2019-11-11, 10:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Varför skulle just en syndare som du slippa straff?
Din världsbild är så känslig att du måste utmåla folk som onda när man inte delar din vidskepelse.
Citat:
Du tror inte på evangeliet, och då gör du Herren till en lögnare.
Din hjärna är så trasig att du inte ser att då man inte tror på någon gud så kallar man honom inte heller lögnare. Antingen är han värdelös på att göra sig känd eller förmedla sitt budskap på ett övertygande sätt eller så är det bara mänskliga skrifter du blint följer. Oavsett är din position ohållbar.
Citat:
Tror du verkligen att du gör det ostraffat?
Ja. Självklart tror vi det. Vad trodde du?
Citat:
Då haltar din logik betänkligt. Lögnare förtjänar straff.
Bara för att din världsbild är så känslig att du blir vred då den kritiseras. Det handlar inte ens om Gud. Det handlar om dig. Ser du inte det?
Citera
2019-11-11, 10:36
Bannlyst
Johannes 5:39 Svenska 1917 (SV1917)

^39 I rannsaken skrifterna, därför att I menen eder i dem hava evigt liv; och det är dessa som vittna om mig.

Matteus 5:8 Svenska 1917 (SV1917)

^8 Saliga äro de renhjärtade, ty de skola se Gud.

Johannes 3:1-7 Svenska 1917 (SV1917)

3 Men bland fariséerna var en man som hette Nikodemus, en av judarnas rådsherrar.

^2 Denne kom till Jesus om natten och sade till honom: »Rabbi, vi veta att det är från Gud du har kommit såsom lärare; ty ingen kan göra sådana tecken som du gör, om icke Gud är med honom.»

^3 Jesus svarade och sade till honom: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född på nytt, så kan hon icke få se Guds rike.»

^4 Nikodemus sade till honom: »Huru kan en människa födas, när hon är gammal? Icke kan hon väl åter gå in i sin moders liv och födas?»

^5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

^6 Det som är fött av kött, det är kött; och det som är fött av Anden, det är ande.

^7 Förundra dig icke över att jag sade dig att I måsten födas på nytt.
Citera
2019-11-11, 11:28
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
Johannes 5:39 Svenska 1917 (SV1917)

^39 I rannsaken skrifterna, därför att I menen eder i dem hava evigt liv; och det är dessa som vittna om mig.

Matteus 5:8 Svenska 1917 (SV1917)

^8 Saliga äro de renhjärtade, ty de skola se Gud.

Johannes 3:1-7 Svenska 1917 (SV1917)

3 Men bland fariséerna var en man som hette Nikodemus, en av judarnas rådsherrar.

^2 Denne kom till Jesus om natten och sade till honom: »Rabbi, vi veta att det är från Gud du har kommit såsom lärare; ty ingen kan göra sådana tecken som du gör, om icke Gud är med honom.»

^3 Jesus svarade och sade till honom: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född på nytt, så kan hon icke få se Guds rike.»

^4 Nikodemus sade till honom: »Huru kan en människa födas, när hon är gammal? Icke kan hon väl åter gå in i sin moders liv och födas?»

^5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

^6 Det som är fött av kött, det är kött; och det som är fött av Anden, det är ande.

^7 Förundra dig icke över att jag sade dig att I måsten födas på nytt.

Den som inte tror, tror inte att texten kommer från Gud. Man tror det är människor som skrivit texten.
Tror du då att det är meningsfullt att citera texter från antiken åt folk?
Citera
2019-11-11, 13:55
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Att jag skärper mig hjälper inte. Det är du som har problem med läsförståelsen.
Var saknas bokstaven du talar om?
Citera
2019-11-11, 13:58
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Påståenden utan belägg kan avfärdas utan belägg. Något skäl behövs inte. Det räcker med att konstatera att belägg saknas.
Så avskärmar du dig från faktiskt existerande storheter. Du kommer att säga "så ligger det inte till" om ett och annat som det ligger till så med.
Du blir en särling, inkrökt och instängd i dig själv.
Senast redigerad av Calovius 2019-11-11 kl. 14:02.
Citera
2019-11-11, 14:00
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Hela tiden. Det är bara att jämföra en gammal text med en nyare.
Så du hävdar att jag hänvisar till föråldrade, redan överspelade svenska språkregler? Har du belägg för att det är så?
Citera
2019-11-11, 14:01
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det gjorde jag i det inlägget. Det var min åsikt jag skrev.
Belägg att det är en befogad och träffande åsikt.
Citera
2019-11-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Belägg att det är en befogad och träffande åsikt.
Jag avstår. Det är min åsikt att du lekte ordpolis. Inget jag tänker försöka styrka, då jag inte bryr mig om någon håller med eller inte.
Citera
2019-11-11, 15:46
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag avstår. Det är min åsikt att du lekte ordpolis. Inget jag tänker försöka styrka, då jag inte bryr mig om någon håller med eller inte.
En trygg liten värld att dra sig tillbaka till.
Citera
2019-11-11, 15:48
Medlem
Citat:
En trygg liten värld att dra sig tillbaka till.
Japp. Mina åsikter om irrelevanta saker är inget jag lägger ner tid på.
Citera
2019-11-11, 17:18
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Var saknas bokstaven du talar om?
I det inlägg som du kallade för rappakalja.
Jag skrev ”bevisa”, men det skulle vara ”bevisas”.
Citera
2019-11-11, 17:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Så avskärmar du dig från faktiskt existerande storheter.
Vilka storheter?

Citat:
Du kommer att säga "så ligger det inte till" om ett och annat som det ligger till så med.
Du blir en särling, inkrökt och instängd i dig själv.
Dina profetior om mig är irrelevanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in