2019-11-09, 18:25
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jaktvarvet har lite tips om vad man ska göra om man fastnat i hissen på aktuell adress. Något larm verkar inte finnas som piper i alla fall inte vad som går att utläsa av deras ordningsregler.
http://www.jaktvarvet7.se/hissar.html

Ja då har jag inga fler förslag på vad grannen menade med att det pep från hissen eller vad denne nu sa för nåt om hissen, tycker själv det lät underligt.
Citera
2019-11-09, 18:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ofta på fredagar kommer inte alla uppdatering in med innan helgen. Troligen finns det nu eller på måndag tillagt att MGM 2 häktning avslogs.

Jag skulle gärna veta namnet på MGM 2.
Efternamn08 har bergärt ut handlingar då hen häktades i ett annat fall i fredags, om jag förstått saken rätt.
Ok. Tack. Ja helgen kanske ger fördröjning.
Efternamn tror ju att den fule var både i Norge och Ockelbo samtidigt.
Det var en jävla röra om kidnappningar och "min tjej".
Om den frisläppte (sekretess D) är FO och häktad i sin frånvaro och sen in i annat ärende avvaktar jag tills bättre källa framträder.
Citera
2019-11-09, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja då har jag inga fler förslag på vad grannen menade med att det pep från hissen eller vad denne nu sa för nåt om hissen, tycker själv det lät underligt.
Såvida inte hol hade ett personlarm.

Personlarm i mindre skala med klar och tydlig signal.

Personlarm i mindre skala med lite högre signal som är perfekt att ha till hands om du känner dig osäker. Liten och behändig och med kraftig ljudsignal på 115 dB. Går att fästa i nyckelknippan, handväskan, mobilen eller ryggsäcken, och även runt halsen med den medföljande remmen.

Och för all del portföljen. Det fanns ju en hotbild mot honom så varför inte ett personlarm?.
Citera
2019-11-09, 18:35
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Han kommer givetvis tiga, med hans historik så har han inga större problem med att spendera år på anstalt.

Mannen är med sin historik också respekterad bland medfångar vilket gör livet betydligt enklare, att byta bort det mot att gola och bli avskydd för eventuellt något år mindre i straff?

Nä du.

Självklart, kommer inte komma nåt från honom som för utredningen framåt. Men dom flesta har nog ingen insyn hur det fungerar i den världen och antar oftast vad dom tror, eller vad dom skulle gjort själva.
Citera
2019-11-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jaktvarvet har lite tips om vad man ska göra om man fastnat i hissen på aktuell adress. Något larm verkar inte finnas som piper i alla fall inte vad som går att utläsa av deras ordningsregler.
http://www.jaktvarvet7.se/hissar.html

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan ju vara HOLs eget larm eller brandlarm som gått. Behöver inte vara hissen även om den boende gissar det.

Tror vi kan vara helt säkra på att det i vart fall finns ett nödlarm i hissen. Sedan är det, oberoende av vad ordningsreglerna säger, fullt tänkbart att det finns en signal för öppen hissdörr som går igång efter viss tid, särskilt om det är en äldre hiss med gallerdörrar.
Citera
2019-11-09, 18:47
Medlem
Rätt kallt av KL att sitta i TV och snacka om grovt kriminell som trolig gärningsman och att det är bäst för honom att inte snacka med polisen. I mina ögon ökar det sista sannolikheten för att hon faktiskt är inblandad.
Citera
2019-11-09, 18:51
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tror vi kan vara helt säkra på att det i vart fall finns ett nödlarm i hissen. Sedan är det, oberoende av vad ordningsreglerna säger, fullt tänkbart att det finns en signal för öppen hissdörr som går igång efter viss tid, särskilt om det är en äldre hiss med gallerdörrar.

Tänkte också att det måste ju finnas ett larm om man fastnar och inte har telefon med sig, vill minnas att det larmar om man håller i nödknappen efter 20-30 sekunder och att det finns en högtalare där man får prata med hissbolaget som sköter hissen. Borde ändå vara rätt modern teknik i en hiss i dessa dyra kvarter.
Citera
2019-11-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Han kommer givetvis tiga, med hans historik så har han inga större problem med att spendera år på anstalt.

Mannen är med sin historik också respekterad bland medfångar vilket gör livet betydligt enklare, att byta bort det mot att gola och bli avskydd för eventuellt något år mindre i straff?

Nä du.

Man kan redan föreställa sig hans förhör.
Var befann du dig den 6 sept?
Inga kommentarer
Ditt DNA fanns i trapphuset så hur förklarar du det?
Inga kommentarer.

Enda chansen är bevis som kommer från annat håll än Billy.
Citera
2019-11-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Tänkte också att det måste ju finnas ett larm om man fastnar och inte har telefon med sig, vill minnas att det larmar om man håller i nödknappen efter 20-30 sekunder och att det finns en högtalare där man får prata med hissbolaget som sköter hissen. Borde ändå vara rätt modern teknik i en hiss i dessa dyra kvarter.

Finns två hissar i huset dessutom. Finhissen och kökshissen.
Citera
2019-11-09, 18:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, hon kanske inte matchar rätt av men nog resonerar de lika skruvat vid frisläppandet. Pladdrar och är arrogant.

Som Avel nämnde är det väl ett tecken
I sig att BR är i behov av pengar, om nu ÅK får rätt att trion förberedde rån i april.
Läste att de även krävde skadestånd.
De kanske har en juridisk rådgivare. Haha.
Eller en änglalik god "man."

Hoppas hon strular med betalning om hon är inblandad. Han dog ju inte.
Pålitlig är hon inte, krångla och förhala verkar ligga henne varmt om hjärtat.
Så Billy surnar.

Nog verkar matchningen vara fullgod i alla fall enligt mig, båda verkar helt skruvade och har bara en person i sina tankar, sig själv, barn och annat ovidkommande är bara störande moment i deras liv.

Frågan är ju hur dealen Billy förhandlat tiil sig sett ut, hälften i förskott och resten när allt är klart?

I sådana fall kan ju Billy känna sig blåst, HOL lever ju i högönsklig välmåga och lär väl ha ett rejält skydd nu i fall att blixten ska slå ner på samma ställe.

Vi får se vad som händer framöver och vem sekretess D är, lite nyfiken på den filuren.
Citera
2019-11-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nog verkar matchningen vara fullgod i alla fall enligt mig, båda verkar helt skruvade och har bara en person i sina tankar, sig själv, barn och annat ovidkommande är bara störande moment i deras liv.

Frågan är ju hur dealen Billy förhandlat tiil sig sett ut, hälften i förskott och resten när allt är klart?

I sådana fall kan ju Billy känna sig blåst, HOL lever ju i högönsklig välmåga och lär väl ha ett rejält skydd nu i fall att blixten ska slå ner på samma ställe.

Vi får se vad som händer framöver och vem sekretess D är, lite nyfiken på den filuren.

Sekretess D är inte anhållen utan fick gå innan häktning. Skäligen misstänkt räcker ingenstans och man lyckades inte få ur personen ett skit heller eller fick något som höjde misstankegraden. Ett långskott med andra ord.
Citera
2019-11-09, 19:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Sekretess D är inte anhållen utan fick gå innan häktning. Skäligen misstänkt räcker ingenstans och man lyckades inte få ur personen ett skit heller eller fick något som höjde misstankegraden. Ett långskott med andra ord.

Det vet jag redan, att sekretess D gick loss, jag är ändå nyfiken på vem det är och vad för koppling personen har till de inblandade.

Kan mycket väl vara en vän till Billy som hade oturen att vara där när Billy hämtades in men det vet vi ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in