2019-11-14, 12:15
Medlem
zero414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Du vaknade upp och började känna dig sjuk????? Abstinens...

Att sova 1,5-2h efter sista dos är väl ingen fara, dock rekommenderat att försöka somna på sidan. Bara du inte brukar benso eller dyl så är det ju ganska chill att sova så länge du inte ODar vid intag.

Kunde sova rätt okej sen. Men vaknade llte svettig och så. Hade bara rökt 2 dagar typ. Rökte det sista nästan direkt när jag vaknat, mådde faktiskt lite dåligt då. Var dåsig när jag vakna så skulle nog väntat lite. Men allt gick OK i alla fall. Sov nästan hela natten sen.
Citera
2019-11-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillerkung123
Tar det konstant i någon vecka innan jag lägger ner. Sen går det någon månad och så är jag tbx på tramen sen skjutsat den inte på så behöver starkare. Inga problem med att gå cold turkey har gjort det typ 5 gånger nu. Men mitt problem är att det inte håller i sig... ska jag skjuta det eller röka kanske också hjälper ? Har bara snortat jonk så vettifan vet att det blir bättre rush med iv men håller det i sig längre ?
Det är en drog med kort halveringstid - en jävla berg-och-dal-bana till opiat. Ta dessa ord från en man som faktiskt har missbrukat heroin relativt hårt i perioder:

Gör inte den idiotiska tabben att du tror att ditt missbruk blir "billigare" för att du börjar skjuta. Om du tar ett tvärsnitt på ett par hundra IV-missbrukande heroinister så kan jag lova dig att inte en käft kommer säga att misssbruket blev billigare när de gick över till nålen.

Det tackar jag inre styrka för att jag aldrig ens övervägde. Var rationell nog att fatta att det hade varit skitnice och då hade jag förmodligen suttit och häckat i nån kvart i Hallonbergen och skjutit heroin än idag.

Röka är lite meckigt, jag lärde mig aldrig det riktigt utan höll mig till att snorta som trots allt funkar. Oavsett doseringsmetod så kommer ruset alltid att kännas "för kort" och du kommer alltid vilja ha mer.. tyvärr!

Du är inne på en slippery slope bara genom att bygga en relation till drogen som du har gjort. Jag hade exakt samma inställning i början. Det var säkert ett par år när jag kunde tjacka ett par bollar om helgen eller gå på varor en vecka - men det räcker med att något drastiskt förändrar ditt liv så att du kommer in i en svacka eller att kranen med tramadol en dag slutar svara och heroinet trots allt "ger mer valuta för pengarna".

Sorry man, jag vill inte leka nån jävla moralkärring. Till skillnad mot typ alla andra droger så har jag knappt mött någon som har haft en totalt problemfri relation till heroinet.
Citera
2019-11-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NarreNarreK
Det är en drog med kort halveringstid - en jävla berg-och-dal-bana till opiat. Ta dessa ord från en man som faktiskt har missbrukat heroin relativt hårt i perioder:

Gör inte den idiotiska tabben att du tror att ditt missbruk blir "billigare" för att du börjar skjuta. Om du tar ett tvärsnitt på ett par hundra IV-missbrukande heroinister så kan jag lova dig att inte en käft kommer säga att misssbruket blev billigare när de gick över till nålen.

Det tackar jag inre styrka för att jag aldrig ens övervägde. Var rationell nog att fatta att det hade varit skitnice och då hade jag förmodligen suttit och häckat i nån kvart i Hallonbergen och skjutit heroin än idag.

Röka är lite meckigt, jag lärde mig aldrig det riktigt utan höll mig till att snorta som trots allt funkar. Oavsett doseringsmetod så kommer ruset alltid att kännas "för kort" och du kommer alltid vilja ha mer.. tyvärr!

Du är inne på en slippery slope bara genom att bygga en relation till drogen som du har gjort. Jag hade exakt samma inställning i början. Det var säkert ett par år när jag kunde tjacka ett par bollar om helgen eller gå på varor en vecka - men det räcker med att något drastiskt förändrar ditt liv så att du kommer in i en svacka eller att kranen med tramadol en dag slutar svara och heroinet trots allt "ger mer valuta för pengarna".

