2019-11-09, 13:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Inte saknar empati men att de har en nedsatt empatisk förmåga ja. Det gäller även kvinnor som uppvisar beteenden som är oempatiska.

Hur är det oempatiskt att ge någon sexuell njuting?
Citera
2019-11-09, 13:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag har en stark empatisk förmåga. Det verkar som att män överlag har det. Att kvinnor skulle ha högre empatisk förmåga tror jag är en myt. Att samtliga kvinnor (och de flesta män) utgår från att det är så är en del av den mansfientliga feministiska hjärntvätten, som även sitter djupt hos många som säger sig ta avstånd från feminism. Populärkultur t ex har haft en väldigt stor i detta.

Jag skulle vilja påstå att män har oändligt mycket mer empati för kvinnor generellt, än vad kvinnor har för män.

Det finns andra anledningar än empati till varför kvinnor inte går till prostituerade. Och jag tror inte heller att det är av empati kvinnor generellt reagerar på prostitution, även om de intalar sig själva det.

Och om de prostituerade inte särskilt gärna vill ha sex med en så behöver de inte ha det, då kan de göra något annat. De är vuxna människor som tagit beslutet att sälja sex, då får man respektera det alternativt omyndigförklara dem.

Det är ingen myt, detta har man sett på olika röntgen av hjärnan. Aktivitet i den del av frontalloben där bland annat empati sköts är hos kvinnor större. I samma resultat såg man att aktiviteten i mäns hjärnor i område som påverkar mer mekaniska förmågor (matematiskt logiskt tänkande), hade högre aktivitet än kvinnor.
Kort sagt, det finns skillnader och det lär vara dessa som ger utslag på generell nivå.

Män är absolut inte mer empatiska än kvinnor som grupp. Evolutionärt hade det varit en förlustaffär för män att vara mycket empatiska.
Citera
2019-11-09, 13:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Hur är det oempatiskt att ge någon sexuell njuting?

Den som har sex utan att den vill det upplever antagligen inte något särskilt positivt.
Citera
2019-11-09, 13:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Den som har sex utan att den vill det upplever antagligen inte något särskilt positivt.

Varför skulle personen inte vilja ha sex om de är hetero?
Citera
2019-11-09, 13:54
Medlem
Citat:
Hur många vuxna män har krigs-lekar som hobby?

Nope. Det råder överskott på kvinnor evolutionärt. 10 män kan dela på 1 kvinna både för sex och barn. 90% av kvinnorna är överskott.

1) Hur ska 3 män försörja 10 kvinnor + 30 barn = 40 personer?

2) Vem producerar mest: 3 män och 10 kvinnor vs 10 män och 3 kvinnor?

3) Det är klart bättre för männen att dela på kvinnorna är att ensamma försörja flera kvinnor.

4) Tänk efter nu,

a) Anders har 2 fruar. Då måste Anders försörja 3 personer.

b) Bert och Carl har 1 fru som de delar på. De måste försörja 1.5 personer.

c) Alla männen får lika mycket sex.

d) Anders måste jobba dubbelt så hårt som Bert och Carl för samma mängd sex.

Det är bara nåt som White Knights säger för att övertala män att dö i krig.

Vad vill en man helst ha,

a) en kvinna som stannar hemma med barnen medan han skickas ut att dö i krig?

b) en kvinna som åker och krigar så att han kan stanna hemma och knulla pigan?

Jag föredrar korta killar. Min man är 160 cm.

Kvinnor gillar inte långa män. Det är bara nåt som kvinnor säger för att mobba män.

Du kan ju själv göra research gå runt och fråga 100 män och 100 kvinnor vad dom tycker om tex vapen, om du ser något intresse.

Har du sett rapartister ifrån förorten? Det poseras med ak47or hej vilt, män har ett behov av att kriga, slåss, tävla, sport, fotboll. Det är en form av civilt krig.

Kolla hockey tex. Det är en instinkt hos män som inte finns där hos kvinnor på samma sätt.

