2019-11-07, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Med tanke på att HOL är brottmålsadvokat är väl chansen ganska stor att han vet vem Billy är? Han kan ha känt igen honom meb detta har polisen inte gått ut med för att kunna spana på honom tills DNA-resultatet var klart?

Vill hålla med dig, från alldeles början lät det som att HOL visste något? Alltså enl. mediarapportering, sedan verkade det som att allt raderades totalt, med flit av något håll? Det här är mina egna tankar och "mellan raderna" läsning, vilket iofs varit inte minst här på tråden ganska tydlig läsning för en kritiskt tänkande, tycker jag.
Citera
2019-11-07, 12:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Ja det kan man fundera på med tanke på allt vi blivit matade med ang FO i tråden. Jobbigt läge för FO om han gått i god för ängeln KL i ev kontakt med Billy.

Det är inte svårt att föreställa sig att Billy förmodligen känner sig rätt förd bakom ljuset. Inte säkert att han hade kännedom om att KL tidigare figurerat i utredning om anstiftan till mord och alla dokument kring KL som tydligt visar att hon knappast är den värnlösa lilla varelse som ständigt måste fly en misshandlade x make. Billy gick rätt in i strålkastarljuset skulle man kunna säga.

OM det nu visar sig att KL ligger bakom. Vilket jag fortfarande tror
OM det nu visar sig att Karin Cecilia Lilja har anlitat Billy och han var ovetande om vem som anlitade honom känner han sig troligen rätt lurad... läge för att prata kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Ja det tror jag också. Sen kom gryningsräden.

Funderar lite på vem KL tipsade polisen om. Hur var det nu, det satt långt inne, en högt uppsatt kriminell, och hon kände att hon hade hyggligt på fötterna för att peka ut person/personerna till poliserna.

Hur i hela världen kan hon sitta på sådan information ? Hon har knappast insyn i HOL liv sen år tillbaka. Var det 54-åringen hon tipsade polisen om tro ?
Det här ska bli riktigt intressant att följa för ha Karin Cecilia Lilja anlitat Billy och sen tipsar polisen om att det var han som sköt då sitter hon väldigt illa till nu
En högt uppsatt kriminell stämmer ju väldigt bra in på Billy... och har hon angett honom så går hon inte säker längre för då lär hämnden komma.

Karin har ju i sitt agerande efter separationen och skilsmässan, för över 6 år sedan, hela tiden agerat som om hon är en högre stående medborgare.
Ber sin vän på SU om hjälp när hon ska avvisas och LOBas tex.
Vad är det hon tror? Gäller inte vanliga lagar för henne? Kan hon slinka undan igen?
Citera
2019-11-07, 14:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
OM det nu visar sig att Karin Cecilia Lilja har anlitat Billy och han var ovetande om vem som anlitade honom känner han sig troligen rätt lurad... läge för att prata kanske?

Det här ska bli riktigt intressant att följa för ha Karin Cecilia Lilja anlitat Billy och sen tipsar polisen om att det var han som sköt då sitter hon väldigt illa till nu
En högt uppsatt kriminell stämmer ju väldigt bra in på Billy... och har hon angett honom så går hon inte säker längre för då lär hämnden komma.

Karin har ju i sitt agerande efter separationen och skilsmässan, för över 6 år sedan, hela tiden agerat som om hon är en högre stående medborgare.
Ber sin vän på SU om hjälp när hon ska avvisas och LOBas tex.
Vad är det hon tror? Gäller inte vanliga lagar för henne? Kan hon slinka undan igen?
Är han högt uppsatt, typ ledare för nåt?
Citera
2019-11-07, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, finns Billy´s DNA på Henrik´s trapp efter skotten, så borde det vara föremål för rejäl utfrågning.
Men det kanske snarare är Henrik man ska fråga vad han undanhåller i uppgiftsväg, eftersom man mycket riktigt säger att motiv är okänt?

I övrigt lär man kamma noll med tändsatspartiklar på kläder osv - inget defacto som direkt kan påvisa skytten lär finnas kvar efter den här långa tid som tagit för NFC att göra denna enkla match.

Dom två anhållna lär få problem att få Sthlm-advokater, där yrket värderas över heder. Det är i detta läge väldigt enkelt att vända sig bakom jäv, så man slipper ge sig i kast med en "kollega".

Har HOL en brottningsmatch med denna ökända Billy tycker man HOL ska kunna identifiera honom, man tycker verkligen han ska veta vem Billy är. Oavsett om HOL vet det eller inte så är B en kriminell man med "speciellt utseende" som absolut inte ska bli en lintott. Nu var det visseligen en granne som tog ordet lintott i sin mun men ändå.

Finns ingen jäv, det är heter feghet. Dom vågar inte gå emot en yrkesbroder eller två får man väl säga när HOL huggit klorna i Tomas Ohlsson. Det blir nån lallare till advokat Billy får nöja sig med men vi har ingen aning änu vad det här blir, allt känns så förbannat kväljande och blodskamligt så man nästan kräks.

