gång när jag skulle köpa benso men killen inte kom och av en slump frågade en gambian om jag ville köpa heroin istället. Tyckte det var nice, men sjukt mkt tamare rus än vad man har fått höra - fattade inte hur folk kunde bli så brutala torskar på det.
Det vidriga med heroinet är att det snabbt eskalerar. Man köper 2 bollar varje vecka i början. Någon gång köper man en extra. En boll kändes svinbillig i början - gick man ut på krogen kunde man ju bränna 2 lax liksom. Jo.. tjena. Det bästa sättet jag kan likna det vid är som att man börjar utveckla en sorts mani över heroinet. Man vill bara ha mer och mer. Andra droger kan jag köpa en stor mängd av för att få bättre pris och så knarkar jag ändå måttligt. Men vet inte hur många gånger jag lurade mig själv att jag skulle köpa en 10:a horse och räknade på hur länge den skulle räcka om jag chillade på den.. allt som oftast var den slut efter max 2-3 dagar; oavsett mängd i princip.
Sen lever man ett vidrigt dubbelliv om man som jag har mitt sociala umgänge i ett helt annat universum. Man har alltid små ärenden på g när man egentligen drar och köper heroin. Man måste planera en jävla massa för att vardagen ska gå ihop om man som jag hade jobb och antaganden.. Lika självklart som att åka till Ica Maxi när kylen gapar tom blir det att planera in dagens köp av heroin.
Nu är inte jag kriminell på något vis, hade ett jobb då som var ganska välbetalt.. det sista halvåret gick ändå i princip alla pengarna jag fick in till heroin. Och då var det ganska ofta jag kritade några gram dagarna innan löning. Oftast var man inte ens väck; det handlar mer om att stävja AT än att satsa på en kanondag.. Inte så jättekul att jobba som en jävla slav bara för att kunna ge bort alla pengarna till nån jävla neger.
Om du som jag gillar att knulla så kan du glömma det också. Var typ inte kåt en gång det året jag höll på. Helt jävla ointressant.. det var ganska ointressant med andra människor öht.
Nej, tack och lov att man har slutat med den där vidriga skiten. T om cold turkey - att man mår så dåligt att man nästan dör i 2-3 dagar är ju för fan inte ett piss jämfört med att ständigt vara pank och i beroendeställning till nån äcklig jävel.. det fattar ju alla, men som sagt: heroinberoendet är som en jävla mani, så jag förstår alla som kämpar med skiten.