Ja män kan dela på en kvinna men hon kan inte bli gravid med alla män samtidigt. Det är därför det råder brist på kvinnor evolutionärt.

En man kan göra hela byn gravid samtidigt. Kvinnor kan inte bli gravid med hela byn samtidigt. Hon kan knulla alla men det hjälper inte mycket om vi talar om evolutionärt föra vidare sina gener som är vad evolutionen går ut på.

Jag är ju inte en kvinna så jag kan ju inte veta men min fasta ståndpunkt är endå att kvinnor föredrar stora starka män på samma sätt som vi män föredrar små nätta kvinnor. Jag hade varit förvånad om inte kvinnor kände på samma sätt som oss män fast omvänt.

En liten söt tjej, tex om en tjej har små söta händer, det är jättegulligt. Många kvinnor gillar män som har stora händer, dom tycker det är sexigt. Fast vill du sticka huvudet i sanden så får det stå för dig...

För att svara på din sista fråga vad föredrar män? Kvinna som sticker iväg så dom kan knulla pigan?

Nej, vi föredrar att vår kvinna är i trygghet medans vi försvarar henne, vi vill inte att hon ska offra sig för oss så vi kan knulla med pigan.
Citera
2019-11-09, 14:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av And1x
Du kan ju själv göra research gå runt och fråga 100 män och 100 kvinnor vad dom tycker om tex vapen, om du ser något intresse.

Vad folk tycker är kulturellt.

Citat:
Har du sett rapartister ifrån förorten? Det poseras med ak47or hej vilt, män har ett behov av att kriga, slåss, tävla, sport, fotboll. Det är en form av civilt krig.

Det beror på att de har låg status. Du ser inte män med hög status hålla på så.

Citat:
Kolla hockey tex. Det är en instinkt hos män som inte finns där hos kvinnor på samma sätt.

Män har en instinkt att spela hockey? Eller är det så att män som inte klarar skolan så bra satsar på hockey som ett sätt att imponera på tjejer?

Citat:
Ja män kan dela på en kvinna men hon kan inte bli gravid med alla män samtidigt. Det är därför det råder brist på kvinnor evolutionärt.

1) De kan turas om att göra henne gravid obv.

2) Eftersom 1 kvinna kan ha barn med 10 män finns det ett överskott på kvinnor evolutionärt.

3) Varje man behöver inte en egen kvinna. Precis som varje man inte behöver en egen bil.

Citat:
En man kan göra hela byn gravid samtidigt. Kvinnor kan inte bli gravid med hela byn samtidigt. Hon kan knulla alla men det hjälper inte mycket om vi talar om evolutionärt föra vidare sina gener som är vad evolutionen går ut på.

1) Men en man kan inte försörja hela byn själv.

2) Att en man kan skaffa 100 barn gör ingen skillnad evolutionärt för han måste försörja dem för att de ska överleva.

Citat:
Jag är ju inte en kvinna så jag kan ju inte veta men min fasta ståndpunkt är endå att kvinnor föredrar stora starka män på samma sätt som vi män föredrar små nätta kvinnor. Jag hade varit förvånad om inte kvinnor kände på samma sätt som oss män fast omvänt.

Kvinnor föredrar rika män med låg sexdrift som kan ge dem gratis saker utan att kräva något i utbyte.

Citat:
En liten söt tjej, tex om en tjej har små söta händer, det är jättegulligt. Många kvinnor gillar män som har stora händer, dom tycker det är sexigt. Fast vill du sticka huvudet i sanden så får det stå för dig...

Du tror att kvinnor tittar på mäns händer?

Citat:
För att svara på din sista fråga vad föredrar män? Kvinna som sticker iväg så dom kan knulla pigan?

Nej, vi föredrar att vår kvinna är i trygghet medans vi försvarar henne, vi vill inte att hon ska offra sig för oss så vi kan knulla med pigan.

