2019-11-12, 06:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Visa mig vilka som gör den jämförelsen?
Alla i britisk media och vissa f.d. Liverpool spelare. Arsenal spelarna gick inte och hoppades på en vinst över Man Utd på väg ut till en match, utan de var 101% inställda på vinst och att de skulle ödmjuka Man Utd och alla AFC-spelarna ville slåss och dö för att håna Man Utd och deras spelare - samma sak gällde för Man Utd varje gång när de stötte på Arsenal. Man Utd var ohotad etta i PL när Wenger tog över Arsenal, Ferguson kände sig hotad av Arsenal och gillade inte att en franskman som hade varit tränare i japan skolade Fergie i hur fotboll ska spelas. Rivaliteten mellan Arsenal och Man Utd tog av efter att Arsenal vann på OT och säkrade samtidigt ligatiteln i 1997-98. Ferguson och Wenger hatade varandra och ville inte ens titta på varandra - Wenger ville inte säga Alex Ferguson med namn i flera år, och alla spelarna i AFC hatade Man Utd och allt som hade med den klubben att göra, och alla Man Utd spelare hatade Arsenal och allt som hade med AFC att göra. Det var alltid ordkrig mellan Wenger och Ferguson i flera veckor före - och även veckor efter en match där Arsenal hade mött Man Utd. Därför så är denna hypningen av Man City vs Liverpool och jämförelserna mot Arsenal vs Man Utd så löjlig.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-11-12 kl. 07:18.
Citera
2019-11-12, 06:56
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ett "dra åt helvete" hade inte upprört nån..
Ärlig om uppsåtet åtminstone.
Citera
2019-11-12, 07:21
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Alla i britisk media och vissa f.d. Liverpool spelare. Arsenal spelarna gick inte och hoppades på en vinst över Man Utd på väg ut till en match, utan de var 101% inställda på vinst och att de skulle ödmjuka Man Utd och alla AFC-spelarna ville slåss och dö för att håna Man Utd och deras spelare - samma sak gällde för Man Utd varje gång när de stötte på Arsenal. Man Utd var ohotad etta i PL när Wenger tog över Arsenal, Ferguson kände sig hotad av Arsenal och gillade inte att en franskman som hade varit tränare i japan skolade Fergie i hur fotboll ska spelas. Rivaliteten mellan Arsenal och Man Utd tog av efter att Arsenal vann på OT och säkrade samtidigt ligatiteln i 1997-98. Ferguson och Wenger hatade varandra och ville inte ens titta på varandra - Wenger ville inte säga Alex Ferguson med namn i flera år, och alla spelarna i AFC hatade Man Utd och allt som hade med den klubben att göra, och alla Man Utd spelare hatade Arsenal och allt som hade med AFC att göra. Det var alltid ordkrig mellan Wenger och Ferguson i flera veckor före - och även veckor efter en match där Arsenal hade mött Man Utd. Därför så är denna hypningen av Man City vs Liverpool och jämförelserna mot Arsenal vs Man Utd så löjlig.

Herregud, du får lära dig stycka upp dina texter om du vill att fler än 1% ska orka läsa.
Citera
2019-11-12, 07:23
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Ärlig om uppsåtet åtminstone.

Frank Lampard

Wayne Rooney
Sterling

Bendtner

-

Typ. Det är allt jag vill ha sagt.
Citera
2019-11-12, 07:30
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Om du vill visa för forumet vilken idiot och rasist du är, kör hårt. Sterling är född på Jamaica och har bott i England sen 5 års ålder. Att en person beter sig dåligt är ingen som helst jävla ursäkt för dig att gå full apeshit rasist och angripa hans hudfärg och ursprung.

Gudarna ska veta att jag verkligen inte är Sterlings största fan. Som person verkar han till stor del vara något av ett asshole. Gnällig, stack från Liverpool sekunden City lockade med mer cash och betedde sig svinigt för att få lämna. Verkar dessutom bete sig som att Liverpool behandlat honom oschysst, som man sår får man skörda. Som spelare ganska begränsad, absolut ingen världsspelare i min bok. Att han buas ut på Anfield kan han gott ha. Att han inte kunnat släppa Joe Gomez insats på Anfield skvallrar också om en rätt oskön och oprofessionell person med grandios självbild och dålig självdistans.

Men. Inget av detta har något som helst med Sterlings hudfärg eller ursprung att göra. En av Sterlings förlåtande sidor är att han varit en av de spelare som vågat ta debatten mot rasismen. Ifall man börjar snacka om att han ska ”åka hem till Afrika” för att han betett sig dåligt är man inget annat än en fullblodsrasist, som borde fundera varför i helvetet man inte klarar av att kritisera Sterling för beteendet och inte hans hudfärg. Varför hudfärgen blir det man väljer att angripa när man vill förolämpa någon.

Nu beter ju sig Sterling såhär just för att han är svart dock.
Citera
2019-11-12, 07:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Herregud, du får lära dig stycka upp dina texter om du vill att fler än 1% ska orka läsa.
Jag behöver inte att lära mig ett skit. Och jag citerade 1 inlägg och därför så räcker det om 1% orkar att läsa svaret.
Citera
2019-11-12, 07:56
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Du är dum i huvudet. Du har absolut inte följt diskussionen utan hoppar bara på tåget, i den vagn som lämpar dig bäst.
Senast redigerad av Ovcharka 2019-11-12 kl. 08:04.
Citera
2019-11-12, 08:02
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Jag behöver inte att lära mig ett skit. Och jag citerade 1 inlägg och därför så räcker det om 1% orkar att läsa svaret.

Nej, för gud skull, varför vilja att fler tar del av ens tankar?