Sorry man, jag vill inte leka nån jävla moralkärring. Till skillnad mot typ alla andra droger så har jag knappt mött någon som har haft en totalt problemfri relation till heroinet.

Okej kompis Du har fått mig o tänka lite på mitt bruk. Ska lägga ner horset efter denna gubben iom det är så satans kort halveringstid. Kan i ärlighetens namn säga att jag ska lägga ner horset men tramen kommer alltid ligga nära mitt hjärta men det funkar bara i någon vecka sen måste ja ta break på någon vecka. Vad tycker du om det ? Lika dissfunkionelt eller låter lite vettigare kanske? kan säga att jag tar opi för att koppla av någon vecka sen är jag helt resetad o jobbar så in i helvete tills jag måste ha mitt "break" igen one love narre
Citera
2019-11-18, 03:14
Medlem
Tycker Heroin är överskattat nasalt och vid rökning. Provat flera olika, tycker det som med Morfin dvs jag får den där tunga känslan men saknar "ruset" som jag får på Oxycontin.

Imovane, Dolcontin har jag provat rektalt, det slår bara snabbare inte kraftfullare för mig. Jag provade rektalt för att förhoppningsvis få ett bättre rus, punkt. Inte för "njutnings" skull. Jag hade tagit det i öronen om det gav bättre rus, så ni behöver inte sätta igång med era bögfasoner. Det var dock inte värt det som sagt. Jag han knappt ställa mig upp så hade Imovanen kickat, men absolut inte kraftfullare och samma sak med Dolcontinen. Dolc är förövrigt ett preparat jag verkar vara helt immun emot eller väntar mig för mycket av, eller om det är toleransen från Oxyn(mer troligt). När jag var riktigt nere hittade jag en kompost full med mediciner som folk hade slängt och 100 st 5 mg Dolcontin. Åt upp dem på några dagar och aldrig varit så besviken på en opiat. Jo, kanske Tramadol. Samma sak med Imovane nu för tiden, dvs permanent tolerans. Stormorfar(gammal avliden FB-användare ) och flera andra pratade om samma sak för några år sedan. Har haft uppehåll i 1 år från Imovane och allt annat och det funkar endå inte.
SORRY för off topic!

Kommer prova Heroin IV någon gång i framtiden när jag är väl förberedd för det lär ju vara en helt annan grej i alla fall. Men måste förbereda ordentligt och gärna ha någon med(kan inte direkt fråga morsan) så man inte gör fel och får amputera armen eller något. Det är ingenting jag aktivt planerar, men man kan ju börja lite och förbereda om livet skulle gå helt åt helvete. Några tips? Var köper ni t.ex. 100% rena/sterila kanyler? Viktigt att de ligger i förpackningar osv kan jag tänka mig.
Senast redigerad av No6 2019-11-18 kl. 03:22.
Citera
2019-11-19, 22:46
Medlem
zero414s avatar
Nån mer som märkt att det bara är det "afrikanska" bruna Heroinet nu för tiden i 90% av fałlen? Och ingen vidare kvalité heller. Köper liten för 300 och stor för 600. Är 0,4g jämfört med 0,9g ungefär i dom. Har slutat nu som tur är.

Vet inte om det man kan köpa på DarkNet är bättre?
Fick tag i en 0,2:a för tre månader sen som var ljusare och pulver och riktigt bra!

Är glad att lägga pengarna på annat.
Citera
2019-11-26, 14:39
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero414
Nån mer som märkt att det bara är det "afrikanska" bruna Heroinet nu för tiden i 90% av fałlen? Och ingen vidare kvalité heller. Köper liten för 300 och stor för 600. Är 0,4g jämfört med 0,9g ungefär i dom. Har slutat nu som tur är.

Vet inte om det man kan köpa på DarkNet är bättre?
Fick tag i en 0,2:a för tre månader sen som var ljusare och pulver och riktigt bra!

Är glad att lägga pengarna på annat.
Vad menas med "afrikanskt" heroin?
Att det har smugglats till europa via Afrika lr att du köpt det av afrikaner?

Tycker färgen på varor inte nödvändigtvis har något med kvaliteten att göra.
Undagstagsvis ljust/beige som säjs i pulver och redan är bankat med syra. Väldigt vanligt. Och ofta väldigt dåligt.