Att dö så att en annan man kan få knulla din tjej är the ultimate and final cucking.
Citera
2019-11-09, 14:15
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det är ingen myt, detta har man sett på olika röntgen av hjärnan. Aktivitet i den del av frontalloben där bland annat empati sköts är hos kvinnor större. I samma resultat såg man att aktiviteten i mäns hjärnor i område som påverkar mer mekaniska förmågor (matematiskt logiskt tänkande), hade högre aktivitet än kvinnor.
Kort sagt, det finns skillnader och det lär vara dessa som ger utslag på generell nivå.

Män är absolut inte mer empatiska än kvinnor som grupp. Evolutionärt hade det varit en förlustaffär för män att vara mycket empatiska.

Här har du kvinnors empati i sitt esse:

https://www.youtube.com/watch?v=nrvDhSB7GHk

Mer aktivitet i frontalloben eller ej, kvinnors empati för män är obefintlig.

Detta medan män generellt har stor empati för kvinnor. Vad händer om en kvinna blir trakasserad av en man på stan? Tiotals män rusar instinktivt till kvinnans beskydd.

Och som sagt, det är inte empati som gör att så få kvinnor köper sex.
Citera
2019-11-09, 14:15
Medlem
Citat:
Vad folk tycker är kulturellt.

Det beror på att de har låg status. Du ser inte män med hög status hålla på så.

Män har en instinkt att spela hockey? Eller är det så att män som inte klarar skolan så bra satsar på hockey som ett sätt att imponera på tjejer?

1) De kan turas om att göra henne gravid obv.

2) Eftersom 1 kvinna kan ha barn med 10 män finns det ett överskott på kvinnor evolutionärt.

3) Varje man behöver inte en egen kvinna. Precis som varje man inte behöver en egen bil.

1) Men en man kan inte försörja hela byn själv.

2) Att en man kan skaffa 100 barn gör ingen skillnad evolutionärt för han måste försörja dem för att de ska överleva.

Kvinnor föredrar rika män med låg sexdrift som kan ge dem gratis saker utan att kräva något i utbyte.

Du tror att kvinnor tittar på mäns händer?

Att dö så att en annan man kan få knulla din tjej är the ultimate and final cucking.

Så att jag tycker pizza är gott är också kulturellt? Eller beror det på att mina gener gjort att jag tycker fet mat är gott?

I USA betalar vissa män 100'000kr för ett enda vapen. Tex m82 som är ett krypskyttgevär. Dom lägger ner stora pengar på sina intressen, dom har uppenbarligen inte låg status om dom har råd att köpa gevär för dom pengarna.

Du tror nörden i klassen med 130 IQ som har högst betyg i alla ämnen är den som plockar brudarna eller hur tänker du?

Evolutionen fungerar så att den skapar ett selektivt tryck. Det betyder att dom gener som sprider sig mest ger ett evolutionärt avtryck.

Om alla män delade upp kvinnors graviditeter som är under ett liv begränsade så hade det inte skett någon evolution öht.

Det fungerar så att män ska föra sina gener vidare i så stor utrsträckning som möjligt och ha fler barn i nästa generation än sina konkurrenter, d.v.s andra mäns gener. Det betyder också att dom helst ska ta så många kvinnor i "beslag" som möjligt.

En kvinna tjänar inget på att ha många män, hon gör bäst i att välja den bästa utav dom och bara skaffa barn med honom, uppenbarligen, logiskt..

Att försvara sin tjej så att inte andra män tar över ditt land, tar din tjej ifrån dig, våldtar henne.

Hur kan det vara cuckat.
Citera
2019-11-09, 14:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Om man inte vill ha sex är prostitution ett väldigt dumt yrkesval.
Citera
2019-11-09, 14:22
Medlem
Citat:
Hur många vuxna män har krigs-lekar som hobby?

Nope. Det råder överskott på kvinnor evolutionärt. 10 män kan dela på 1 kvinna både för sex och barn. 90% av kvinnorna är överskott.