Eller för all del - skriva så folk orkar läsa det man spenderat 10 minuter att skriva.

Dumma jävel. Hoppas du inte har barn. Du kan ju inte tänka logiskt.
Citera
2019-11-12, 08:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Självklart vill media bygga rivaliteter eftersom det drar pengar. Och i brist på andra stora rivaliteter är det väl just den mellan de två bästa lagen just nu som är enklast att bygga på. Sterlings agerande igår lär hjälpa det syftet.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Ja, för avundsjuka, dålig förlorare och stort ego är rakt kopplat till hudfärg. Det är inte allmängiltiga mänskliga egenskaper.

Mycket idioti ska man läsa. Den här forumdelen har varit rätt besparad från foliehattarna och rättshaveristerna i I&I, trist att se att ni finns här också.
Citera
2019-11-12, 09:16
Medlem
Citat:
Man snackar om att Man City vs Liverpool är det nya Arsenal vs Man Utd och att Klopp vs Guardiola är det nya Wenger vs Ferguson. Det kommer aldrig att hända. Man ser inte profiler som t.ex Vieira, Keane, Keown, Tony Adams, Sol Campbell, Gary Neville, Stam, van Nistelrooy, Bergkamp eller Peter Schmeichel i dagens fotboll, desutom så är både Pep och Klopp så totalt olika från vad Wenger, Ferguson eller Mourinho var. Också tror jag inte att varken Liverpool eller Man City kommer att dominera PL på samma sätt som Arsenal och Man Utd gjorde i nästan 10 år, andra klubbar som Arsenal, Chelsea och Man Utd kommer snart att kämpa om titlar. Tror inte heller att Klopp eller Pep kommer att stanna i England i mer än 4-5 år till. Tycker det är så löjligt att hypa upp "rivaliseringen" mellan Liverpool vs City och jämför den mot Arsenal vs Man Utd under 90 och 00-talet, eller att jämföra Pep vs Klopp mot Wenger vs Ferguson.

Den största rivaliteten i England är den mellan United och Liverpool. Då pratar vi klubbarna. Ingen spelare eller tränare är större än klubben.

Skulle United vinna titlar med OGS? Knappast. Det största problemet är nog ledningen i klubben.
Arsenal Vinna ligan? Knappast med Emery som manager.
Chelsea med Lampard? Ja, om han ges tid och tålamod finns.

Du har förmodligen rätt i att Klopp och Pep inte kommer att stanna i England. Frågan är vem som kommer att lämna först!

För Liverpools del kan jag mycket väl se Gerrard som ersättare till Klopp.
Citera
2019-11-12, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Problemet med VAR är att det inte räcker med att rakt upp och ner titta på en händelse i monitorn och sen vänta sig ett tydligt utfall och konsekvent dömande från domarna vecka ut och vecka in. För många faktorer spelar in för att man ens ska ha någon glädje av VAR, för att skiten ens ska existera. Det som friar Tottenham ena helgen fäller City helgen efter. Det är helt jävla värdelöst. Det märks också att affektion för en specifik klubb och var någonstans matchen spelas spelar in rejält på hur domarna dömer. Det såg man inte minst igår.
Liverpool = en 'anrik klubb' som inte vunnit ligan på över 30 år och på Anfield som är känd för sin närmast hotfulla stämning påverkar tydligen domarna. Spelarna påverkas uppenbarligen, varför inte domarna?

Bernardo får visserligen bollen på sig men de lyckas inte hålla isär händelserna i gårdagens match. Bollen studsar upp på Bernardo och han får med sig den i farten, medan Trent medvetet flyttar ut sin arm för han vet att Sterling bakom honom är helt ren. Idioten Michael Oliver ser inte detta och lyckas inte hålla isär händelserna. Han var ryggradslös igår. Hade situationen varit den omvända så kan jag svära på att Liverpool hade fått straffen. Noll tvivel. VAR har använts aktivt den här säsongen för att fälla vissa klubbar mer än andra. Det är plågsamt uppenbart att hela fotbollsengland är desperata efter att se Liverpool lyfta bucklan, och i slutändan kommer VAR ha spelat en stor roll i det hela. Sen kan ni redsfans gnälla bäst ni vill, ni kommer aldrig se objektivt på saken ändå.

Ingenstans nämns heller att Ederson, Laporte och Sané saknades för denna match. Hade Alisson, Van Dijk och Mané/Salah saknats (för det är deras motsvarighet) så hade man aldrig fått sluta höra om det.

Jag ger Liverpool credd för de spelade sjukt bra igår. Men 1-0 målet (dessförinnan huvudlös rensning av Gundogan) och ett till synes helt ofarligt inlägg som en bra målvakt boxar iväg 99 fall av 100 ska inte leda till 3-0 målet heller.

Jag hade lätt satsat mina slantar på att City vänder så som de gjorde förra året, för Liverpool KOMMER börja stappla, men utan Laporte och Sané i flera månader till så känns det inte realistiskt längre.

Så kom detta med skador upp igen!!!
Sané var väl på väg att säljas? Han var inte ordinarie. Liverpool har Shaqiri skadad. Inte heller ordinarie, men skall vi gå till ytterligheter!
Laporte är ett avbräck för City. Samtidigt finns John Stones i klubben. Köptes för stora pengar och ansågs som en av Englands mest lovande mittback.
Ederson skadad. Visst, men Bravo kan knappast lastas för målen.

En bänk där bland annat Mahrez, Otamendi och Foden satt. Synd om City som har en så tunn trupp!!!
Citera
2019-11-12, 09:44
Avslutad
Sterling petas i landslaget efter bråk med Gomez i Liverpool.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/RRXdnr/stjarnbrak-fortsatte--tvingades-ga-mellan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in