Citat:
Ursprungligen postat av
pillerkung123
Tar det konstant i någon vecka innan jag lägger ner. Sen går det någon månad och så är jag tbx på tramen sen skjutsat den inte på så behöver starkare. Inga problem med att gå cold turkey har gjort det typ 5 gånger nu. Men mitt problem är att det inte håller i sig... ska jag skjuta det eller röka kanske också hjälper ? Har bara snortat jonk så vettifan vet att det blir bättre rush med iv men håller det i sig längre ?
Det är en drog med kort halveringstid - en jävla berg-och-dal-bana till opiat. Ta dessa ord från en man som faktiskt har missbrukat heroin relativt hårt i perioder:
Gör inte den idiotiska tabben att du tror att ditt missbruk blir "billigare" för att du börjar skjuta. Om du tar ett tvärsnitt på ett par hundra IV-missbrukande heroinister så kan jag lova dig att inte en käft kommer säga att misssbruket blev billigare när de gick över till nålen.
Det tackar jag inre styrka för att jag aldrig ens övervägde. Var rationell nog att fatta att det hade varit skitnice och då hade jag förmodligen suttit och häckat i nån kvart i Hallonbergen och skjutit heroin än idag.
Röka är lite meckigt, jag lärde mig aldrig det riktigt utan höll mig till att snorta som trots allt funkar. Oavsett doseringsmetod så kommer ruset alltid att kännas "för kort" och du kommer alltid vilja ha mer.. tyvärr!
Du är inne på en slippery slope bara genom att bygga en relation till drogen som du har gjort. Jag hade exakt samma inställning i början. Det var säkert ett par år när jag kunde tjacka ett par bollar om helgen eller gå på varor en vecka - men det räcker med att något drastiskt förändrar ditt liv så att du kommer in i en svacka eller att kranen med tramadol en dag slutar svara och heroinet trots allt "ger mer valuta för pengarna".
Sorry man, jag vill inte leka nån jävla moralkärring. Till skillnad mot typ alla andra droger så har jag knappt mött någon som har haft en totalt problemfri relation till heroinet.