Denna tråd är en av de solkigaste man någonsin läst, den mediala rapporteringen om fallet är förkastlig och nu hoppar försvarsadvokaterna in och beter sig som hariga pajaser. Snusk och slask över alltsammans.
Citera
2019-11-07, 14:33
Medlem
Browndawgs avatar
Är det bara jag som tror jag ska se rubriken "Advokatens ex-fru gripen på nytt" eller likande, varje gång jag går in på Aftonbladet? Det känns "annalkande" eller vad man säger.
Citera
2019-11-07, 14:34
Medlem
farbror Svens avatar
[quote=Castorchamp|69223042]
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78

Rör inte vår vän 08, trådens skjutjärnsreporter som står under Picasso2 beskydd. . Det finns gott om plats för alla i tråden och man väljer själv vad man vill tro på. 08 skadar ingen och hen har bidragit till en del information. Jag hoppas att 08 snart tar sin fikapaus med KL igen så vi får en uppdatering kring KL tankar om 54-åringen som nu fångats in.

Ja, det fikat skulle jag gärna vilja få lite ifrån, om det nu kommer att äga rum famlades. 08 är ju en insatt person som bl.a. vet hur det ligger till med Blondinbellas bröst, så hen ska man nog inte sopa undan.
Citera
2019-11-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Tråden och GW är bergsäkra på KL som anstiftare. Det är inte jag, och även om det nu skulle vara så är det ingenting dom här kommer tala om. Det är inte typerna för att tjalla utan i den världen är det tabu.
Ja KL är i dagsläget inte intagen och jag tror inte man tar in henne heller för den delen. Någon måtta får det vara för dom tvångsmässiga ingripande tagna ur luften från en fd man.
Det är en mycket grovt kriminell man med kopplingar till Södertäljeligan och Bandidos. Frikändes så sent som i juni i år för rån i Fagersta bland annat. En väl bevandrad yrkeskriminell.

I fjol häktades han misstänkt för grovt narkotikabrott efter att polisen gripit honom med, vad man trodde var, ett parti metamfetamin i bilen. Efter två veckor försattes han dock på fri fot när polisen konstaterade att den misstänkta narkotikan i själva verket var kattsand.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/just-nu-tva-gripna-efter-advokatsjuktningen/

Han är ökänd och man tycker han även borde va så för HOL.

Att man hittat DNA från Billy i trappen är väl ett litet framsteg men vad för DNA. Är det rörligt DNA eller inte, stor skillnad. Var hittades det mera exakt. Kanske vi får veta såsmåningom.
Citera
2019-11-07, 14:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Är det bara jag som tror jag ska se rubriken "Advokatens ex-fru gripen på nytt" eller likande, varje gång jag går in på Aftonbladet? Det känns "annalkande" eller vad man säger.

Nja, för mig känns det mer annalkande med "K.L. oskyldig".

Polisen har völ gått ut med att B.R.s motiv är okänt.....

Jag ska poppa lite popcorn nu.....

Är det ingen som kan vaska fram namnet på nissen som anmälde K.L. första gången?
Citera
2019-11-07, 15:20
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nja, för mig känns det mer annalkande med "K.L. oskyldig".

Polisen har völ gått ut med att B.R.s motiv är okänt.....

Jag ska poppa lite popcorn nu.....

Är det ingen som kan vaska fram namnet på nissen som anmälde K.L. första gången?

Varför inte försöka vaska fram den informationen själv!
Citera
2019-11-07, 15:30
Bannlyst
Någon som vet varför han blev skjuten och av vem?

Vilka är dom vanligaste spekulationerna kring detta?
Citera
2019-11-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hon har insyn i hans liv genom konstant kontakt med barnen, och en del gemensamma bekanta.
Det kan mycket väl vara Billy som hon pekat ut.

Sedan blir det lite komplicerat.
Antingen är det Henrik som orättfärdigt alla gånger tidigare pekat på Karin när han utsatts för något, i mån om att skydda sig själv/sina privata förehavanden (här ska man observera att Karin bara stått som initialt misstänkt vid dom tillfällen Henrik utsatts för något),

eller så är det Karin som faktiskt ligger bakom, och nu taktiskt pekat ut Billy i något avancerat försök att själv slinka undan.

Du börjar gardera dig en aning ser jag Har bara så svårt att tro att HOL skulle röra sig i en miljö där han riskerar att bli av med sin advokattitel. Det hade varit lättare att höja blicken om det handlat om utpressning, hot. Men mord :/ starka känslor som måste ligga bakom det beslutet tänker jag. Nej det är så många konstiga omständigheter som pekar på KL. Man blir lite nyfiken på det andra namnet HOL gav polisen i samband med skjutningen. Men sen tycker jag mig minnas att jag läst att de som utreder brottet avfärdat att det skulle ha handlat om något relaterat till hans yrkesutövning.
Citera
2019-11-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

Ingen fika. Men träff med föreningen nästa vecka. Jon har inte anmält frånvaro men inte heller anmält närvaro så vi får se.

Jag tror inte KL är skyldig.

Tack för att du tog dig tid att svara. Hoppas hon dyker upp. Jag har förstått att du inte ser KL som skyldig. Det kanske är lättare att ha den tanken när man träffat henne irl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in