Heroinet blir bara billigare och billigare men kvaliteten är ofta sämre än förr.
Gå tillbaka 15år så tog man fan en OD på en 0,1a utan tolerans. Då fanns det smack oxå.
Tycker bara det finns mediokert talibangryn nuförtiden.
Citera
2019-11-26, 15:54
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Tycker Heroin är överskattat nasalt och vid rökning. Provat flera olika, tycker det som med Morfin dvs jag får den där tunga känslan men saknar "ruset" som jag får på Oxycontin.

Imovane, Dolcontin har jag provat rektalt, det slår bara snabbare inte kraftfullare för mig. Jag provade rektalt för att förhoppningsvis få ett bättre rus, punkt. Inte för "njutnings" skull. Jag hade tagit det i öronen om det gav bättre rus, så ni behöver inte sätta igång med era bögfasoner. Det var dock inte värt det som sagt. Jag han knappt ställa mig upp så hade Imovanen kickat, men absolut inte kraftfullare och samma sak med Dolcontinen. Dolc är förövrigt ett preparat jag verkar vara helt immun emot eller väntar mig för mycket av, eller om det är toleransen från Oxyn(mer troligt). När jag var riktigt nere hittade jag en kompost full med mediciner som folk hade slängt och 100 st 5 mg Dolcontin. Åt upp dem på några dagar och aldrig varit så besviken på en opiat. Jo, kanske Tramadol. Samma sak med Imovane nu för tiden, dvs permanent tolerans. Stormorfar(gammal avliden FB-användare ) och flera andra pratade om samma sak för några år sedan. Har haft uppehåll i 1 år från Imovane och allt annat och det funkar endå inte.
SORRY för off topic!

Kommer prova Heroin IV någon gång i framtiden när jag är väl förberedd för det lär ju vara en helt annan grej i alla fall. Men måste förbereda ordentligt och gärna ha någon med(kan inte direkt fråga morsan) så man inte gör fel och får amputera armen eller något. Det är ingenting jag aktivt planerar, men man kan ju börja lite och förbereda om livet skulle gå helt åt helvete. Några tips? Var köper ni t.ex. 100% rena/sterila kanyler? Viktigt att de ligger i förpackningar osv kan jag tänka mig.

Jo, fråga mamma om hon kan vara med.

Yes, rena verktyg är A och O. Finns flera olika webshoppar att handla från. kanyler.se är en av dem.
Tänk genom om du verkligen vill köra IV. Det är liksom inte bara att hoppa tillbaka till andra administreringsvis sedan för de kommer att kännas klena i jämförelse.
Visst finns det personer som kan hålla sig till utspridda intag men oftast blir det IV som är det som känns lönt framöver.
Citera
2019-11-26, 17:48
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6

Heroin IV är också totalt jävla överskattat. Testat en gång för inte så länge sen. Vet inte om jag tog för mycket men detta va extremt jävla potenta varor. Inte bara enligt mig utan även 2 heroinister som fick 40mg var. De räckte gott och väl för dem. Tastade att röka först och på en hel natt kan jag ej rökt mer en 50mg MAX. Men slog nog i mig 35-40mg på 1 meter i venen vid biceps. Fick en skjuss visst som va ganska stark men inte Trainspotting skjuss. Sen är det bara tvär svart. Somnade fan dirket. Märkte inte ens av det. Gick på kopiösa mängder amfetamin och eller metamfetamin dagligen då. Skjöt säkert i mig en 5a minst per dag av amfetaminet och en 2g av racemat metamfetaminet. Inte på samma dag dock. Alltså inte 5g dos + 2g meta. Vet inte om detta spelade någon roll men hur som haver. Heroin IV är i mitt tycke helt jävla överskattat. Kände att det va mysigare att röka det. Smaka snuskigt dock. Typ ättika? Tack och hej.
Citera
2019-11-26, 19:49
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Har råkat ut för en lustig sak. Har aldrig fått små pupiller av nån opiat.
Det senate heroinet jag kom över ger mig små pupiller och det varar nog en 8 timmar efter en injicering.
Har varit så nöjd med att ha sluppit det med pupillerna och ska testa en annan sorts heroin nästa gång jag handlar för att se om detta kan ha hängt ihop med den batch jag handlat av senast.

