Citat:
Ursprungligen postat av
clevernickname
Den största rivaliteten i England är den mellan United och Liverpool. Då pratar vi klubbarna. Ingen spelare eller tränare är större än klubben.
Skulle United vinna titlar med OGS? Knappast. Det största problemet är nog ledningen i klubben.
Arsenal Vinna ligan? Knappast med Emery som manager.
Chelsea med Lampard? Ja, om han ges tid och tålamod finns.
Du har förmodligen rätt i att Klopp och Pep inte kommer att stanna i England. Frågan är vem som kommer att lämna först!
För Liverpools del kan jag mycket väl se Gerrard som ersättare till Klopp.
Givetvis så är Man Utd vs Liverpool ett mer klassiskt "derby" än vad Arsenal vs Man Utd är, men Liverpool var en mellanklubb i 25 år medans Arsenal och Man Utd dominerade PL i nästan 10 år och det var/är heta känslor mellan AFC och MU fansen.
Jag tror knappast att Ole-Gollum är kapabel nog till att vinna titlar med Man Utd, men han har ganska så OK resultat mot storlagen i PL.
Arsenal ville egentligen ha antingen Thomas Tuchel eller Luis Enrique som ersättare för Wenger, men Tuchel hade redan signat en inte offentlig kontrakt med PSG när Arsenal tog kontakt med honom, sedan så hade man flera möten med Luis Enrique men Enrique krävde tydligen för hög lön och för mkt pengar till transfers. Så Arsenal gick då för nödlösningen i Emery, men god ebenming kommer inte att få stanna kvar i Norra-London efter den här säsongen. Nu rapporteras det både i spansk och i engelsk media att Arsenal har tagit kontakt med Luis Enrique igen, och med Enrique som boss så kommer Arsenal säkerligen att bli utmanare igen.
Det rapporteras att Abramovich önskar att sälja Chelsea och frågan är vem blir isf de nya ägarna? Lampard har haft en bra start såhär långt, men jag tror inte han är kapabel nog till att kunna utmana varken Pep eller Klopp.
Jag tror att varken Klopp eller Pep är kvar i England om 5 år, tiden när en manager stannade i en och samma klubb i mer än 10 år är över. Det går rykten om att Juventus önskar Pep på lång sikt, men tror inte att han lämnar City med det första. Klopp har själv sagt att han inte kunde se sig själv stanna i ett jobb i 22 år (som Wenger gjorde med Arsenal) annars så har Klopp pratat om att han vill bli tysk förbundskapten en gång i framtiden, också sa han en gång när han fortfarande var tränare for BvB att han inte har några ambitioner om att träna varken Real Madrid eller Barcelona och att han värderar engelsk och italiensk fotboll högre än spansk fotboll.