2019-11-07, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tror att polisen spridit ut lite dimridåer? De letade efter en blond person och bad nyligen allmänheten om hjälp vilket fick oss att tro att det stod still i utredningen. Det är ju smart i så fall. De får den riktiga gärningsmannen att koppla av i en falsk trygghet.

Ja det tror jag också. Sen kom gryningsräden.

Funderar lite på vem KL tipsade polisen om. Hur var det nu, det satt långt inne, en högt uppsatt kriminell, och hon kände att hon hade hyggligt på fötterna för att peka ut person/personerna till poliserna.

Hur i hela världen kan hon sitta på sådan information ? Hon har knappast insyn i HOL liv sen år tillbaka. Var det 54-åringen hon tipsade polisen om tro ?
Citera
2019-11-07, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp

Funderar lite på vem KL tipsade polisen om. Hur var det nu, det satt långt inne, en högt uppsatt kriminell, och hon kände att hon hade hyggligt på fötterna för att peka ut person/personerna till poliserna.

Hur i hela världen kan hon sitta på sådan information ? Hon har knappast insyn i HOL liv sen år tillbaka. Var det 54-åringen hon tipsade polisen om tro ?

Om KL kastade sig i en taxi till brottsplatsen för att förmedla info om den person hon visste skjutit HOL så är hon min nya idol. Trots infekterade kontroverser med sin exmake så har hon samtidigt haft så bra koll på hans antagonister att hon är den som leder dem till den person som det senare blir DNA-träff på. Hedervärt, nobelt och vaket av KL i såna fall med tanke på bakgrunden och deras konflikt.
Timingen att han skjuts några dagar efter domen får man då se som en parentes.
Hon kanske kände medlidande då hon själv levt under dödshot under en längre tid. Storsint av KL. Bra att hon med sin erfarenhet jobbar sida vid sida med utredarna. De kanske rent utav kan lära sig något av henne.
Senast redigerad av Avel 2019-11-07 kl. 09:26.
Citera
2019-11-07, 09:19
Medlem
[quote=Dumstruten78|69222863]
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det vanliga då.

Taskigt ordförråd. Ingen åklagardildo?[/QUOTE

Tror du kära 08 är ärlig om sina strapatser med busiga lilla Emil utan filtrering av språket? Jag känner mig tveksam till om 08 berättar själv eller är stryd av nån annan som är så slipad att hen lämnar lite negativa bitar för att verka mer trovärdig

Rör inte vår vän 08, trådens skjutjärnsreporter som står under Picasso2 beskydd. . Det finns gott om plats för alla i tråden och man väljer själv vad man vill tro på. 08 skadar ingen och hen har bidragit till en del information. Jag hoppas att 08 snart tar sin fikapaus med KL igen så vi får en uppdatering kring KL tankar om 54-åringen som nu fångats in.
Citera
2019-11-07, 09:22
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Hon har insyn i hans liv genom konstant kontakt med barnen, och en del gemensamma bekanta.
Det kan mycket väl vara Billy som hon pekat ut.

Sedan blir det lite komplicerat.
Antingen är det Henrik som orättfärdigt alla gånger tidigare pekat på Karin när han utsatts för något, i mån om att skydda sig själv/sina privata förehavanden (här ska man observera att Karin bara stått som initialt misstänkt vid dom tillfällen Henrik utsatts för något),

eller så är det Karin som faktiskt ligger bakom, och nu taktiskt pekat ut Billy i något avancerat försök att själv slinka undan.
Citera
2019-11-07, 09:59
Bannlyst
Någon som vet varför han blev skjuten och av vem?

Vilka är dom vanligaste spekulationerna kring detta?
Citera
2019-11-07, 10:17
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallowHallow
En mycket märklig sak i detta är hur det kan ta två månader att gripa Billy, när man dag 1 har hans DNA. Det borde media gräva i.

Att dom inte gripit honom direkt är att dom haft span på han dygnet runt![/quote]Verkligheten är inte som på film. Det tar inte 1,5 tim att få fram DNA.
Citera
2019-11-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Att dom inte gripit honom direkt är att dom haft span på han dygnet runt!
Verkligheten är inte som på film. Det tar inte 1,5 tim att få fram DNA.[/quote]

Låt oss säga några veckor sen span därefter!
Citera
2019-11-07, 10:29
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Med tanke på att HOL är brottmålsadvokat är väl chansen ganska stor att han vet vem Billy är? Han kan ha känt igen honom meb detta har polisen inte gått ut med för att kunna spana på honom tills DNA-resultatet var klart?
Senast redigerad av MostyBlejsX 2019-11-07 kl. 10:48.
Citera
2019-11-07, 10:29
Medlem
[quote=Castorchamp|69223042]
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78

Rör inte vår vän 08, trådens skjutjärnsreporter som står under Picasso2 beskydd. . Det finns gott om plats för alla i tråden och man väljer själv vad man vill tro på. 08 skadar ingen och hen har bidragit till en del information. Jag hoppas att 08 snart tar sin fikapaus med KL igen så vi får en uppdatering kring KL tankar om 54-åringen som nu fångats in.

Ingen fika. Men träff med föreningen nästa vecka. Jon har inte anmält frånvaro men inte heller anmält närvaro så vi får se.

Jag tror inte KL är skyldig.
Citera
2019-11-07, 10:32
Medlem
[quote=Efternamn08|69223511]
Citat:

Ingen fika. Men träff med föreningen nästa vecka. Jon har inte anmält frånvaro men inte heller anmält närvaro så vi får se.

Jag tror inte KL är skyldig.
Om det är så att hon är oskyldig, så hoppas jag det går att bevisa. Annars kommer hon alltid ha en misstanke om skuld på sig.
Citera
2019-11-07, 10:36
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Verkligheten är inte som på film. Det tar inte 1,5 tim att få fram DNA.

Med tanke på att HOL är brottmålsadvokat är väl chansen ganska stor att han vet vem Billy är? Han kan ha känt igen honom meb detta har polisen inte gått ut med för att kunna spana på honom tills DNA-resultatet var klart?[/quote]Det är möjligt. Möjligt att de också vill ser om han har någon kontakt med Karin för att kunna binda henne om hon nu är anstiftaren.
Citera
2019-11-07, 10:50
Medlem
MostyBlejsXs avatar
[/quote]Det är möjligt. Möjligt att de också vill ser om han har någon kontakt med Karin för att kunna binda henne om hon nu är anstiftaren.[/quote]

Jo, det var precis det jag tänkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in