Nån därute som ej brukar få förminskade pupiller men fått det av enstaka opiatsort?
Citera
2019-11-27, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillerkung123
Okej kompis Du har fått mig o tänka lite på mitt bruk. Ska lägga ner horset efter denna gubben iom det är så satans kort halveringstid. Kan i ärlighetens namn säga att jag ska lägga ner horset men tramen kommer alltid ligga nära mitt hjärta men det funkar bara i någon vecka sen måste ja ta break på någon vecka. Vad tycker du om det ? Lika dissfunkionelt eller låter lite vettigare kanske? kan säga att jag tar opi för att koppla av någon vecka sen är jag helt resetad o jobbar så in i helvete tills jag måste ha mitt "break" igen one love narre
Alltså enligt min erfarenhet så är horset en av de där drogerna som det är helt jävla omöjligt att leva ett något sånär "vettigt" liv med när man väl har blivit torsk på det. Det är inte värdigt liksom.

Tram funkar ju såklart bättre även om det är långt ifrån optimalt. För ett par år sedan resonerade jag exakt likadant som dig och jag vet att även om jag hade insett faran med horset så hade ingen jävel på flashback lyckats övertala mig att sluta med trammen. Det gjorde jag automatiskt när jag vaknade i en jävla ambulans för andra gången med en storgråtandes flickvän bredvid - kunde inte ens mitt personnummer och var helt jävla lost. Det skulle krävas ännu en ambulansfärd och till sist ett krampanfall på jobbet (arbetar på ett kontor i öppet kontorslandskap - inte så jävla kul kan jag säga) innan jag fattade att jag bara hade tur som inte hade fått några anfall bakom ratten eller på tunnelbaneperrongen etc. Alltså det är svårt att förklara hur jävla vidriga krampanfallen är för någon som inte upplevt dem - men tydligen var det nog för att jag aldrig mer skulle röra skiten åtminstone.

Jag är tyvärr av samma skrot och korn som du, broder! Jag måste "knarka av mig" nån dag eller två i veckan och jag röker grälle de flesta kvällarna innan jag somnar.. men jag är väl gammal nog att ha hittat nån form av "balans" på missbruket. Jag sköter det jag ska och har lärt mig att knarka utan att totalt spåra ur eller fortsätta tills man slår i väggen.. Själv kan jag inte hantera opis - köper det då och då men jag vet att jag inte kan ha det hemma t ex och att jag mycket enkelt halkar dit. Kan tipsa om kratom om du gillar det? Det går ju såklart inte att jämföra med horse eller liknande men tillsammans med en nice spliff och en mysig tjej i soffan så är det inte alls så illa faktiskt!

Men fy fan.. känner som sagt igen mig i det du skriver! Är själv ledig nu ett par dagar då jag står mellan två konsultuppdrag och gissa vad jag gjorde DIREKT efter jobbet idag? Köpte en bok jag varit sugen på men ffa droger för en lax. Men så länge jag inte har ungar som springer här hemma och jag är ledig så har jag ingen ångest över det.. har i ett tidigare liv knarkat i princip dygnet runt och då var det i princip snaran eller behandling som gällde.
Citera
2019-12-08, 01:39
Medlem
Jag har en fråga angående röka brunt heroin. När man röker på folie och lägger horset i en hög typ och eldar och suger i sig röken, då kan det ju börja smaka bränt efter en stund. Är det nån skillnad på horset när det bränns eller om du låter det glida på foliet, kan horset bli sönderbrännt så "effekten" försvinner eller så länge du får i dig röken är det skitsamma?
Senast redigerad av x-bend 2019-12-08 kl. 01:41.
Citera
2019-12-08, 17:24
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-bend
Jag har en fråga angående röka brunt heroin. När man röker på folie och lägger horset i en hög typ och eldar och suger i sig röken, då kan det ju börja smaka bränt efter en stund. Är det nån skillnad på horset när det bränns eller om du låter det glida på foliet, kan horset bli sönderbrännt så "effekten" försvinner eller så länge du får i dig röken är det skitsamma?

Ja du kan bränna sönder det, rök mer försiktigt och försök få det att glida lite sakta typ så de ser ut som olja på foliet. Rök inte på samma ställe tills du bränner sönder det om de inte glider så bra utan spä ut det lite, gör en lina av det å rök från kant till kant alltså inte i en hög då slösar du nog bort en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in