1) Hur ska 3 män försörja 10 kvinnor + 30 barn = 40 personer?

2) Vem producerar mest: 3 män och 10 kvinnor vs 10 män och 3 kvinnor?

3) Det är klart bättre för männen att dela på kvinnorna är att ensamma försörja flera kvinnor.

4) Tänk efter nu,

a) Anders har 2 fruar. Då måste Anders försörja 3 personer.

b) Bert och Carl har 1 fru som de delar på. De måste försörja 1.5 personer.

c) Alla männen får lika mycket sex.

d) Anders måste jobba dubbelt så hårt som Bert och Carl för samma mängd sex.

Det är bara nåt som White Knights säger för att övertala män att dö i krig.

Vad vill en man helst ha,

a) en kvinna som stannar hemma med barnen medan han skickas ut att dö i krig?

b) en kvinna som åker och krigar så att han kan stanna hemma och knulla pigan?

Jag föredrar korta killar. Min man är 160 cm.

Kvinnor gillar inte långa män. Det är bara nåt som kvinnor säger för att mobba män.
Du är inte alla kvinnor majoriteten av alla kvinnor föredrar inte man som är 20 centimeter under medellängd precis som de heller inte föredrar män som är 2 meter, män föredrar inte kvinnor som är 149cm framför en som är 169 cm inte heller föredrar de kvinnor som är kring 1,90
Citera
2019-11-09, 14:23
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Så att jag tycker pizza är gott är också kulturellt? Eller beror det på att mina gener gjort att jag tycker fet mat är gott?

Skjutvapen var inte uppfunna för 10k år sen. Så män är inte mer intresserade av skjutvapen än vad kvinnor är.

Citat:
I USA betalar vissa män 100'000kr för ett enda vapen. Tex m82 som är ett krypskyttgevär. Dom lägger ner stora pengar på sina intressen, dom har uppenbarligen inte låg status om dom har råd att köpa gevär för dom pengarna.

Använder de det för att leka krig i rapvideos?

Citat:
Du tror nörden i klassen med 130 IQ som har högst betyg i alla ämnen är den som plockar brudarna eller hur tänker du?

När nörden tjänar 50k i månaden kommer han att få många tjejer. Tills det kommer tjejerna att sitta hemma och titta på TV.

Citat:
Om alla män delade upp kvinnors graviditeter som är under ett liv begränsade så hade det inte skett någon evolution öht.

Wut? En kvinna kan lätt få 10 barn. Vad pratar du om?

Citat:
Det fungerar så att män ska föra sina gener vidare i så stor utrsträckning som möjligt och ha fler barn i nästa generation än sina konkurrenter, d.v.s andra mäns gener. Det betyder också att dom helst ska ta så många kvinnor i "beslag" som möjligt.

1) Så varför skaffar de flesta män bara 2 barn?

2) För att män måste försörja barnen och det har män ingen lust med.

Citat:
En kvinna tjänar inget på att ha många män, hon gör bäst i att välja den bästa utav dom och bara skaffa barn med honom, uppenbarligen, logiskt..

Det är klart att en kvinna tjänar på att många män hjälper henne.

Citat:
Att försvara sin tjej så att inte andra män tar över ditt land, tar din tjej ifrån dig, våldtar henne.

Hur det kan vara cuckat.

1) Ingen vill riskera livet för att våldta din fula tjej.

2) Du kommer att dö i kriget och andra män kommer att knulla din tjej.
Senast redigerad av Babianen 2019-11-09 kl. 14:28.
Citera
2019-11-09, 14:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du är inte alla kvinnor majoriteten av alla kvinnor föredrar inte man som är 20 centimeter under medellängd precis som de heller inte föredrar män som är 2 meter, män föredrar inte kvinnor som är 149cm framför en som är 169 cm inte heller föredrar de kvinnor som är kring 1,90

Kvinnor föredrar män som har resurser. Ingen bryr sig om längd, händer och annat trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in